شمسی کردن تاریخ وردپرس توسط افزونه wp-jalali

change date with wp-jalali plugin

شمسی کردن تاریخ وردپرسدر این جلسه از آموزش وردپرس به مبحث شمسی کردن تاریخ وردپرس توسط افزونه wp-jalali می‌پردازیم توسط این افزونه می‌توانیم تاریخ تمامی بخش‌های وردپرس را بدون مشکل فارسی کنیم.

در جلسه قبلی راجع به نصب وردپرس به صورت کامل بر روی دو کنترل پنل دایرکت ادمین و cpanel صحبت کردیم، چنانچه هنوز وردپرس را نصب نکرده‌اید می‌توانید از آموزش نصب وردپرس روی cpanel و یا نصب وردپرس روی دایرکت ادمین استفاده کنید.

 

مراحل شمسی کردن تاریخ وردپرس

به صورت پیش‌فرض تاریخ تمامی بخش‌های وردپرس به صورت تاریخ میلادی است، در حالت معمول وردپرس امکانی برای سوییچ به تاریخ شمسی درون خود ندارد ولی افزونه‌های متعددی برای این کار موجود هستند که بهترین آن‌ها افزونه wp-jalali است.

به وسیله افزونه wp-jalali می‌توانید به راحتی اقدام به شمسی کردن تاریخ وردپرس کنید و این مشکل را به طور کامل رفع نمایید.

اگر ورژن وردپرس شما از نوع فارسی باشد به صورت پیش‌فرض این افزونه بر روی وردپرس شما نصب بوده و فقط کافی است از بخش افزونه‌های نصب شده افزونه wp-jalali را فعال کنید.

اگر از ورژن اصلی وردپرس استفاده می‌کنید می‌توانید با رفتن به بخش افزودن پلاگین با جستجوی عبارت wp-jalali این افزونه را دانلود و نصب نمایید.

بعد از نصب و فعال‌سازی افزونه شمسی کردن تاریخ وردپرس گزینه‌ای با نام “وردپرس فارسی” در پیشخوان وردپرس شما ظاهر خواهد شد که تنظیمات این افزونه در این بخش در دسترس خواهد بود.

wp-jalali-شمسی کردن تاریخ وردپرس

۱- با انتخاب گزینه اول تاریخ تمامی بخش‌های وردپرس از میلادی به شمسی تبدیل خواهند شد.

۲- با تیک زدن گزینه دوم تاریخ آدرس url های وب‌سایت شما به شمسی تبدیل می‌شود یعنی به طور مثال آدرس yoursite.ir/2008/04/02 به yoursite.ir/1387/01/13 تبدیل خواهد شد.

۳- گزینه سوم تاریخ بخش بایگانی وب‌سایت شما را به حالت شمسی تبدیل می‌کند.

۴- این گزینه تاریخ وردپرس شما را با ساعت تهران تنظیم کرده و اختلاف بین ساعت وردپرس شما با سرور را جبران می‌کند.

۵- با تیک زدن این گزینه، نمایش ماه در تاریخ نوشته‌های شما به صورت کامل نمایش داده می‌شود، برای مثال اردیبهشت به جای ارد نمایش داده خواهد شد.

۶- شما می‌توانید با انتخاب هر کدام از این گزینه‌ها اعداد موجود در متن نوشته‌ها، عنوان نوشته‌ها، متن خلاصه‌ها، تاریخ‌ها، متن دیدگاه، تعداد دیدگاه‌ها و فهرست دسته‌ها را تغییر بدهید و آن‌ها را شمسی کنید.

۷- با کمک این گزینه “,” به جای “.” در اعداد اعشاری نمایش داده خواهد شد.

۸- به وسیله این گزینه حروف “ی” و “ک” عربی به “ی” و “ک” فارسی تبدیل خواهد شد.

۹- با تیک زدن این گزینه تغییرات تنها در نوشته‌های جدید شما اعمال خواهند شد، این گزینه برای سایت‌های پربازدید که مصرف منابع بالایی دارند پیشنهاد می‌شود اما مشکل آن عدم اجرا برای نوشته‌های قدیمی است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link