کلاب هاوس چیست؟ (آموزش دیجیتال مارکتینگ با کلاب هاوس)

کلاب هاوس چیست

در عصر حاضر پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی به بخش جدایی‌ناپذیر از زندگی همه ما تبدیل و زمان نسبتاً زیادی را با آن‌ها سپری می‌کنیم. اما سیر تحول این پیام‌رسان‌ها از یاهو مسنجر، وایبر و لاین شروع شد تا به تلگرام و واتس آپ رسیدیم و چند سال این دو پیام‌ رسان حداقل در کشورمان جزو محبوب‌ترین‌ها بوده و هستند.

اما در سال ۲۰۲۱ نام پیام‌رسان جدیدی به نام کلاب هاوس به‌سرعت سر زبان‌ها افتاد و تعداد کاربران آن با سرعت خیره کننده‌ای افزایش یافت. کلاب هاوس نام پیام‌رسان جدیدی است که ویژگی‌های متفاوت و متمایزی نسبت به همه پیام‌رسان‌های قبلی خودش دارد.

در این آموزش با مدیر سرور همراه باشید تا با تاریخچه، نحوه ثبت‌نام و قابلیت های این پیام‌رسان در دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید.

 

کلاب هاوس چیست؟

کلاب هاوس نام اپلیکیشنی است که به کاربران اجازه می‌دهد در اتاق‌های گفتگوی صوتی جمع شوند و در مورد موضوعات مختلف، ورزش، سلامتی، هنر یا موضوعات مختلف دیگر بحث کنند. پس ویژگی متمایز کلاب هاوس نسبت به تمامی شبکه‌های اجتماعیکلاب هاوس چیست قبلی صوت محور بودن آن است.

اتاق‌ها معمولاً به دو گروه تقسیم می‌شوند: کاربرانی که در حال صحبت هستند و کاربرانی که فقط به صحبت‌ها گوش می‌دهند (شرکت‌کنندگان در گفت‌وگو می‌توانند لیستی از همه کاربرانی که در یک اتاق گفت‌وگو هستند را مشاهده کنند و تعداد آن‌ها گاه به هزاران نفر هم می‌رسد).

در مقایسه با توییتر، کلاب هاوس یک بستر سلسله مراتبی است که یک نفر به‌عنوان مجری وظیفه نظارت بر بحث‌ها را داشته و توانایی این را دارد که کسی را جهت حضور در بحث صدا کند یا یک نفر بی‌ادب را از اتاق بیرون کند.

همچنین در این پیام‌رسان علاوه بر “کلوپ‌ها” که بر اساس موضوع مرتب‌ شده‌اند، دو یا چند کاربر می‌توانند به هم بپیوندند و اتاق گفتگوی خود را راه‌اندازی کنند.

این اپلیکیشن برای اولین بار در بهار سال ۲۰۲۰ توسط دو متخصص حوزه فناوری، پل دیویسون و روهان ست رونمایی شد.

نمونه‌ی اولیه آن بسیار شبیه اپلیکیشن های پادکست مثل گوگل پادکست بود، اما آن‌ها ویژگی اضافه کردند که به کاربران اجازه می‌دهد به مکالمه بپیوندند.

تمرکز بر روی صدا، به‌جای متن، عکس یا فیلم، وجه تمایز کلاب هاوس و البته جذاب‌ترین بخش آن است.

اما شاید این سؤال برایتان پیش‌آمده باشد که دلیل محبوب شدن این شبکه اجتماعی چیست؟

اصلی‌ترین دلیل رشد خیره‌کننده تعداد کاربران این پیام رسان، حضور افراد تأثیرگذاری نظیر ایلان ماسک، مارک زاکربرگ، دریک و کوین هارت است که همگام با حضورشان در روم‌های کلاب هاوس، سیلی از طرفدارانشان را به‌سوی این شبکه‌ی اجتماعی صوت محور هدایت کردند.

 

آموزش نصب کلاب هاوس

آموزش نصب کلاب هاوس آندروید

استفاده از کلاب هاوس هم مانند سایر پیام‌رسان‌ها بسیار ساده است با این تفاوت که برخلاف سایر پیام‌رسان‌ها که کاربران با داشتن یک شماره موبایل و یک نام کاربری منحصربه‌فرد می‌توانند در آن ثبت‌نام و با دیگران به گفت‌وگو بپردارند.

در قبال از استفاده از اپلیکیشن کلاب هاوس باید بدانید که در حال حاضر برای استفاده از آن روش‌های زیر وجود دارد:

  • از دوستانتان یا هرکسی که در این اپلیکیشن عضو است بخواهید برای شما دعوت‌نامه بفرستد.
  • خرید دعوت‌نامه از برخی سایت‌ها مثل eBAY
  • نام خود را در لیست رزرو قرار دهید تا کلاب هاوس برای شما دعوت‌نامه بفرستد.

اپلیکیشن رسمی کلاب هاوس در ابتدا برای کاربران iOS منتشر شد اما هم‌اکنون برای سیستم‌عامل آندروید نیز در دسترس قرار دارد؛ در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ بالاخره نسخه‌ی رسمی آن به‌صورت بتا در فروشگاه اپلیکیشن پلی استور برای این سیستم‌عامل پرطرفدار منتشر شد.

 

ویژگی‌ها و امکانات کلاب هاوس

کلاب‌هاوس دارای طیف گسترده‌ای از کلوپ‌ها و اتاق‌های مجازی با مکالمه در موضوعات مختلف به‌عنوان‌مثال برنامه‌های گفتگو، موسیقی، شبکه، ورزشی، اجراها و بحث‌های سیاسی است.

این برنامه دارای کاربران مشهوری ازجمله ایلان ماسک، دریک، کوین هارت و تیفانی هدیش است که مکالمات مجازی را در کلاب‌هاوس برگزار می‌کنند.

بر اساس آمارهای ارائه‌شده توسط وب‌سایت App figure، این شبکه اجتماعی توانسته ۳ میلیون بار توسط کاربران دانلود شود و همین در نوع خود رشد قابل‌توجهی به‌حساب می‌آید.

چیزی حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بار از این دانلودها در ژانویه سال ۲۰۲۱ اتفاق افتاده و جالب‌تر آن‌که وب‌سایت App figure مدعی شده که ۳۰ درصد از دانلودهای اپلیکیشن کلاب هاوس، از تاریخ ۲۸ ژانویه به بعد بوده است. درحالی‌که همه رسانه‌های اجتماعی به‌ویژه توئیتر و فیس‌بوک، سیاست‌ها و قواعد بازدارنده‌ای مانند نشانه‌گذاری ادعاهای نادرست دارند؛ این شبکه اجتماعی هیچ سیاست مشخصی برای ایجاد بازدارندگی نسبت به انتشار شایعه و اخبار دروغ در اختیار ندارد.

 

 

دیجیتال مارکتینگ از طریق کلاب هاوس

آموزش و شرکت در بحث‌ها و اتاق ها با موضوعات مختلف تنها کاربرد این شبکه اجتماعی نیست. شما به‌عنوان صاحبان کسب‌وکار حالدیجیتال مارکتینگ با کلاب هاوس باکمی هوشمندی درمیابید که با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید با مخاطبان خود بدون هیچ محدودیتی وارد بحث شوید و آن‌ها را به‌خوبی و از نزدیک بشناسید.

بدانید دقیقاً از برند شما چه انتظاراتی دارند و دغدغه‌هایشان چیست؛ و به‌طور مستقیم و بدون هزینه بازاریابی کنید آن‌هم درست رو جامعه‌ی هدف!

هدف و شعار کلاب هاوس در بدو ایجاد آن “ایجاد یک تجربه اجتماعی که احساس انسانیت بیشتری داشته باشد جایی که به‌جای ارسال پست، می‌توانید با افراد دیگر جمع شوید و صحبت کنید.” بود ولی حالا فقط یک سؤال باقی می‌ماند: باوجود تعداد بسیار زیاد کاربران فعال و کاربرد ساده و عملکرد بسیار خوب این اپ چرا از آن برای مارکتینگ استفاده نکنیم؟

 

نکات دیجیتال مارکتینگ از طریق کلاب هاوس

اگر شما هم قصد دارید پیش از رقبایتان دیجیتال مارکتینگ را از طریق کلاب هاوس انجام دهید، لازم است نکات زیر را در نظر بگیرید :

  1. ایجاد یک تقویم منظم برای برگزاری اتاق‌های کنفرانس
  2. شناسایی بهترین ساعات حضور مخاطبان
  3. با برگزاری کنفرانس‌ها با موضوعات جذاب برای کاربران خود، حرفه‌ای بودن و تعامل و اهمیت به مخاطب را به آن‌ها نشان دهید.
  4. بررسی اتاق‌های سایر برندها و موضوعات مرتبط باکار خودتان جهت کسب ایده
  5. در میان مباحث سرنخ‌هایی برای مخاطبان ازجمله معرفی سایت و محصولات قرار بدهید. این سرنخ‌ها نباید آزاد دهنده و خارج از بحث باشند.
  6. ازآنجایی‌که در یک اتاق پخش زنده قرار دارید تمام جوانب و اتفاقات و پرسش‌های احتمالی را از قبل بسنجید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link