سوشیال سیگنال چیست؟ سلاح مخفی سئوکارها (آپدیت 2022)

سوشیال سیگنال چیست

منظور از سوشیال سیگنال (social signals)، اشتراک گذاری کلی یک صفحۀ وب، لایک‌ها و تعامل‌پذیری کلی رسانه‌های اجتماعی است که توسط موتورهای جستجو درک می‌شود. این فعالیت‌ها به رتبه‌بندی جستجوی ارگانیک یک صفحه کمک کرده و شکل دیگری از بک‌لینک‌ها نزد گوگل در نظر گرفته می‌شود.

در حال حاضر رسانه‌های اجتماعی چیزی فراتر از یک کانال پیام‌رسانی و کسب اطلاعات هستند. مستقیماً بر سئو یک فروشگاه اینترنتی تأثیر می‌گذارند. این امر باعث می‌شود تا اهمیتشان برای عملیات تجارت الکترونیک برای ایجاد یک استراتژی منسجم در رسانه‌های اجتماعی که بر تبلیغ کمپین‌ها، فروش و محصولات با ارزش متمرکز است، بیشتر شود.

 

سوشیال سیگنال و تاثیر آن در سئو سایت

هدف اصلی موتورهای جستجو این است که محتوای باکیفیت و مرتبط را برای کاربران فراهم کنند. موتورهای جستجو، با بررسی این که یک URL چند بار در سرتاسر وب مشاهده شده است، کیفیت آن را تا حد زیادی می‌سنجند و از آنجا که افزایش ارتباطات وب بیشتری به سوی رسانه‌های اجتماعی روانه شده است، گوگل و سایر ارائه‌دهندگان جستجو سوشیال سیگنال را به‌عنوان یک سیگنال رتبه‌بندی، یکپارچه کرده‌اند.

مشارکت گوگل با توییتر که توییت‌ها را به نتایج جستجو اضافه کرد، شواهد بیشتری از اهمیت روزافزون رسانه‌های اجتماعی برای رتبه‌بندی جستجو است. سوشیال سیگنال‌های مرتبط عبارت‌اند از:

  • تعداد توییت‌ها و ریتوییت‌ها و محبوبیت (فالوورهای) افرادی که توییت می‌کنند
  • اشتراک‌گذاری‌های فیس‌بوک
  • ۱+ Google
  • به نقل از سایت Search Engine Journal، منشن در سایت‌های اجتماعی مانند Reddit ، StumbleUpon و Tumblr نیز بر SERP تأثیر بیشتری می‌گذارد.

افزایش سوشیال سیگنال‌ها اعتبار دامنه (domain authority) خوب و ارزش URL را نشان می‌دهد. وقتی تعداد زیادی از کاربران صفحه‌ای را به اشتراک می‌گذارند و آن را لایک می‌کنند، نشان می‌دهد که این یک صفحۀ اصلی است و محتوای قابل‌توجه یا سرگرم‌کننده دارد. گاهی اوقات، موتورهای جستجو از ترندهای بسیار سریع ذاتی در دنیای رسانه‌های اجتماعی عقب می‌مانند؛ بنابراین، استفاده از این پالس اهمیت زیادی دارد.

 

افزایش سوشیال سیگنال

ازآنجاکه در حال حاضر اشتراک‌گذاری بسیار زیادی در پلتفرم‌های مهم رسانه‌های اجتماعی انجام می‌شود، سوشیال سیگنال می‌تواند به اندازۀ زمان ماندن در صفحه، رپورتاژ آگهی (editorial linking) و کیفیت محتوا برای سئو اهمیت داشته باشد. این امر برای کسب‌وکارهایی که به دنبال افزایش رتبۀ جستجوی خود هستند، نشان می‌دهد که داشتن یک استراتژی جامع رسانه‌های اجتماعی، علاوه بر همۀ تاکتیک‌های معمول سئو می‌تواند مناسب و مفید باشد.

به سخن دیگر، استراتژی‌هایی که برای افزایش مشارکت در رسانه‌های اجتماعی طراحی شده‌اند، می‌توانند رتبه وب‌سایت شما را نیز در موتورهای جستجو افزایش دهند.

افزایش سوشیال سیگنال

اولین و مهم‌ترین چیز آن است که محتوای قوی بسیار مهم است. محتوای ارزشمند، سرگرم‌کننده یا آموزنده همواره نسبت به تبلیغات پرسروصدا یا اسپم تعامل مثبت بیشتری ایجاد می‌کند. برخی از استراتژی‌های آزمایش شده و واقعی برای افزایش صدایتان در سوشیال سیگنال عبارت‌اند از:

  • ارسال مطلب به‌صورت روزانه: برندتان را در رأس نیوز فید (news feed) رسانه های اجتماعی نگه می‌دارد.
  • استفاده از تصاویر: تصاویر میزان تعامل را برای همه انواع رسانه‌های اجتماعی تا حد زیادی افزایش می‌دهند.
  • گوش دادن: صحبت‌های مردم را در مورد برندتان بشنوید و به انتقادات به شیوه‌ای سازنده و مثبت پاسخ دهید.
  • پایش کردن: چندین اَپ بازاریابی رسانه‌های اجتماعی رایگان وجود دارد که اشتراک‌گذاری، ریتوییت، لایک‌ها و کلمات کلیدی مرتبط با برندتان را ردیابی می‌کنند.
  • مسابقات: مسابقات و جایزه دادن راهی عالی برای افزایش علاقه به برندتان است.
  • مشارکت: لینک و محتوای اصیل را با سایر برندهای محبوب به اشتراک بگذارید.
  • پوشش همۀ پایگاه‌های رسانه‌های اجتماعی: برای همه سایت‌های برتر رسانه‌های اجتماعی محتوا تولید کنید.

سوشیال سیگنال هنوز هم معیار دیگری در حوزۀ پیچیده و اسرارآمیز سئو است. درحالی‌که موتورهای جستجو اصلی جعبه سیاه هستند، تأثیرگذاری گفتگوی رسانه‌های اجتماعی (social media chatter) بر محبوبیت وب سایت امری اجتناب‌ناپذیر است. مشارکت در رسانه‌های اجتماعی را افزایش دهید تا بتوانید سایت خود را به بالاترین رتبه برسانید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد آرا: ۲۰

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link