نقش های کاربری در وردپرس

user roles in wordpress

نقش های کاربری در وردپرسنقش های کاربری در وردپرس با انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به سایر سیستم‌های مدیریت محتوا در دسترس است.

اکثر وب‌سایت‌ها دارای نفش های کاربری پیش فرض متعددی هستند و بعضی هم فقط یک نقش کاربری مدیرکل دارند، در وردپرس می‌توان برای هر کاربر بسته به نیاز و سیاست‌های مدیریتی آن سایت نقش متفاوتی تعریف کرد.

در مواقعی نیاز داریم تا به یک یوزر خاص فقط دسترسی ارسال مقاله داده شود و یا به فردی به مدت محدود دسترسی مدیر کلی اعمال شود و یا با باز گذاشتن ثبت‌نام در سایت دسترسی مشترک به تمامی یوزرهای معمولی الحاق شود که تمامی این موارد با تعیین نقش‌های کاربری در وردپرس قابل‌ اعمال هستند.

در وردپرس به صورت پیش‌فرض ۵ نقش برای کاربران در نظر گرفته شده که به شرح زیر تقسیم‌بندی شده‌اند:

مدیر
ویرایشگر
نویسنده
مشارکت کننده
مشترک

از پیشخوان و بعد  قسمت کاربران می‌توان نقش کاربری هر یوزر را در وب‌سایت مشاهده کرد و یا آن‌ها ویرایش نمود. برای ایجاد یک کاربر با نقش موردنظر کافی است بر روی افزودن کلیک کنید.

create user-نقش های کاربری در وردپرس

سپس با واردکردن اطلاعات اولیه کاربر در قسمت “نقش” می‌توانید نقش ‌های کاربری در وردپرس را مشاهده کرده و سپس برای کاربر موردنظر یک نقش مشخص در نظر بگیرد و سپس روی افزودن کاربر تازه کلیک کنید.

 

شرح دقیق نقش های کاربری در وردپرس

مشترک: این کاربر در عمل کاری خاصی نمی‌تواند انجام دهد و فقط به شناسنامه و پیشخوان ساده‌ای که برایش در نظر گرفته شده دسترسی دارد.

مشارکت کننده: این نقش علاوه بر دارا بودن ویژگی‌های نقش مشترک، قادر است دیدگاه‌ها را در پیشخوان وردپرس مشاهده و همچنین مطلبی را به صورت پیش‌نویس جهت بازبینی مدیریت سایت ایجاد کند.

نویسنده: نویسنده قادر است مطلبی را ایجاد و یا مدیریت کند اما امکان ویرایش مطالب سایر کاربران را ندارد.

ویرایشگر: این نقش تمامی ویژگی‌های نقش‌ها را دارد با این تفاوت که امکان ویرایش نوشته‌های کاربران دیگر را نیز خواهد داشت.

مدیرکل: اختیار تمام و کمال دارد و می‌تواند به تمامی بخش‌ها دسترسی داشته باشد و هر کاری را انجام دهد.

اگر مایل هستید دسترسی‌های نقش های کاربری در وردپرس را تغییر دهید می‌توانید از افزونه Capability Manager Enhanced استفاده کنید. بعد از نصب افزونه از قسمت کاربران می‌توانید با انتخاب قابلیت‌ها نقش‌های کاربری را سفارشی‌سازی کنید و دسترسی‌ها را محدودتر و یا ارتقا دهید.

در وردپرس هیچ کاری نشد ندارد به شرطی که با نحوه انجام آن کار آشنایی داشته باشید برای مثال شما می توانید با غیر فعال کردن نظرات در وردپرس دسترسی آن را برای کاربران مشترک شده مسدود کنید و یا هر کاری که فکرش را بکنید.

در ویرایش اطلاعات هر کاربر تنها موردی که غیرقابل تغییر است نام کاربری است که برای تغییر این مورد باید از phpmyadmin استفاده کنید و نام کاربری را ویرایش کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link