آموزش نصب کالی لینوکس از 0 تا 100 (ابزار تست نفوذ هکرها)

آموزش نصب کالی لینوکس از 0 تا 100

با نصب کالی لینوکس شما به عنوان متخصص امنیت به صدها ابزار تست نفوذپذیری جهت پیدا کردن حفره‌های امنیتی و تأمین امنیت دسترسی خواهید داشت. نسخه کالی لینوکس بر پایه‌ی توزیع دبیان ساخته‌شده و یک ابزار کاملاً رایگان برای متخصصان امنیت می‌باشد.

نسخه قبلی این ابزار با نام Backtrack در سال ۲۰۱۲ به کار خود پایان داد و در سال ۲۰۱۳ با نام جدید کالی شروع به فعالیت کرد. اگر متخصص امنیت و یا تست نفوذپذیری هستید توصیه می‌کنم یک لپ‌تاپ حرفه‌ای برای کار خودتان تهیه کنید، مهم‌ترین ابزار کار یک متخصص امنیت لپ‌تاپ و ابزارهای نصب شده بر روی آن است.

برای نصب کالی لینوکس شما باید بر روی کامپیوتر و لپ‌تاپ خود حداقل منابع سخت‌افزاری را فراهم کنید. نحوه نصب لینوکس فارغ از هر نوع توزیعی که باشد هم‌چون سنتواس، اوبونتو، کالی و … کاملا یکسان می‌باشد.

 

سخت‌افزار موردنیاز برای نصب کالی

حداقل رم: ۵۱۲ مگابایت

هارد: ۱۵ گیگابایت

سی پیو: ۱٫۴ گیگ

برای شروع ابتدا از سایت رسمی برای دانلود کالی لینوکس اقدام کنید. حتماً به معماری و نسخه دانلودی توجه داشته باشد.

بعد از دانلود، برای نصب کالی لینوکس چند راه پیش رو دارید، روش اول نصب کالی لینوکس روی vmware و یا مجازی سازها و روش دوم نصب در کنار ویندوز هستش، ما در این آموزش روش اول را آموزش خواهیم داد. البته روند نصب در هر دو حالت یکسان خواهد بود.

برای نصب کالی لینوکس در کنار ویندوز شما باید ابتدا از طریق DVD و یا فلش سیستم‌عامل را بوت کنید و سپس از طریق آموزش زیر نصب را انجام دهید.

 

آموزش نصب کالی لینوکس

در این آموزش من روی لپ‌تاپ خودم از مجازی ساز VirtualBox استفاده کردم ولی روند نصب در تمامی حالات مشابه خواهد بود.

۱- ابتدا یک ماشین مجازی متناسب با توزیع موردنظر با واردکردن یک نام دلخواه ایجاد می‌کنیم.

ساخت ماشین مجازی

۲- در این مرحله با در نظر گرفتن سخت‌افزار موردنیاز نصب کالی لینوکس، مقدار حداقل رم را وارد می‌کنیم.

انتخاب رم برای نصب کالی لینوکس

۳- با تعیین میزان هارد موردنیاز برای نصب کالی به مرحله بعدی می‌رویم.

انتخاب هارد دیسک

۴- با ساخته شدن ماشین مجازی و انتخاب گزینه setting روی عبارت “ذخیره ساز” کلیک کنید. در این مرحله باید آدرس سیستم‌عامل را درون ماشین خودمان تعریف کنیم.

انتخاب کالی لینوکس

حالا با استارت کردن ماشین مراحل نصب کالی لینوکس به صورت مجازی شروع خواهد شد.

۵- در این مرحله برای استفاده از کالی لینوکس گزینه‌های زیادی پیش روی شما خواهد بود. می‌توان به صورت Live و بدون نیاز به نصب از امکانات این ابزار استفاده کرد.

در این آموزش ما از حالت نصب به صورت گرافیکی استفاده خواهیم کرد.

انتخاب installer

۶- اولین مرحله نصب kali linux با انتخاب زبان پیش‌فرض سیستم‌عامل شروع خواهد شد. در این بخش شما می‌توانید زبان موردنظر خودتان را انتخاب کنید که من زبان انگلیسی را به عنوان زبان پیش‌فرض انتخاب کردم.

بعد از نصب kali هم می‌توانید از طریق محیط گرافیکی سیستم‌عامل اقدام به تغییر زبان نمایید.

انتخاب زبان نصب کالی

۷- مرحله بعد انتخاب کشور موردنظر هستش که می‌توانید بنا به تشخیص خودتان این بخش رو انتخاب کنید.

انتخاب کشور موردنظر

۸- حالا نوبت به انتخاب زبان کیبورد هستش، تو این بخش می‌توانید زبان دوم کیبورد خودتان را انتخاب کنید اگر قصد استفاده از زبان فارسی را دارید در این بخش می‌توانید کیبورد فارسی را اضافه کنید.

انتخاب زبان کیبورد

۹- در این مرحله باید یک نام منحصربه‌فرد برای سیستم‌عامل خودمان انتخاب کنیم که همان hostname لینوکس ما خواهد بود.

انتخاب اسم hostname

۱۰- در این بخش باید یک رمز عبور مناسب برای یوزر Root سیستم وارد کنید.

انتخاب پسورد یوزر root

۱۱- برای تنظیم Time Zone هم متناسب با کشور انتخاب شده در این قسمت می‌توانید زمان را انتخاب کنید.

انتخاب time zone

۱۲- در این مرحله می‌توانید نوع پارتیشن تیبل رو مشخص کنید که من از حالت پیش‌فرض استفاده کرده‌ام. گزینه‌های بعدی برای حالتی است که شما روی سرور نصب کالی لینوکس را انجام دهید.

انتخاب partition table

۱۳- تو این قسمت شما می‌توانید برای دایرکتوری‌های مهم کالی یک پارتیشن مجزا بسازید. به دلیل اینکه ما به صورت تست نصب را انجام می‌دهیم استفاده از حالت پیش‌فرض گزینه مناسبی خواهد بود.

انتخاب پارتیشن برای دایرکتوری ها

۱۴- در این بخش هم با دیدن یک summary از نوع پارتیشن‌بندی که در مراحل قبل انتخاب کردیم با انتخاب گزینه مشخص شده در عکس زیر از این بخش عبور می‌کنیم.

partition table summary

۱۵- در این بخش از شما سؤال خواهد شد که آیا برای نصب کالی لینوکس اجازه نوشتن تغییرات را می‌دهید یا خیر، در این مرحله باید خیلی دقت کنید چون اگر در حالت نصب هم‌زمان با ویندوز استفاده می‌کنید هارد شما به طور کامل پاک خواهد شد.

ذخیره تغییرات

۱۶- با عبور از مرحله قبلی شما یک پروسه طولانی برای نصب کالی لینوکس رو قطعاً گذراندید و حالا باید با نصب Grub boot loader نصب را جلو ببرید.

نصب بوت لودر

۱۷- در این مرحله از شما سؤال خواهد شد که Grub بر روی چه پارتیشنی به صورت پیش‌فرض نصب شود. به دلیل اینکه ما به صورت تست از این ابزار استفاده خواهیم کرد مکان قرارگیری برای ما تفاوتی نخواهد داشت.

مسیر نصب بوت لودر

۱۸- خوب نصب کالی لینوکس به پایان رسید و حالا یک پیام مبنی بر موفقیت نصب به شما نمایش داده خواهد شد که اگر روی Finish کلیک کنید یک‌بار سیستم‌عامل ریبوت شده و بعد از بالا آمدن سیستم، کالی لینوکس برای استفاده شما آماده خواهد بود.

پایان نصب کالی لینوکس

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد آرا: ۲۸

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link