سئو کلاه سیاه چیست؟ مرزی باریک بین موفقیت و نابودی سایت!

سئو کلاه سیاه چیست

Black Hat SEO یا سئو کلاه سیاه به مجموعه‌ فعالیت‌هایی گفته می‌شود که به بهبود رتبه وب‌سایت کمک می‌کنند. اما به نحوی غیرقانونی شرایط و قوانین موتورهای جستجوگر را نقض می‌نمایند. اصطلاح “کلاه سیاه” از فیلم‌های وسترن برداشت شده است. در این فیلم‌ها “افراد بد” اصولا کلاه سیاه به سر دارند و “افراد خوب” را نیز می‌توانید با توجه به کلاه سفید روی سرشان تشخیص دهید. اخیرا از این اصطلاحات برای برچسب‌گذاری هکرها، سازندگان ویروس‌ها و کسانی استفاده می‌شود که رفتارهای مخربی در دنیای کامپیوترها دارند.

در این مقاله ما به بررسی موضوعات زیر می‌پردازیم:

  • سئو کلاه سیاه چیست؟
  • فعالیت‌ها و رفتاری که به عنوان سئو کلاه سیاه شناخته می‌شوند.
  • چگونه می‌توان سئو کلاه سیاه را گزارش داد؟
  • سئو کلاه سیاه چگونه شما و وبسایت شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بسیار ضروریست که بدانید استفاده از تکنیک‌ها و فعالیت‌های سئو کلاه سیاه می‌تواند به راحتی وب‌سایت شما را از موتورهای جستجوگر، که منبع اصلی ارجاع مخاطبین می‌باشند برای همیشه حذف نماید. تمامی سئوکاران نیازمند درک صحیحی از نحوه کار سئو کلاه سیاه و عواقب ناشی از استفاده آن هستند.

سئو کلاه سیاه چیست؟ مرزی باریک بین موفقیت و نابودی سایت!
سئو کلاه سیاه چیست

و حالا، سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه عموما به عنوان یک رفتار غیر قابل ‌قبول مطرح می‌شود که با این حال باعث افزایش رتبه در موتورهای جستجوگر خواهد شد. این استراتژی‌ها خلاف قوانین موتورهای جستجو می‌باشند و می‌توانند باعث حذف وب‌سایت از موتورهای جستجوگر و وب‌سایت‌های وابسته به آن‌ها شود. فهرستی از اقدامات و استراتژی‌هایی که توسط سئوکاران کلاه سیاه انجام می‌پذیرد در دستورالعمل وبمستران گوگل و بینگ وجود دارد که به وضوح با آن‌ها مخالفت شده است.

” آیا کاری که من انجام می‌دهم برای کاربر مفید است؟ یا تمام این فعالیت‌ها را فقط برای دیده شدن توسط موتورهای جستجوگر انجام می‌دهم؟” این سوال ساده‌ای‌ است که می‌توانید با توجه به آن متوجه شوید که استراتژی شما منطبق بر دستورالعمل‌های موتورهای جستجوگر هست یا خیر. اگر شما هیچ ارزشی به کاربر خود اضافه نکنید، ولی کماکان رتبه شما در موتورهای جستجو بهبود یابد احتمالا استراتژی که پیش گرفته‌اید کلاه سیاه است. همین سوال را می‌توانید زمانی که از سرویس تبلیغاتی موتورهای جستجو استفاده میکنید نیز بپرسید و دریابید آیا فعالیت شما در ppc صرفا یک فعالیت کلاه سیاه است یا خیر.

 

تکنیک‌های شناخته شده در سئو کلاه سیاه

تکنیک‌هایی که در زیر به آنها اشاره می‌شوند تمامی به عنوان کلاه سیاه شناخته می‌شوند. اگر خواهان رتبه مناسب در موتورهای جستجو مثل گوگل هستید به هیچ عنوان نباید از این روش‌ها استفاده نمایید.

  • اتوماسیون محتوا
  • صفحات درگاه
  • متون، پیوند و یا لینک‌های مخفی
  • استفاده بیش از حد از کلیدواژه‌ها
  • گزارش رقیبان (سئو منفی)
  • ریدایرکت‌های مخفیانه
  • کلوکینگ یا پنهان سازی
  • لینک‌های اسپم یا Link Schemes
  • شبکه‌های پست میهمان
  • دستکاری لینک (خرید لینک)
  • بازنویسی مقالات
  • مزرعه لینک، چرخه لینک و یا شبکه‌های لینک
  • سوء استفاده از نتایج برجسته
  • ارسال خودکار کوئری به گوگل
  • ایجاد صفحات، زیردامنه و یا دامنه‌هایی یا محتوای یکسان
  • صفحاتی با اهداف و رفتار مخرب، مثل فیشینگ، ویروس‌ها، تروجان‌ها و انواع بدافزارها.

 

چطور سئو کلاه سیاه را گزارش دهیم؟

دو دلیل برای گزارش سئو کلاه سیاه وجود دارد. دلیل اول می‌تواند این باشد که وب‌سایت شما توسط عوامل مخرب مورد حمله قرارگرفته است. ممکن است شما با مسائلی همچون ویروس‌ها یا بدافزارها درگیر باشید و یا با کمپین سئو منفی با میزان زیادی لینک بمب باران شده‌اید. برای دلیل دوم نیز ممکن است در نتایج جستجوی کلید واژه حوزه خود، اسپمی مشاهده می‌کنید که باعث تخریب رتبه شما می‌شود.

اگر با مساله دوم سروکار دارید می‌توانید یک گزارش وب اسپم از طریق Google Webmaster Tools ارسال نمایید. لطفا در تهیه و ارسال این گزارش احتیاط کنید. اسپم به معنای این نیست که وبسایتی رتبه بهتری را کسب کرده و شما از این موضوع ناراحتید. گزارش اشتباه نیز می‌تواند مصداق سئو کلاه سیاه باشد.

در خصوص زمانی که وبسایت شما مورد حمله عوامل مخرب قرار گرفته است، می‌توانید درخواست بررسی بدافزارها را ارائه نمایید البته قبل از ارسال درخواست، کد مخرب را کاملا پاکسازی نمایید.

در مورد زمانی که وب سایت شما مورد حمله کمپین‌های سئو با لینک‌های اسپم قرار گرفته است می‌توانید از disavow link tool در Google Webmaster Tools استفاده نمایید. البته بعد از اینکه با وبمستری که این لینک ها را برای شما ارسال می‌نماید تماس حاصل نمودید تا لینک‌ها را پاکسازی نمایند.

 

چرا باید از سئو کلاه سیاه اجتناب کنید؟

استفاده از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه می‌تواند به راحتی وب‌سایت شما را از روی موتورهای جستجوگر حذف نماید. شاید به علت حجم بازدیدکنندگان، احساس کنید به یک موفقیت دست پیدا کرده‌اید، اما متاسفانه این موفقیت موقتی خواهد بود. جریمه‌های گوگل روزبه‌روز پیچیده‌تر می‌شوند و ممکن است شما صدمه بزرگی به رتبه و ترافیک وب‌سایت خود بزنید. با وجود صدها میلیون کاربری که روزانه از گوگل استفاده می‌کنند، آیا واقعا دوست دارید به اعتبار خود صدمه بزنید و در گوگل قابل مشاهده نباشید؟

 

آیا استراتژی سئو کلاه سیاه می‌تواند به شما کمک کند؟

بستگی به جوابی دارد که به سوال زیر می‌دهید:
آیا به دنبال ایجاد کسب‌وکاری پایدار و طولانی مدت هستید؟

اگر جوابتان مثبت است، باید به هر قیمتی از استفاده از سئو کلاه سیاه اجتناب نمایید. در عوض بهتر است به دنبال راه‌های دیگری باشید تا بتوانید رتبه خود را در موتورهای جستجوگر بهبود بخشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد آرا: ۲۰

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link