آموزش نحوه محدود کردن تعداد ایمیل های ارسالی در cpanel

محدود کردن تعداد ایمیل های ارسالی در cpanel

در این آموزش با محدود کردن تعداد ایمیل های ارسالی در cpanel تمامی وب‌سایت‌های میزبانی شده را ملزم به ارسال تعداد مشخصی فقط از ایمیل‌ها در ساعت می‌کنیم.

در بسیاری از مواقع همچون زمانی که با فروش هاست از تعداد زیادی وب‌سایت بر روی سرور خود میزبانی می‌کنید به ناچار و به دلیل عدم دریافت ابیوز (شکایت) از سمت دیتاسنتر باید موارد امنیتی و کنترلی را روی تعداد ایمیل‌های ارسالی لحاظ نمایید.

 

مراحل محدود کردن تعداد ایمیل های ارسالی در cpanel

خوب برای این کار ابتدا باید از طریق دسترسی مدیریتی WHM وارد پنل شده و ادامه کار را دنبال کنید، اگر با نحوه لاگین کردن به cpanel آشنا نیستید می توانید از آموزش ورود به cpanel استفاده کنید.

همانطور که در عکس زیر هم گویا هستش باید از طریق پورت‌های ۲۰۸۶ یا ۲۰۸۷ لاگین کنید.

ایجاد محدودیت در تعداد ایمیل های ارسالی در cpanel

حالا از سمت چپ در بخش Account Functions به دنبال Modify An Account بگردید و روی آن کلیک کنید تا در مرحله بعد بتوانید با اعمال محدودیت در تعداد ایمیل های ارسالی در cpanel برای کاربر او را ملزم به رعایت قوانین تعریفی خود کنید.

اعمال محدودیت در تعداد ایمیل های ارسالی

حال باید اکانت موردنظر خود را انتخاب کرده و روی دکمه Modify کلیک کنید

حداکثر ایمیل های ارسالی در ساعت

حال لیستی از اطاعات موجود برای ادیت کردن اکانت موردنظر در اختیار شما قرار داده خواهد شد به دنبال عبارت Maximum Hourly Email by Domain Relayed

باشید، در حالت عادی تعداد ارسال ایمیل برای کاربر روی گزینه Unlimited می‌باشد، باید با انتخاب گزینه تعداد محدود تعداد ارسال‌های موردنظر خود را وارد کنید توصیه میشه حدود ۲۰۰ نهایتاً ۳۰۰ ایمیل رو مجاز به ارسال کنید برای هر ساعت توسط هر اکانت.

حال چنانچه در نظر داشته باشید محدودیت اعمال شده فقط برای یک کاربر نباشد و تمامی کاربران ملزم به رعایت این قانون شوند باید وارد بخش tweak settings شده و Max hourly emails per domain رو پیدا کنید و همانند تغییرات بالا این محدودیت رو لحاظ نمایید.

محدودیت ارسال ایمیل در cpanel برای همه کاربران

از این لحظه به بعد هر اکانتی که در cpanel شما ساخته شود، عملیات محدود کردن تعداد ایمیل های ارسالی در cpanel برای آن لحاظ خواهد شد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد آرا: ۱۰

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link