آموزش ساخت A record در دایرکت ادمین (همراه راهنمای تصویری)

آموزش ساخت A record در دایرکت ادمین

چنانچه خرید هاست شما انجام شده و قصد برقراری ارتباط دامین با هاست میزبانی را دارید، شما باید از طریق ایجاد a record در پنل دامنه خودتان این امکان را محیا کنید، در این آموزش به نحوه ساخت a record در دایرکت ادمین به طور کامل خواهیم پرداخت.

وظیفه اصلی a record تبدیل آدرس دامنه به ip برای برقراری ارتباط با هاست می‌باشد، در واقع برای ایجاد ارتباط صحیح دامین با هاست باید به صورت دو طرفه وب‌سایت در دسترس باشد هم با آدرس دامنه و هم آدرس آی پی سرور نحوه ساخت a record در تمامی کنترل پنل ها تقریباً مشابه بوده و با یادگیری این آموزش به راحتی می‌توانید در دیگر کنترل پنل ها همچون سی پنل نیز این کار را انجام دهید.

یک مورد دیگر کاربرد a record زمانی است که شما یک ساب دامین ایجاد کرده‌اید و قصد دارید محتویات این قسمت بر روی یک هاست مجزا قرار گرفته و به درستی فراخوانی شود در این مورد هم a record به کمک شما آمده و این مشکل را حل خواهد کرد.

 

مراحل ساخت a record در دایرکت ادمین

ابتدا باید توسط دسترسی هاست خودتان که قبل‌تر از طریق هاستینگ برای شما ارسال شده است به پنل دایرکت ادمین سایت خود لاگین کنید، اگر با نحوه لاگین به دایرکت ادمین آشنا نیستید می‌توانید از آموزش ورود به دایرکت ادمین استفاده کنید.

login-ساخت a record در دایرکت ادمین

حالا از بخش Your Account و سپس بر روی DNS Management کلیک کنید تا در این بخش بتوانید رکوردهای موجود را ادیت و یا نسبت به اضافه کرذن آن‌ها اقدام نمایید.

dns management-ساخت a record در دایرکت ادمین

در این بخش می‌توانید به راحتی و با وارد کردن دو فیلد مهم نام و آی پی اقدام به ساخت a record در دایرکت ادمین کنید.

برای مثال شما می‌خواهید ساب دامین files.site.com را بر روی یک هاست متفاوت ایجاد کنید، کافی است در قسمت Add Domain Records نام ساب دامین یعنی files و در قسمت A آدرس آی پی هاست جدیدی که می‌خواهید ساب دامین بر روی آن قرار گیرد را وارد کنید و سپس بر روی Add کلیک کنید تا عملیات ایجاد a record در دایرکت ادمین به درستی انجام شود.

add domain-ساخت a record در دایرکت ادمین

مقدار TTL یا Time To Live را نیز بر حسب نیاز می‌توانید به زمان دلخواه خود تغییر بدید ولی توصیه می‌کنیم این قسمت را بدون تغییر بگذارید و در صورت تغییر حتماً بر روی دکمه Save کلیک کنید.

با استفاده از این تنظیمات ساب دامنه files بر روی سروری دیگر که قصد میزبانی از فایل‌ها را در آن داریم ایجاد شده و از این به بعد اگر کسی آدرس files.site.com را به طور مثال در مرورگر وارد نماید به سرور دیگری که قبل‌تر ساخت a record در دایرکت ادمین را برای آن انجام دادیم وصل خواهد شد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد آرا: ۱۷

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link