آموزش کامل تغییر پورت remote desktop (0 تا 100 همراه ویدیو)

آموزش کامل تغییر پورت remote desktop

اگر به مباحث امنیت سرور آگاهی داشته باشید حتما می‌دانید که تغییر پورت remote desktop یکی از مهم‌ترین کارهایی است که بعد از وصل شدن به سرور مجازی ویندوز و همچنین تغییر پسورد سرور مجازی باید آن را در اولویت فرآیند کانفیگ سرور خود قرار داده و سریعاً انجام دهید.

دلیل این کار جلوگیری از حملات brute force به سمت سرور و شکستن پسوردهای ضعیف هستش چون اغلب برنامه‌هایی که بدین منظور استفاده می‌شوند روی پورت‌های پیش‌فرض کار می‌کنند.

 

آموزش تغییر پورت remote desktop به صورت قدم به قدم

برای تغییر پورت ریموت دسکتاپ شما ابتدا باید توسط دسترسی administrator به سرور خودتان لاگین کنید، سپس باید یک آشنایی مختصری هم با بحث رجیستری ویندوز داشته باشید البته جای ترس وجود نداره چون سعی کردیم آموزش رو مرحله به مرحله و ساده بیان کنیم، فقط در حین انجام مراحل کار دقت لازم را داشته باشید تا کاری اشتباه انجام نشه چون ممکنه دردسرساز بشه براتون، برای جلوگیری از بروز این مشکل هم حتماً یک بکاپ از registry ویندوز سرور خودتان بگیرید.

قبل از اعمال تغییر پورت rdp حتماً توسط آموزش باز کردن پورت در ویندوز سرور port دلخواهی که قصد دارید ریموت دسکتاپ بر روی آن فعال شود را بر روی فایروال باز کنید؛ و سپس مراحل بعدی را پیگیری نمایید.

برای دسترسی به registry ویندوز سرور، از طریق منوی start به دنبال گزینه run بگردید، سپس در این باکس عبارت regedit را تایپ کنید.

open regedit-تغییر پورت remote desktop

حالا باید یک صفحه همانند عکس زیر برای شما نمایان شود.

regedit window-تغییر پورت remote desktop

در این بخش هر قسمت شامل زیر مجموعه‌های بسیار زیادی است که اطلاعات سیستمی را شامل می‌شود. ما برای تغییر پورت remote desktop باید وارد مسیر زیر بشویم، این کار با گسترش شاخه بالایی توسط علامت + تا رسیدن به فایل موردنظر باید ادامه داشته باشد.

HKEY_LOCAL_MACHINE > System > CurrentControlSet > Control > TerminalServer > WinStations > RDP-Tcp > PortNumber

روی فایل PortNumber راست کلیک کرده و گزینه Modify را انتخاب کنید.

modify port-تغییر پورت remote desktop

در بخش Base گزینه Decimal را انتخاب کنید تا بتوانید شماره پورت خودتان را در مبنای موردنظر وارد نمایید. سپس در فیلد Value data شماره پورت دلخواه خودتان را وارد کنید و بر روی دکمه Ok کلیک نمایید و در انتها یک بار سرور خودتون رو ریست کنید تا تغییرات اعمال شود.

new port-تغییر پورت remote desktop

شماره پورت پیش‌فرض سرویس ریموت دسکتاپ ۳۳۸۹ هستش که عددی غیر از آن را انتخاب کنید و حتماً باید عدد پورت موردنظر شما جز پورت‌های رزرو شده یعنی از رنج ۱ تا ۱۰۲۴ نباشد به دلیل اینکه این پورت‌ها توسط یکسری از سرویس‌های مهم شبکه از قبل رزرو شده و استفاده هم‌زمان از آن‌ها بر روی دو سرویس در شبکه مشکل‌ساز خواهد شد.

خوب امیدوارم که با آموزش این جلسه توانسته باشید پورت Remote Desktop سرور خودتان را تغییر دهید. اگر سوالی داشتید در زیر همین پست پاسخگوی شما خواهیم بود.

 

ویدیوی آموزش تغییر پورت remote desktop

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد آرا: ۲۲

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link