رفع خطا Leverage browser caching در Gtmetrix

how solve Leverage browser caching

رفع خطا Leverage browser caching در Gtmetrixدر این آموزش به نحوه رفع خطا Leverage browser caching خواهیم پرداخت، یکی از فاکتورهای اساسی برای افزایش سرعت وب‌سایت و تأثیر مستقیم آن بر سئو سایت مقوله کش سایت و یا سرور می‌باشد.

با فعال‌سازی کش بر روی سرور درخواست‌های تکراری بر روی Ram سرور کش شده و در درخواست‌های بعدی با سرعت بیشتری به کاربر نمایش داده خواهد شد.

در وب‌سایت Gtmetrix یکی از مواردی که بر روی سایت شما تست خواهد شد بحث کش وب‌سایت می‌باشد.

البته بخشی از اطلاعات همچون فایل‌های html و یا css و جاوا اسکریپت بر روی مرورگر کاربر کش شده و همین باعث می‌شود تا با هر بار فراخوانی وب‌سایت از اول این اطلاعات بارگذاری نشوند. این نوع کش را کش وب‌سایت می‌نامند.

اگر کش بر روی سایت شما فعال نباشد برای شما خطا Leverage browser caching نمایش داده خواهد شد، رفع خطا Leverage browser caching بسیار ساده بوده و فقط با اضافه کردن قطعه کدی درون فایل htaccess. این مورد رفع خواهد شد.

 

مراحل رفع خطا Leverage browser caching در gtmetrix

اول از همه باید توجه داشته باشید که سرور شما از کش پشتیبانی می‌کند یا خیر، البته این مورد بر روی اکثر هاستینگ‌ها به صورت پیش‌فرض فعال است ولی اگر خودتان مدیر سرور هستید توجه داشته باشید که باید ماژول‌های headers و expires بر روی وب سرور شما فعال باشد.

حال برای فعال‌سازی کش کافی است از طریق کنترل پنل میزبانی سایت خود به بخش File Manager رفته و سپس وارد روت هاست خود شوید.

در این بخش شما می‌توانید تمامی فایل‌های وب‌سایت خود را مشاهده کنید، به دنبال فایل htaccess. بگردید و آن را ویرایش کنید، سپس قطعه کد زیر را در انتهای فایل اضافه کرده و تغییرات را ذخیره کنید.

## EXPIRES CACHING ##
ExpiresActive On
ExpiresByType image/jpg "access plus 1 year"
ExpiresByType image/jpeg "access plus 1 year"
ExpiresByType image/gif "access plus 1 year"
ExpiresByType image/png "access plus 1 year"
ExpiresByType text/css "access plus 1 month"
ExpiresByType application/pdf "access plus 1 month"
ExpiresByType text/x-javascript "access plus 1 month"
ExpiresByType application/x-shockwave-flash "access plus 1 month"
ExpiresByType image/x-icon "access plus 1 year"
ExpiresDefault "access plus 2 days"
## EXPIRES CACHING ##

همان‌طور که مشاهده می‌کنید عکس‌های وب‌سایت شما به مدت ۱ سال بر روی مرورگر بازدیدکنندگان کش شده و فایل‌های css و جاوا به مدت ۱ ماه کش خواهند شد.

البته این قابلیت تا زمانی بر روی مرورگر کاربران فعال است که آن‌ها کش مرورگر خود را حذف نکرده باشند، اگر دکمه‌های ctrl+f5 زده شوند تمامی کش ها حذف شده و دوباره دیتای سایت شما باید از اول لود شود.

فعال‌سازی کش دارای مزایا و معایبی است، از مزایای آن افزایش سرعت وب‌سایت شما و از معایب آن می‌توان به عدم لود شدن اطلاعات جدید سایت شما اشاره کرد، برای مثال اگر شما عکسی را درون سایت خود آپدیت کنید تا زمانی که کاربر کش مرورگر را حذف نکند اطلاعات قدیمی سایت شما را مشاهده خواهد کرد و یا باید ۱ سال بعد اطلاعات جدید را دریافت کند.

اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس بر روی وب‌سایت خود استفاده می‌کنید توصیه می‌کنیم حتماً از آموزش سئو وردپرس استفاده کنید تا سایت خود را در نتایج بالای گوگل قرار دهید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فاطمه

سلام وقت بخیر
من از هاست ویندوزی استفاده می کنم
میخوام ارور leverage browser cashing در gtmetrix رفع کنم ولی موردی که هست کد زیر را که در web.config میزارم سایتم ارور ۵۰۰ میده و دیگه بالا نمیاد!!من چیکار باید بکنم؟

ممنون از راهنماییتون

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link