رفع خطای ۵۰۳ Service Unavailable در وردپرس

solve wordpress 503 service unavailable error

رفع خطای 503 Service Unavailable در وردپرساگر وبمستر بوده باشید حتماً با خطای ۵۰۳ Service Unavailable مواجه شده‌اید یا درون سایت خودتان و یا وب سایت‌هایی که از آن‌ها بازدید داشته‌اید، در این جلسه به نحوه رفع خطای ۵۰۳ Service Unavailable در وردپرس خواهیم پرداخت.

دلیل بروز این خطا در وهله اول مشکل سرور و عدم ساپورت رکوئست های ارسالی به سمت سایت می‌باشد. در مواقعی که وب سرور قادر به پاسخگویی به درخواست‌های php سایت شما نباشد ارور ۵۰۳ Service Unavailable نمایش داده می‌شود که دلیل آن یا ضعف در کانفیگ سرور شما و یا عدم پاسخگوی در آن لحظه به درخواست کاربر است که می‌تواند دلیلش حملات ddos نیز باشد.

 

رفع خطای ۵۰۳ Service Unavailable از طریق سرور

برای رفع خطای ۵۰۳ Service Unavailable از طریق سرور، باید با هاستینگ خود مکاتبه کنید و منابع سرور و یا هاست خود را افزایش دهید و اگر به مباحث امنیت سرور مسلط هستید باید بررسی کنید که سرور شما زیر بار حملات ddos هست یا خیر، در صورت وجود جهت رفع آن اقدام کنید.

برای افزایش امنیت وردپرس و پیشگیری از بروز این خطا به دلیل مسائل امنیتی می‌توانید از آموزشی که برای این منظور تهیه کردیم استفاده کنید.

 

بررسی پلاگین های وردپرس

اگر دلیل بروز مشکل ۵۰۳ Service Unavailable از پلاگینهای وردپرس باشد راه حل بدین صورت است که باید ابتدا از طریق هاست خود تمامی پلاگینها را غیرفعال کنید، بدین منظور وارد روت هاست خود شده و سپس داخل دایرکتوری wp-content شوید سپس دایرکتوری plugins را به نام plugins-old تغییر نام دهید.

plugins-رفع خطای 503 Service Unavailable

این کار باعث می‌شود تمامی پلاگینهای وردپرس به صورت یکجا غیرفعال شوند، خوب حالا برای اینکه دقیقاً متوجه شوید کدام پلاگین برای سایت شما دردسر ایجاد کرده باید تک‌تک پلاگین ها را فعال کرده و سپس بررسی کنید که خطا رفع شده یا خیر، اگر رفع شده بود پلاگین بعدی رو فعال کنید تا جایی که خطا دوباره ظاهر شود.

در این لحظه شما به روشنی می‌دانید کدام پلاگین برایتان مشکل‌ساز شده، حالا باید آن را حذف و جایگزینی برایش پیدا کنید.

 

بررسی قالب وردپرس

اگر با دو روش قبلی نتوانستید رفع خطای ۵۰۳ Service Unavailable را انجام دهید، باید قالب وردپرس خودتان را بررسی کنید، ممکن است دلیل بروز خطا از قالبی باشد که در حال حاضر از آن استفاده می‌کنید.

از طریق هاست خودتان وارد پوشه wp-content و سپس themes شوید در این پوشه قالب سایت شما قرار دارد آن را به اسم دیگری تغییر نام دهید و دوباره سایت خود را تست کنید، بعد از تغییر نام وردپرس، اتوماتیک به قالب پیش‌فرض سوییچ می‌کند.

themes-رفع خطای 503 Service Unavailable

اگر قالب دیگری بر روی هاست خود ندارید، باید یکی از قالب‌های پیش‌فرض وردپرس را در این شاخه آپلود کنید تا وردپرس به آن قالب سوییچ کند.

قالب پیش‌فرض وردپرس با نام Twenty Sixteen از طریق مخزن خود وردپرس در دسترس است که می‌تواند آن را نصب و فعال کنید.

معمولاً با یکی از روش‌های آموزش داده شده رفع خطای ۵۰۳ Service Unavailable انجام شده و مشکل شما رفع می‌شود ولی اگر به هر دلیلی نتوانستید آن را برطرف کنید باید مشکل را با یک متخصص وردپرس در میان بگذارید و یا از شرکت هاستینگ خود درخواست کمک کنید.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مجید

با سلام خدمت شما عزیزان
مطلب خوبی بود

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link