کسب درآمد از یوتیوب به صورت دلاری و با هر بازدید در سال 2021

کسب درآمد از یوتیوب به صورت دلاری و با هر بازدید در سال 2021

یکی از روش‌های جذاب درآمدزایی از اینترنت کسب درآمد از یوتیوب می‌باشد. کسب درآمد از یوتیوب به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ایده‌های پول‌ساز کسب و کار اینترنتی در سال ۲۰۲۱ است که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم. اگر شما هم دنبال یک شغل جذاب و با درآمد دلاری هستید این مقاله رو از دست ندید.

یوتیوب چیست؟

بر اساس آخرین رتبه بندی الکسا در سال ۲۰۲۱ وب‌سایت youtube پس از گوگل دومین سایت پر بازدید در دنیاست. خدمات اصلی این سایت بر اساس ویدیو طراح ریزی شده طوری که کاربران می‌توانند با یک سرچ ساده تقریبا هر ویدیویی که می‌خواهند را در یوتیوب تماشا کنند.

این وب‌سایت به دلایل مختلف از سال ۲۰۰۵ در ایران فیلتر شده و کاربران ایرانی قادر به استفاده مستقیم از آن نیستند. البته اخیرا زمزه‌هایی مبنی بر رفع فیلتر یوتیوب مطرح شده است که امیدواریم هرچه زودتر این اتفاق بیافتد.

در یوتیوب تقریبا هر نوع فیلم آموزشی با هر موضوعی موجود است اگر کسی کمی مسلط به زبان انگلیسی باشد به جرات می‌توان گفت بدون حضور در کلاس و به صورت کاملا رایگان با مشاهده فیلم‌های آموزشی در یوتیوب می‌تواند در کار خود نخبه شود. اما بعد دیگر قضیه در یوتیوب درآمدزایی برای کاربران صاحب کانال و تبلیغات برای صاحبان مشاغل مختلف در دنیاست که در این مقاله تمرکز ما بر روی درآمدزایی از یوتیوب است.

 

چه زمانی شما می‌توانید گزینه کسب درآمد از یوتیوب را در کانال خود فعال کنید؟

مطابق آخرین قواعد و دستورالعمل یوتیوب برای اینکه شما بتوانید از یوتیوب کسب درآمد کنید نیاز به حداقل ۱۰۰۰ یا (۱k) فالوور یا سابسکرایبر و ۴۰۰۰ ساعت ویدیو دیده‌شده (بیننده) در یک سال یا ۱۲ ماه دارید، یعنی اینکه به‌طور مثال ۱ ویدیو ۱ دقیقه‌ای شما را ۲۴۰۰۰۰ یا (۲۴۰K) نفر دیده باشند. بدیهی است که هرچقدر طول ویدیو شما بیشتر باشد نیاز به بیننده کمتری خواهید داشت. رسیدن به ۱K سبسکرایبر احتمالاً کار زیاد مشکلی نیست ولی رسیدن به ۴۰۰۰ ساعت بیننده در کانال خود واقعاً کار دشواری است.

 

مشاهده تعداد دقایق بیننده در کانال یوتیوب

مشاهده دقایق بیننده کار بسیار ساده‌ای است برای این کار از منوی account گزینه YouTube Studio را انتخاب کنید.

ما برای این کار از قبل یک کانال آزمایشی با نام آموزش سئو-مدیر سرور ایجاد کردیم.

کسب درآمد از یوتیوب

 

پس از کلیک روی گزینه YouTube Studio صفحه‌ای به شکل زیر نمایش داده می شود.

Watch Time YouTube - کسب درآمد از یوتیوب

چون ما در اینجا هیچ ویدیویی نداریم مقدار Watch time را صفر نشان می‌دهد. ولی برای شما احتمالاً عددی را نمایش می‌دهد که واحد آن دقیقه می‌باشد.

نکته مهم در اینجا این است که مقدار نمایش داده در بالا مربوط به ۲۸ روز اخیر است و اگر شما بخواهید آمار نمایش ویدیوها در کل کانال خود را ببینید لازم است که در قسمت بازه زمانی مقدار Lifetime را انتخاب کنید.

برای اینکه شما بتوانید گزینه درآمدزایی را در یوتیوب فعال کنید لازم است که این عدد را به ۲۴۰۰۰۰ دقیقه برسانید. در آن زمان اگر کانال شما ۱۰۰۰ سابسکرایبر داشت می‌توانید گزینه درآمدزایی از یوتیوب را فعال کنید.

 

یوتیوب چگونه به کاربران خود پول می‌دهد؟

شاید اصلی‌ترین سؤالی که در ذهن شما ایجادشده این است که چرا یوتیوب باید به ازای آپلود فیلم به ما پول بدهد؟! جواب این سؤال بسیار ساده است یوتیوب با قرار دادن تبلیغات بر روی ویدیوهای شما درآمدزایی می‌کند و بخش از این درآمد را به شما که این ویدیو را آپلود کردید می‌دهد.

به زبان ساده‌تر شرکت‌ها و تولیدکنندگان مختلف در سرتاسر جهان برای تبلیغات بر روی محصولات خود ویدیویی را آماده و آن را به یوتیوب می‌دهند. یوتیوب هم به ازای هر بار نمایش آن‌ها مقدار مشخصی پول از آن‌ها دریافت و آن را با شما به نسبت مشخصی تقسیم می‌کند.

ارسال کامنت از طرف کاربران یا لایک ویدیوها به‌طور مستقیم بر درآمدزایی شما از یوتیوب تأثیر نداشته و فقط نمایش تبلیغات است که برای شما کسب درآمد می‌کند. البته بدیهی است که هر چقدر ویدیوهای شما بیشتر لایک و کامنت داشته باشند به عنوان ویدیو پیشنهادی بیشتر نمایش داده شده و شما پول بیشتری به دست می آورید.

 

فیلم های آپلود شده در یوتیوب باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟

در یوتیوب شما می‌توانید هر فیلمی را آپلود کنید ولی حتماً باید شرایط زیر را در نظر بگیرید

  1. ویدیوهای آپلود شده حتماً باید از خودتان باشد و شما حق ندارید همه یا بخشی از ویدیو خود را از دیگران کپی کنید.
  2. ویدیوهای شما نباید حاوی مسائل جنسی و غیراخلاقی باشد.
  3. شما اجازه آپلود کردن فیلم‌های تبعیض نژادی یا مذهبی را ندارید.
  4. ویدیوهای شما نباید شامل آموزش فعالیت‌های مجرمانه مثل ساخت بمب یا کوکتل مولوتوف یا تولید مواد مخدر باشد.
  5. آموزش هک و فعالیت‌های سایبری

اگر شما ویدیوهایی با محتواهای فوق در کانال خود قرار دهید نه‌تنها گزینه پول‌سازی برای شما فعال نمی‌شود بلکه به‌ احتمال‌ زیاد کانال شما برای همیشه بلاک می‌شود.

 

یوتیوب با ازای هر تبلیغ چقدر به ما پول می‌دهد؟

یوتیوب ۵۵ درصد از پول دریافتی تبلیغات خود را پس از پخش آن بر روی ویدیوها به شما می‌دهد و ۴۵ درصد باقی‌مانده را برای خودش برمی‌دارد؛ اما معیار شمارش بیننده در یوتیوب ۱۰۰۰ است و برای هر یک هزار بیننده ویدیو شما در یک ماه اگر تبلیغات روی ویدیوهای شما نشان داده شود مقدار درآمد شما بین ۲۰ سنت تا ۴ دلار است.

به‌طور مثال اگر مجموع بیننده شما در یک ماه یک‌میلیون باشد درآمد شما بین ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار خواهد بود.

همان‌طور که مشاهده کردید یوتیوب برای پرداخت پول به شما یک بازه ۲۰ سنت تا ۴ دلاری را مشخص کرده دلیل آن‌هم این است که یوتیوب به بیننده پول پرداخت می‌کند نه به دیده شدن ویدیو به زبان ساده‌تر اگر شما یک ویدیو در کانال خود قرار دهید میزان درآمد شما زمانی که بینندگان شما از کشورهایی مثل اروپا، آمریکا، کانادا، استرالیا و. باشند به‌مراتب از بینندگان ایران و کشورهای مشابه بیشتر است. دلیل آن‌هم این است که در کشورهای غربی نرخ تبلیغات بیشتر است و چون نرخ تبلیغات بیشتر است سهم شما هم از تبلیغات بیشتر می‌شود. در کشورهای آسیایی یا تبلیغات نیست یا میزان آن خیلی پایین است.

عامل تأثیرگذار دیگر در میزان درآمد شما دستگاهی است که کاربر از آن برای دیدن ویدیو در یوتیوب استفاده می‌کند. به‌طورکلی  همان‌طور که در ادامه مقاله به آن اشاره می‌کنیم اگر بینندگان شما از لپ‌تاپ یا کامپیوتر برای دیدن ویدیو استفاده کنند درآمد شما بیشتر می‌شود که در مورد دلایل این موضوع در قسمت بعد بیشتر توضیح داده می‌شود.

 

انواع تبلیغات در یوتیوب

برای درک بهتر ما به‌طور مثال در سایت یوتیوب کلمه seo techniques را سرچ کنیم.

پس از آن یوتیوب به ۵ روش مختلف تبلیغات را در سایت خود نمایش می‌دهد.

۱- تبلیغاتی که قبل از نمایش نتایج جستجو به ما نشان می‌دهد که اغلب معرفی یک سایت مرتبط با موضوع سرچ شده است.

YouTube ads - کسب درآمد از یوتیوب

۲- تبلیغات در ابتدای نمایش ویدیوی مورد نظر

YouTube ads

۳-تبلیعات نمایش داده شده به صورت زیر نویس یا در سمت راست ویدیو

YouTube ads

۴- تبلیغاتی که در وسط ویدیو نمایش داده می‌شود.

این تبلیغات مخصوص ویدیوهایی است که طول بیش از ۱۰ دقیقه دارند و در طول ویدیو چند با نمایش داده‌شده و قابلیت Skip کردن هم ندارند.

البته موارد ذکرشده در بالا مخصوص زمانی است که شما از لپ‌تاپ یا کامپیوتر برای دیدن ویدیو در یوتیوب استفاده می‌کنید اما زمانی که از اپلیکیشن موبایلی یوتیوب استفاده می‌کنید ممکن برخی از تبلیغات بالا حذف شود.

 

نحوه فعال‌سازی گزینه monetization یا درآمدزایی از یوتیوب؟!

پس از دستیابی به ۱۰۰۰ سابسکرایبر و ۴۰۰۰ ساعت بیننده حال شما می‌توانید از یوتبوب درآمدزایی کنید برای این کار باید مراحل زیر را انجام دهید.

پیش از شروع فعال سازی این نکته را در نظر بگیرید که این این گزینه از IP های ایران قابل دستیابی نیست و یوتیوب به شما اجازه نمی‌دهد تا این گزینه را از ایران فعال کنید. بهترین راه حل این است که نام کاربری و رمز ورود خود را در اختیار فردی معتمد در خارج ایران قرار دهیم تا او برای ما این کار را انجام دهد.

۱- وارد قسمت YouTube Studio شوید و روی گزینه monetization کلیک کنید.

اگر شما هم مثل کانال تازه تاسیس ما پیش شرط ها را پاس نکرده باشید احتمالا با صفحه زیر مواجه می شوید.

monetasiation

۲- سپس گزینه monetization را فعال می‌کنیم.

درآمدزایی از یوتیوب

۳- پس از تایید قوانین Partner Program در یوتیوب شما باید حساب Google AdSense خود را به حساب ساخته شده در یوتیوب معرفی نمایید.

۴- درمرحله بعد شما باید مشخصات محل زندگی خود و حساب بانکی خود را وارد کنید که یوتیوب بتواند برای شما پول بفرستد. در قسمت لیست کشورها دنبال ایران نباشید چرا که ایران جزء کشورهایی تحریم شده از این خدمات است پس بهتر است آدرس و مشخصات نفر معتمدتات در خارج کشور را وارد کنید تا درآمدتان از یوتیوب به حساب او واریز شود و شما از طرق دیگر از او پول را بگیرید.

۵- مرحله بعد شما باید نوع و چگونگی نمایش تبلیغات را در ویدیوهای خود مشخص کنید.

مطابق آنچه که در بخش قبل در مورد شیوه های تبلیغ در یوتیوب گفتیم و همانطور که تصویر زیر نمایش داده شده است شما باید به یوتیوب بگویید که حاضرید چه نوع از تبلیغات را جهت درآمدزایی از یوتیوب در سایت خود نمایش دهید.تبلیغات در یوتیوب

۶- پس از انجام مراحل فوق کانال شما تحت بررسی‌های یوتیوب قرار می‌گیرد که این کار هم توسط الگوریتم‌های هوش مصنوعی یوتیوب و هم توسط ناظر فیزیکی انجام می‌شود. مدت این کار بین ۳ روز تا یکماه متفاوت می‌باشد که معمولا اگر مشکل خاصی نباشد پروسه تایید زیر ۳ روز انجام می‌گیرد.

 

سخن پایانی

در این مقاله ما در مورد روش‌های درآمدزایی از یوتیوب با شما صحبت کردیم. اگر شما توانمندی ارائه ویدیوهای جذاب و پرمخاطب در یوتیوب را دارید پس بهتر از زود دست به کار شوید و پیش شرط‌های یوتیوب را پاس کرده و گزینه درآمدزایی از یوتیوب را فعال کنید.

درآمدزایی از یوتیوب به عنوان یک شغل پردرآمد در دنیا می‌باشد به طور مثال ایوان فانگ توانست در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۴ میلیون دلار از یوتیوب درآمد کسب کند او در حدود ۲۵ میلیون سابسکرایبر از سراسر دنیا دارد و به معرفی بازی‌های اینترنتی با سبک طنز می‌پردازد.

شما هم اگر در این اوضاع اقتصاد که کسب درآمد دلاری و خرید ریالی بسیار اقتصادی به نظر می‌رسد به دنبال درآمدزایی از یوتیوب هستید بهتر است از همین امروز با برنامه‌ریزی کار خود را شروع کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد آرا: ۳

اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مریم صباغی

بسیار عالی
البته سایت های مشابه داخلی مثل آپارات هم این قابلیت را دارند که خوب است در مورد اون هم مقاله بنویسید

پیمان محمدپور

سلام
بله حتما در مورد کسب درآمد از آپارات هم بزودی یک مقاله جامع در سایت منتشر خواهیم کرد.

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link