نصب وردپرس روی لوکال هاست و ایجاد یک وب سایت تستی

نصب وردپرس بر روی xampp

نصب وردپرس روی لوکال هاستدر این مقاله در نظر داریم تا روش نصب وردپرس روی لوکال هاست را به صورت قدم به قدم و تصویری خدمت شما آموزش دهیم.

در بسیاری از مواقع شما نیاز دارید تا یک تغییر و یا تست را بدون نیاز به اینترنت و فضای میزبانی، ولی به صورت کاملاً مشابه تست کنید بدین منظور می‌توانید از نصب وردپرس روی localhost استفاده کنید و وب‌سایت و یا اسکریپت خود را بررسی و رفع عیب کنید.

 

نصب وردپرس روی لوکال هاست برای چه؟!

خوب شاید سؤال مهمی که برای شما مطرح بشه علت استفاده از لوکال هاست برای نصب وردپرس هستش در جواب این سؤال، این سناریو مطرح میشه که بسیاری از کاربران مبتدی و طراحان وب‌سایت و همچنین برنامه نویسان برای استفاده‌های خود نیاز به هاست میزبانی دارند ولی برای انجام کارها به صورت تست نیازی به استفاده از آن در زمان کنونی ندارند پس این بخش از کابران چطور باید این مشکل رو بدون پرداخت هزینه برطرف نمایند؟!

پاسخ : استفاده از میزبانی لوکال هاست بر روی کامپیوتر شخصی بدون هیچ هزینه‌ی اضافی و به صورت کاملاً رایگان و بدون نیاز به هیچ تخصصی هستش

تنها ملزوماتی که شما برای راه‌اندازی یک هاست لوکال نیاز دارید موراد زیر هستند که به صورت رایگان در اختیار شما هستند.

۱ – نرم افزار شبیه ساز هاست لینوکس Xampp که از طریق لینک زیر قابل دسترسی هستش

https://xampp-windows.en.softonic.com/download

۲ – آخرین نسخه وردپرس هم می توانید از لینک زیر دانلود نمایید.

http://wp-persian.com/download/

 

نرم‌افزار Xampp چیست و ارتباط آن با نصب وردپرس روی لوکال هاست چیست؟

این سؤال قطعاً سؤال افراد بسیار زیادی هست که دارند این مطلب رو مطالعه می‌کنند. قبل از شروع به نصب وردپرس روی لوکال هاست باید بدانید که هاست چیه و نرم افزار Xampp دقیقاً چیکار میکنه.

یکی از ملزومات راه‌اندازی وب‌سایت هاست و یا میزبانی وب می‌باشد. شما برای قرار دادن اطلاعات و فایلهای خود در بستر اینترنت و دسترسی تمام وقت کاربران خود به این اطلاعات، نیاز به یک فضا دارید که به اصطلاح به آن هاست می‌گویند.

شما برای داشتن یک فضای هاست برای میزبانی وب سایت خودتان باید آنرا از هاستینگ موردنظر خود خریداری نمایید. ولی در مرحله آزمون و خطا و یادگیری نیاز به پرداخت این هزینه نیست و بعد از تسلط به امور می‌توانید هر موقع که نیاز داشتید آنرا تهیه کنید.

توجه : نیاز شما برای راه‌اندازی وب‌سایت به هاست غیرقابل انکار می‌باشد و نصب وردپرس روی لوکال هاست جایگزین دائمی برای هاست میزبانی در بستر اینترنت نخواهد بود پس به این نکته توجه کافی داشته باشید.

خوب حالا برای تبدیل کامپیوتر شخصی خودتان به یک سرور هاست میزبانی بدون داشتن کوچکترین دانش تخصصی فقط با نصب و راه اندازی نرم افزار Xampp تمامی نیازهای شما مرتفع خواهد شد.

شما فقط با نصب و راه‌اندازی آن قادر خواهید بود به صورت کاملاً واقعی بر روی سیستم شخصی خود اقدام به نصب وردپرس روی لوکال هاست کنید. و هر زمان که خواستید با آن کار کنید و به وردپرس مسلط بشید. خوب نوبت نصب Xammp هستش وقت رو تلف نکنیم بریم سراغ نصب و راه اندازی xampp بر روی سیستم شخصی خودمان

برای نصب هیچ نکته‌ی خاصی وجود نداره طبق تمامی نرم افزارهای ویندوزی با زدن چندین Next می‌توانید نصب رو بدون مشکل به پایان ببرید. حالا میمونه راه‌اندازی سرویس‌ها و استفاده از Xampp

طبق عکس زیر شما برای اجرای وردپرس و نصب آن نیاز به اجرای دو سرویس Apache به عنوان وب سرور و Mysql به عنوان پایگاه داده خودتان دارید. نیازی به آشنایی با این دو سرویس نیست چون بحث تخصصی میشه و به کار شما هم نمیاد.

خوب من دو سرویس رو استارت کردم و الان هاست من قابل استفاده هستش

start xampp-نصب وردپرس روی لوکال هاست

خوب اگر همه چی به خوبی پیش بره و اروری دریافت نکنید سرویس‌ها استارت میشن و حالا با تایپ localhost در مرورگر خود صفحه‌ی دیفالت Xampp رو مشاهده خواهید کرد.

xampp default page-نصب وردپرس روی لوکال هاست

از این قسمت به بعد وارد بحث اصلی یعنی آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست میشیم. برای نصب وردپرس ابتدا اقدام به دانلود آخرین ورژن از لینکی که بالا براتون قرار دادم کنید.

حالا باید یک دیتابیس و یک یوزر بسازید. برای این کار بر روی Admin در بخش Mysql کلیک نمایید تا وارد phpmyadmin بشوید.

phpmyadmin-نصب وردپرس روی localhost

حالا برای دیتابیس خودتان یک نام دلخواه انتخاب کنید.

create database-نصب وردپرس روی localhost

حال روی Create کلیک نمایید تا پایگاه داده شما ساخته شود.

حالا باید طبق عکس زیر اقدام به ایجاد یک یوزر دلخواه هم بکنید. کار ما با دیتابیس تمام هستش فقط در این مرحله از پسورد یک کپی داشته باشید که در مراحل نصب وردپرس روی لوکال هاست به آن نیاز داریم.

create a user in phpmyadmin-نصب وردپرس روی لوکال هاست

بعد از اتمام دانلود وردپرس باید آن را در مسیر روت هاست از حالت فشرده خارج نمایید. برای رفتن به روت هاست کافی است روی دکمه‌ی Explorer کلیک نمایید تا وارد مسیر نصب Xampp شوید در این بخش باید وارد فولدر htdocs شوید و در این قسمت فایلهای وردپرس خود را کپی نمایید.

htdocs-نصب وردپرس روی لوکال هاست

حالا در مرورگر خود localhost را یکبار Refresh نمایید. ملاحظه خواهید کرد که وارد مراحل نصب وردپرس خواهید شد. هر بخش را با وارد کردن اطلاعات صحیح پشت سربگذارید.

مهمترین مرحله بخش وارد کردن اطلاعات دیتابیس و یوزر هستش که باید نام دیتابیس و نام یوزر و پسوردی که در مرحله ساخت یوزر وارد کردید را در اینجا قرار بدید و مراحل را ادامه بدید تا نصب به اتمام برسد.

install wordpress-نصب وردپرس روی localhost

خوب تبریک میگم آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست به اتمام رسید و شما توانستید به راحتی وردپرس را بر روی کامپیوتر شخصی خودتان نصب کنید.

توجه : بعد از کار با Xampp و وردپرس نیاز خواهید داشت تا سایت خودتان را بر بستر شبکه جهانی اینترنت راه اندازی کنید و بازدیدکنندگان سایت خودتان را افزایش بدید و حتی فروش خودتان را بالا ببرید برای این امر نیاز به تهیه‌ی یک هاست لینوکس حرفه‌ای و ثبت دامنه مناسب دارید که می‌توانید از شرکت های معتبر اقدام به تهیه آن کنید.

اگر هاست سی پنل دارید، می‌توانید از آموزش نصب وردپرس روی cpanel و اگر هاست مجهز به دایرکت ادمین استفاده می‌کنید می‌توانید از آموزش نصب وردپرس روی دایرکت ادمین استفاده کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest

6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امیر

سلام ببخشد وردپرس تو قسمت اول ک اسم مینویسم میگه (هیچ جداول موجود در پایگاه داده یافت نشد.)
باید چیکار کنم راهنمایی کنید ممنون

علی

در تصویر اول جلوی تمام گزینه ها برای من X زده شده است

علی

وقتی استارت می کنم توی کادر پایین این نوشته رو با رنگ قرمز نشان میده و خود به خود stop میشه
Error: MySQL shutdown unexpectedly.
۱۱:۵۷:۳۶ PM [mysql] This may be due to a blocked port, missing dependencies,
۱۱:۵۷:۳۶ PM [mysql] improper privileges, a crash, or a shutdown by another method.
۱۱:۵۷:۳۶ PM [mysql] Press the Logs button to view error logs and check
۱۱:۵۷:۳۶ PM [mysql] the Windows Event Viewer for more clues
۱۱:۵۷:۳۶ PM [mysql] If you need more help, copy and post this
۱۱:۵۷:۳۶ PM [mysql] entire log window on the forums

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link