آموزش جامع نحوه فشرده‌ سازی در کنترل پنل Directadmin

نحوه فشرده‌ سازی در کنترل پنل Directadmin

یکی از کارهایی که هر مدیر سرور با آن برخورد خواهد داشت فشرده سازی فایل‌ها جهت انجام یکسری اعمال کنترلی و مدیریتی می‌باشد، در این آموزش با نحوه فشرده‌ سازی در کنترل پنل Directadmin به طور کامل آشنا خواهید شد.

برای فشرده سازی فایل ها در لینوکس بدون وجود کنترل پنل شما باید از دستورات لینوکسی جهت این کار استفاده کنید که در آموزش دستورات لینوکس به تفصیل به آن‌ها پرداختیم ولی امروزه میزبانی وب سایت‌ها و کارهای مدیریتی بر روی سرور عمدتاً توسط پنل ها صورت می گیرد، این کار بسیار ساده‌تر و برای کاربران تازه‌کار بسیار امن‌تر خواهد بود.

 

نحوه فشرده‌ سازی در کنترل پنل Directadmin

برای آشنایی با نحوه فشرده‌ سازی در کنترل پنل Directadmin ابتدا باید به قسمت کاربری خود در دایرکت ادمین لاگین کرده و از بخش مشخص شده در عکس زیر وارد قسمت مدیریت فایل‌ها یا File Manager شوید.

نحوه فشرده‌ سازی در کنترل پنل DirectAdmin

سپس دایرکتوری و یا فایل موردنظر خود را انتخاب کرده و در پایین صفحه بر روی Add to Clipboard کلیک کنید.

add to clipboard in directadmin

حال در انتهای صفحه به منظور فشرده سازی در کنترل پنل دایرکت ادمین همانند عکس زیر یک نام برای فایل خود انتخاب کرده سپس با تعیین فرمت فشرده‌سازی بر اساس zip و یا tar.gz می‌توانید با زدن دکمه create فایل و یا دایرکتوری خود را فشرده کنید.

compress file in directadmin

در انتها هم یک‌بار دیگه دستور لینوکسی جهت فشرده سازی فایل ها را برای آن دسته از دوستانی که شاید فقط به صورت دستوری و بدون کنترل پنل عملیات مدیریت سرور خود را انجام می‌دهند را آموزش می‌دهیم تا این بحث را به طور کامل پوشش داده باشیم.

خوب برای کار بعد از لاگین با دسترسی روت به سرور خود دستور زیر را وارد نمایید.

tar –cvf filename.tar.gz filename

در دستور بالا به جای filename.tar.gz نام فایلی که بعد از فشرده‌سازی ایجاد خواهد شد را وارد کنید و به جای filename نام فایل و یا دایرکتوری که قصد دارید عملیات فشرده‌سازی بر روی آن انجام شود را وارد کنید. بدین صورت خیلی راحت و در کمتر از ۱ دقیقه می توانید عملیات فشرده سازی فایل در directadmin را انجام دهید و فایل را به صورت مستقیم دانلود نمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد آرا: ۱۲

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link