رفع خطای maximum execution time of 30 seconds exceeded

رفع خطای maximum execution time of 30 seconds exceeded

در این آموزش قرار است به نحوه رفع خطای maximum execution time of 30 seconds exceeded که در وردپرس بسیار رایج نیز هست بپردازیم. آبا تا به حال موقع آپلود یک فایل با حجم بالا و یا آپدیت قالب وردپرس با خطای maximum execution time of 30 seconds exceeded مواجه شده‌اید؟ این خطا به دلیل اشتباهات رخ داده در کانفیگ سرور ایجاد می‌شود البته نگران نباشید تا دقایقی دیگر این مشکل را با هم رفع خواهیم کرد.

 

دلیل بروز خطای maximum execution time of 30 seconds exceeded

این مشکل زمانی بروز می‌کند که زمان رسیدگی به درخواست فایل php بیشتر از مقدار تعیین شده توسط مدیر سرور باشد، این خاصیت برای آن تعریف شده تا از بروز مشکلات جدی از جمله Down شدن سرور جلوگیری کند.

برای انجام هر پروسه‌ی php یک زمان مشخص برای آن تعیین می‌شود اگر زمان اجرا بیش از محدودیت وضع شده باشد با خطا روبرو خواهید شد.

 

مراحل رفع خطای maximum execution time of 30 seconds exceeded

برای رفع خطای maximum execution time of 30 seconds exceeded چندین راه وجود دارد، روش اول برای زمانی است که شما خود مدیر سرور هستید و دسترسی لازم به سرور را دارید در این مورد کافی است با دسترسی روت به سرور خود لاگین کرده و به دنبال فایل php.ini سرور خود بگردید سپس آن را با یک ادیتور مانند nano باز کرده و مقدار عبارت زیر را درون آن افزایش دهید.

max_execution_time

مقدار ۳۰۰ برای درخواست‌های php مقدار معقولی است، افزایش بیش از این مقدار توصیه نمی‌شود چون ممکن است باعث بروز حملات حملات دداس شود، در آن صورت باید به دنبال راه‌هایی برای جلوگیری از حملات ddos باشید.

۲ راه بعدی برای زمانی است که شما دسترسی به سرور ندارید و صرفاً از خدمات میزبانی وب یک شرکت هاستینگ استفاده می‌کنید در این مواقع شما می‌توانید از روش ساده و مطمئن ادیت فایل htaccess. استفاده کنید.

در این روش کافی است فایل htaccess. سایت خودتان که در مسیر public_html واقع شده را باز کرده و مقدار زیر را درون آن قرار داده تا رفع خطای maximum execution time of 30 seconds exceeded انجام شود.

php_value max_execution_time 300

 

روش دوم رفع خطای maximum execution time of 30 seconds exceeded

اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید از طریق فایل htaccess. این مشکل را رفع کنید می‌توانید توسط پلاگین WP Maximum Execution Time Exceeded این ارور را رفع کنید کافی است از بخش افزونه‌ها و سپس افزودن این اسم را جستجو کرده و سپس آن را نصب کنید، بعد از نصب پلاگین تمامی کارها به صورت خودکار انجام خواهد شد و نیازی به تغییرات درون این پلاگین نیست و پیش‌فرض مقدار همان ۳۰۰ ثانیه خواهد بود.

رفع خطای maximum execution time of 30 seconds exceeded

اگر به هر دلیلی نتوانستید خطای maximum execution time of 30 seconds exceeded را خودتان رفع کنید باید با میزبان سایت خودتان مکاتبه کرده و از آن‌ها درخواست کنید تا این مشکل را از طریق فایل php.ini سرور به روش اول که آموزش دادیم رفع کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد آرا: ۲۲

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link