چطور با گزارشات جعلی DMCA گوگل مقابله کنیم؟ (آموزش 0 تا 100)

چطور با گزارشات جعلی DMCA گوگل مقابله کنیم

طی چند ماه گذشته بسیاری از کسانی که ما رو به نحوی می‌شناختند از ما سؤالاتی داشتند مبنی بر اینکه چطور با گزارشات جعلی DMCA گوگل مقابله کنیم.

خیلی از آن‌ها با صدمات جبران‌ناپذیری روبرو شده بودند که از حذف یک صفحه تا حذف کامل سایتشان توسط گوگل به ما رجوع کردند و از ما کمک و راهنمایی می‌خواستند همین شد که تصمیم گرفتیم این مقاله را برای تمامی کسانی که ممکن است در آینده به این مشکل دچار شوند آماده کنیم.

کسانی که شامل قانون DMCA گوگل شده بودند معمولاً پیامی با فرمت زیر در گوگل وبمستر تولز یا همون سرچ کنسول براشون ارسال شده بود.

In response to a complaint we received under the US Digital Millennium Copyright Act, we have removed 1 result(s) from this page. If you wish, you may read the DMCA complaint that caused the removal(s) at

شوک بدی به این افراد وارد شده بود و زمانی این موضوع بدتر هم شد که دیده بودند در SERP گوگل وجود ندارند و سایتشون کلاً نابود شده، سعی می‌کنم بخشی از تجربه خودمو در سری مباحث بهینه سازی سایت با شما به اشتراک بزارم امیدوارم مشکل این دوستان هر چه سریع‌تر حل بشه.

 

شکایت DMCA چیست؟

DMCA قانون فدرال ایالات‌متحده و یا به اختصار کلمات Digital Millennium Copyright Act هستش، یک روش آسان و راحت که برای قربانیان قانون کپی‌رایت وضع شد تا بتوانند هر چه سریع‌تر از حق خود دفاع کنند.

اگر کسی محتوا و دیتای شما را در اینترنت بدزدد شما می‌توانید با اعلام یک متن شکایت به وب‌سایت مربوطه، میزبان آن و موتورهای جستجوگر خواستار حذف دیتای آن‌ها شوید.

از این رو گزارشات جعلی DMCA نیز روز به روز توسط رقبا در حال افزایش است. این درخواست یک روند بسیار ساده داشته که با ارسال یک متن الکترونیکی به راحتی قابل انجام است.

وقتی که یک فرد شکایت جعلی DMCA را به گوگل ارسال می‌کند محتوای مربوطه بدون هیچ قضاوتی توسط موتور جستجوگر از دسترس خارج شده و همین عاملی قوی برای سودجویی افراد شده است.

البته این مشکل از گوگل نیست و به دلیل مفاد این قانون بر سهل سازی رسیدگی به شکایات در سریع‌ترین زمان ممکن بررسی و اجرایی می‌شود.

 

اگر سایت با ارسال گزارشات جعلی DMCA حذف شد چیکار باید کرد؟

کنگره ایالات‌متحده با وضع قانون DMCA رسیدگی به شکایات را بسیار سریع و بی‌واسطه کرده ولی برای رفع مشکل گزارشات جعلی نیز به همین حد کار آسان است.

روش حل مشکل گزارشات جعلی DMCA ارسال یک پیام counter-notification یا پیام ضد گزارش جعلی به کمپانی مربوطه که مطلب شما را حذف کرده است.

برای ارسال این پیام شما درخواست برگشت محتوای خود را با عنوان “put-back notice” باید برای گوگل ارسال کنید. بعد از آن گوگل بررسی خواهد کرد که چه کسی درخواست حذف محتوا را ارسال کرده سپس در کمتر از ۱۴ روز محتوای شما ریستور خواهد شد.

البته این زمانی محقق خواهد شد که شاکی، پرونده‌ای از نوع file a lawsuit علیه شما نزد گوگل در پاسخ به شما ایجاد نکند در غیر این صورت و اثبات حرف شاکی مطلب شما بر نخواهد گشت.

در زیر نمونه‌ای از شکایت DMCA ارسال شده به گوگل را در انتهای صفحه اول گوگل مشاهده می‌کنید که با کلیک روی لینک read the DMCA complaint می توانید متن شکایت و کسی که اقدام به ارسال آن کرده است را مشاهده نمایید.

نمونه ای از ارسال گزارشات جعلی DMCA

اگر هیچ شکایتی در درخواست شما مبنی بر ریستور محتوا مجدد توسط شاکی ارسال نشود در کمتر از ۱۴ روز منتظر باشید که مطلب شما بازیابی شود.

 

اطلاعاتی که در فرم put-back notice باید حتماً ارسال شوند

  • a denial of the allegations against your site
  •  your name
  • your address
  • your consent to jurisdiction
  • your oath that everything you’ve stated in your counter-notification is true

مقابله با گزارشات جعلی DMCA

در لینک زیر گوگل با یک ویدیو از قطعیت خود برای برخورد با شکایات DMCA اعلام آمادگی کرده و دقیق وب‌سایت‌هایی که شامل این برخورد قانونی می‌شوند رو اعلام کرده است.

https://support.google.com/legal/answer/3110420?hl=en

پس از دریافت شکایت در پنل سرچ کنسول گوگل شما بلافاصله باید از خودتان دفاع کنید و محتوای مربوطه را از روی سایت حذف کنید. گوگل در صورت دریافت شکایت، برای شما یک دادگاه مجازی تشکیل خواهد داد و شما باید از خودتان دفاع کنید.

اگر محتوای کپی در سایت خودتان ندارد و مطمئن هستید که گزارشات جعلی DMCA علیه شما ارسال شده به راحتی می‌توانید حرف خودتان را اثبات کرده و از خطر پنالتی شدن محتواتون جلوگیری کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۴.۸ / ۵. تعداد آرا: ۲۱

اشتراک در
اطلاع از
guest

10 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شایان فرخ نژاد

ممنون از راهنمایی شما

سئوال اصلی اینه که چه کسی خسارت این زمان حذف شدن وب سایت ما رو به عهده میگیره؟
و آیا اون شخص دوباره میتونه علیه همون صفحات ما به dmca گزارش بده و روز از نو روزی از نو میشه؟
مرجعی برای اعلام گزارش fakeبه dmca هست تا خود شاکی رو پنالتی کنه؟

کیوان

با سلام

بنده یه سایت فیلم دو سه هفته ای هست که راه اندازی کردم . چند سال پیش یه سایت فیلم داشتم که رتبه زیر ۱۰۰۰ ایران بود که متاسفانه رقبا با همین روش باعث حذف کامل سایتم توی گوگل شدن و من هیچ کاری بلد نبودم برای مقابله انجام بدم که باعث از دست رفتن سایت شد.

در حال حاضر بدجوری از این قضیه تلخ میترسم که نکنه باز بعد از چند سال که دوباره برگشتم به سمت بالا آوردن سایت فیلم این بلا سرم نیاد .
الان داشتم پیام های گوگل رو چک میکردم که دیدم گوگل این پیام رو برام ارسال کرده :

Google has been notified, according to the terms of the Digital Millennium Copyright Act (DMCA), that some of the material found on your site allegedly infringes upon the copyrights of others. Although some of these URLs may not be available in our search results now, we are retaining these notices and will act on them if at some point in the future we do crawl these pages for inclusion in search results.
The notice that we received, with any personally identifying information removed, may be found on the website of Lumen, a third-party aggregator of legal complaint notices, at http://lumendatabase.org/notices/18970671.
Please note that it may take several weeks for the notice to be posted on the above page.
What you can do next:
File a Counter Notice
If you feel that your sites or pages were mistakenly removed due to a DMCA request filed against you, Google can reinstate these materials into our search results upon receipt of a DMCA Counter Notification.
Speak to a lawyer
If you have legal questions about this notification, you may wish to speak to your own lawyer.
Here are the affected URL(s):

این پیام منو یاد روزای بد چند سال پیش انداخت که نتونستم سایتی که چند سال روش کار کرده بودم رو برگردونم و در عرض چند روز کاملا نابود شد .
احتراماً چند تا سوال در این زمینه داشتم ممنون میشم راهنماییم کنید تا دوباره باعث شکستم نشه .

آیا این پیام ها دوباره باعث حذف سایت بنده میشه ؟
وقتی چنین پیامی رو دریافت کردم پستی که گفتن رو حتما باید حذف کنم ؟ اگه حذف نکنم چی میشه به ضرر سایت هست ؟
چیکار کنم که با این پیام ها مواجه نشم و سایت رو از دست ندم ؟
مطالب بالا رو خوندم جایی که متوجه نشدم ، قسمت دادگاه مجازی هست ! وقتی گوگل دادگاه مجازی تشکیل میده اگه نتونیم ثابت کنیم چی میشه ؟ از نظر حقوقی مشکلی برامون پیش میاد ؟ یا این که گوگل به بستن سایت کفایت میکنه ؟

سایت های فیلم و سریال خارجی روزانه خیلی از این پیام ها رو دریافت میکنن که بیشتر این گزارشات کار رقبای قدرتمندی هست که الان در سطوح بالاتری از گوگل فعالیت میکنن و با این روش ها رقبای خودشونو حذف میکنن ، آیا برای تک تک پیغام ها باید متنی رو ارسال کنیم که اشتباه شده ؟

گوگل روی سایت های فیلم و سریال خیلی حساسه اگه گزارش رقبا هم بوده باشه ممکنه که اصلا دفاعیه مارو قبول نکنه برای این مورد چیکار باید بکنیم ؟ اصلا ممکنه که اینطوری بشه و واقعا گوگل قبول نکنه حرف مارو ؟

سوال خیلی زیاد شد ببخشید . دلیلشم شکست بزرگی بود که قبلا خوردم و باعث افسردگی یه ساله من شد که کلا دیگه طرف سایت نرفتم الان تازه دارم دوباره وارد این بخش از روی ناچاری میشم (برای کسب درآمد ) ولی ترس از پنالتی شدن و حذف شدن سایت از گوگل واقعا داره اذیتم میکنه . فقط میخوام خیالم راحت بشه .

بابت پاسختان پیشاپیش ممنونم .

فاطمه

سلام. میشه اموزش ارسال گزازش ضد dcma رو بگید؟ یه سایتی هستی از دروغ گزارش میفرسته و صفحات مارو حذف میکنه سایت ما بیوگرافیه و بیشتر اطلاعاتش مشابه سایتای هم موضوعه.

ممنون میشم اموزش بزارید چجورری دفاع کنیم

اسماعیل خدری

سلام خسته نباشید.
تو سرچ کنسول چند تا پیغام مبتنی بر شکایت از صفحات کپی شده دریافت کردم. در صورتی که مطالب من اصلا کپی شده نیست. و شخصی که شکایت کرده صفحه ی سورس رو همون وبسایت خودم زده !!! دقیق تر توضیح بدم سایت من فروشگاهیه، وقتی یک تلویزیون رو مثلا به عنوان ی محصول تعریف میکنم و چندین سایز مختلف داره به تعداد سایزها اون محصول رو دوبل میکنم. یعنی برای سایز ۴۳ ش یه محصول برای سایز ۵۵ ش یه محصول و ۶۵ ش هم ی محصول جدا تعریف میکنم.
الان این طرفی که اومده لینک های منو گزارش داده رفته سورس رو همون وبسایت خودم زده. یعنی گزارش هاش جعلیه. !! الان گوگل فقط یکیشو تو سرچ نشون میده و الباقی رو حذف کرده در صورتی که متن و عکس های مرتبط با محصول برای سایت خودم هست و دستی نوشتیم و محتوای خودمونه !!
الان من نمیدونم باید چیکار کنم تا اون صفحاتم برگرده تو سرچ گوگل…!
اون شخصی هم که گزارش میزنه از سایتای رقیب فروشگاهی است و لینک های پربازدید ما رو مرتب گزارش میکنه !!

مسعود

سلام
من هم مطالب سایتم حذف شده
اما پیغامی از طرف گوگل برام نیومده
از طرفی فرمودید که باید ایمیل ارسال کنیم و توضیح بدیم در حالی که نگفتید به کدوم ادرس باید ایمیل ارسال کنیم

Arsalan

سلام اقای محمدپور من ۴ تا از صفحه هات سایتم DMCA خورده و دو ماه کامل شده از درخواستی که دادم ولی هیچ جواب دریافت نکردم من بعد از یک ماه دوباره یه درخواست جدید ثبت کردم اما اون هم هنوز جواب دریافت نکرده من سایتم کلا به زور تو نتایج گوگل میاد بالا بعد از ۳ ماه هیچ روش وجود نداره که این مشکل رو حل کنم؟

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link