خرید بک لینک و پنالتی شدن سایت بعد از آن

خرید بک لینک و پنالتی شدن سایت بعد از آن

خرید بک لینک و پنالتی شدن سایت بعد از آن چه دلایلی دارد و چه کار کنیم تا گوگل به ما کارت قرمز (گوگل پنالتی) ندهد؟

رسیدن به جایگاه برتر در موتورهای جستجویی همچون گوگل یکی از اهداف مهمی است که کسب‌وکارهای آنلاین به دنبالش هستند. در این میان با افزایش رقابت و آگاهی برندهای مختلف درباره اهمیت جذب مشتری، دستیابی به این هدف کمی دشوارتر شده است.

فاکتورهای مختلفی برای رسیدن به رتبه‌های اول گوگل وجود دارد. یکی از این فاکتورها داشتن بک‌لینک‌های ارزشمند است. جمع‌آوری بک لینک کار چندان ساده‌ای نیست. در چنین شرایطی موضوعاتی همچون خرید بک لینک و پنالتی شدن سایت بعد از آن مطرح می‌شود که موضوع این مقاله ماست.

تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا ببینیم خرید بک لینک کار درستی است یا نه و چگونه اینکار باعث جریمه شدن سایت‌ها می‌شود.

 

بک لینک چیست؟

وقتی سایت دیگری به سایت شما لینک می‌دهد بک لینک ایجاد می‌شود. گوگل و موتورهای جستجوی دیگر بک‌ لینک را همانند یک رای مثبت برای صفحات شما در نظر می‌گیرند. مطالعات زیادی بر روی صفحات برتر در نتایج جستجو انجام شده است. این مطالعات نشان می‌دهند رابطه جالبی بین بک‌ لینک‌ها و رتبه‌بندی در موتورهای جستجو وجود دارد.

 

بک لینک باکیفیت در نگاه گوگل چگونه است؟

خوب زمانی که از بک‌لینک‌های معتبر و ارزشمند صحبت می‌کنیم منظورمان چه نوع بک‌لینکی است؟ قبل از اینکه دست به کار شویم و با خرید بک لینک و پنالتی شدن سایت بعد از آن مواجه گردیم باید آشنایی کافی از دنیای گوگل و خواسته‌های آن داشته باشیم. یک بک‌ لینک با کیفیت ویژگی‌های زیر را دارد.

بک لینک باکیفیت در نگاه گوگل چگونه است؟
• از سایت‌های معتبر و با اتوریتی بالا به دست آمده است.

اتوریتی یا همان اعتبار سایتی که به شما بک لینک می‌دهد بسیار مهم است. بعداً خواهیم دید لینک فله‌ای و انبوه گرفتن از سایت‌هایی که هیچ اعتباری پیش گوگل و مخاطب ندارند چه بلایی سر سایت‌تان می‌آورد.

• موقعیت لینک در صفحه مدنظر باید گوگل پسند باشد.

لینک شما داخل محتوای ارزشمند پهنان شده است یا داخل فوتر بدون هیچ برنامه‌ریزی قبلی قرار گرفته است؟ یادتان باشد موقعیت بک‌لینک در اعتبار آن نقش پررنگی دارد. لینک‌هایی که در سایدبارها و فوترها قرار می‌گیرند اهمیت چندانی برای گوگل ندارند اما لینک‌هایی که همانند یک گنجینه ارزشمند در میان محتوای خواندنی جا خوش می‌کنند بسیار مهم و تاثیرگذار هستند.

• متن بک لینک هم در این فرآیند حائز اهمیت است.

انکرتکست متن قابل کلیک هر لینکی است که در دنیای اینترنت می‌بینید. گوگل از این متن به عنوان سیگنال رتبه‌بندی استفاده می‌کند. استفاده بی‌رویه از انکرتکست‌هایی که دقیقا حاوی کیورد مدنظر شما هستند قوانین گوگل را نقض می‌کند و به عنوان اسپم در نظر گرفته می‌شود.

• کلمات اطراف هر لینک هم برای گوگل از ارزش خاصی برخوردار است.

به این پدیده همراهی واژه‌ها یا عبارت‌ها می‌گویند. گوگل از این کلمات به عنوان یک سرنخ برای شناخت موضوع سایت و صفحه مدنظر استفاده می‌کند.

 

بک لینک بخریم یا نه؟

آیا ممکن است خرید بک لینک و پنالتی شدن سایت بعد از آن برای ما هم اتفاق بیفتد؟ گوگل از بک‌ لینک‌ها برای بررسی ارزش و کیفیت محتوای سایت شما استفاده می‌کند. پس واضح است که داشتن بک‌ لینک‌های با ارزش از سایت‌های معتبر به شما کمک می‌کند راحت‌تر رتبه بگیرید و خودتان را در میان سیل عظیمی از کسب‌وکارهای دیگر نشان دهید.

مشکلی که در این زمینه وجود دارد این است که بیشتر سایت‌ها حاضر به ارائه بک‌ لینک رایگان به سایت یا صفحه شما نیستند. به همین خاطر مدیران سایت‌ها و سئوکاران دست به دامن خرید بک ‌لینک می‌شوند و به سراغ این عمل ناپسند از دید گوگل می‌روند.

اگر گاید لاین یا راهنمای وبمستران را در سایت گوگل بخوانید متوجه می‌شوید که موضع این موتور جستجو نسبت به خرید بک لینک روشن است. اگر حساب نشده بک لینک بخرید و گوگل متوجه شود به طور حتم جریمه می‌شوید. پنالتی شدن سایت کسب‌وکارتان را نابود می‌کند و آن را از دید کاربران دور نگه می‌دارد.

پس همانطور که می‌بینید از یک طرف گرفتن بک لینک رایگان کار ساده‌ای نیست و از طرف دیگر خرید بک لینک از نگاه گوگل گناه نابخشودنی است. برای اینکه پاسخ این سوال را دقیق‌تر بررسی کنیم بیایید موضوع را از زاویه دیگری ببینیم. چرا خرید بک لینک و پنالتی شدن سایت بعد از آن برای کسب‌وکارها به یک کابوس تبدیل شده است؟ گوگل از کجا متوجه می‌شود شما بک‌لینک خریده‌اید یا آن را به رایگان کسب کرده‌اید؟

 

گوگل چگونه متوجه خرید بک‌ لینک می‌شود؟

چگونه گوگل پروسه خرید بک لینک و پنالتی شدن سایت بعد از آن را رقم می زند؟ پاسخ به این سوال می‌تواند معمای چند ساله سئو و بحث‌های داغی که میان سئوکاران و متخصصان این حوزه رایج است را حل کند. همه ما خیلی خوب می‌دانیم که گوگل یک موتور جستجوی هوشمند است و از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای ارائه نتایج مدنظر کاربران استفاده می‌کند.

این الگوریتم‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که قادرند با افزایش داده و بهینه سازی پارامترهایشان نتایج خود را بهبود ببخشند و عملکردشان را هم بهتر کنند. به طور حتم بررسی نوع بک لینک‌ها، زمان گرفتن بک‌لینک و مقدار بک لینکی که شما در بازه زمانی خاصی می‌گیرید جزء فاکتورهایی است که گوگل مورد بررسی قرار می‌دهد.

گوگل چگونه متوجه خرید بک‌ لینک می‌شود؟

زمانی که بک ‌لینک خود را از یک سایت نامعتبر و غیر ارزشمند می‌گیرید، همان ابتدای راه‌اندازی سایت هزاران بک ‌لینک می‌خرید، به سراغ خرید بک ‌لینک‌های انبوه یا همان فله‌ای می‌روید و دست به دامن سایت‌های زرد برای نشان دادن محتوایتان می‌شوید باید خودتان را برای جریمه شدن سایت آماده کنید.

همه این موارد سیگنال‌های خرید بک ‌لینک برای گوگل هستند و نشان می‌دهند شما در حال خرید لینک هستید و خودتان هیچ فعالیت ارزشمندی در راستای جذب بک ‌لینک از سایت‌های معتبر نکرده‌اید. پس نشانه‌های خرید بک لینک از نگاه گوگل شامل موارد زیر است:
• خرید لینک به صورت انبوه
• قرار دادن لینک در سایدبار و فوتر
• خرید در بازه زمانی کوتاه
• قرار دادن لینک در سایت‌های نامعتبر و بی‌کیفیت
• کیفیت لینک‌های خریداری شده

 

خرید بک لینک و پنالتی شدن سایت بعد از آن

بعد از اینکه گوگل متوجه شد از دستورالعمل‌هایش سرپیچی کرده‌اید بیکار نمی‌نشیند و به چند روش مختلف سایت‌تان را تنبیه می‌کند. اگر فعالیت‌هایی که در بالا گفتیم را انجام داده‌اید ممکن است تا چند وقت دیگر با جریمه‌های گوگل مواجه شوید.

اولین موضوعی که در این شرایط پیش می‌آید جریمه دستی یا همان Manual Actions است. اگر سری به کنسول جستجوی گوگل بزنید با بخشی به نام Security and Manual actions روبرو خواهید شد. برای سایت‌هایی که اقدام به خرید بک ‌لینک به صورت غیر طبیعی کرده‌اند هشداری همچون « لینک‌های غیر طبیعی» در این بخش ظاهر می‌شود. قرار گرفتن در میان جریمه‌های دستی به شدت دردسرزاست و خروج از آن می‌تواند در شرایط خاص غیر ممکن باشد.

علاوه بر این، به روزرسانی الگوریتم‌های رتبه‌بندی توسط گوگل مورد دیگری است که باید نگرانش باشید. اگر گوگل الگوریتم‌هایش را بهینه‌تر کند و فاکتورهای مختلفی را به کمک هوش مصنوعی برای شناسایی فرآیند خرید بک ‌لینک اضافه نماید بدون شک مشکلات فراوانی برای سایت‌های خاطی به وجود می‌آید.

 

چگونه بک‌لینک بخریم که جریمه نشویم؟

اکنون که دلیل خرید بک لینک و پنالتی شدن سایت بعد از آن را دانستید حالا به بخش مهم و جذاب ماجرا رسیده‌ایم. از طرفی سایت‌ها حاضر به ارائه بک ‌لینک رایگان نیستند. از طرف دیگر خرید بک‌ لینک از نگاه گوگل مورد قبول نیست. سایت‌ها برای ارتقای رتبه خود نیاز مبرم به گرفتن بک لینک دارند. پس باید خودشان را برای رسیدن به این گوهر ارزشمند آماده سازند.

در چنین شرایطی کمک گرفتن از سئوکاران متخصص و حرفه‌ای می‌تواند مفید باشد. بیشتر سئوکاران توصیه می‌کنند بک ‌لینک‌هایتان را به شکل رپورتاژ خریداری کنید تا هم محتوای ارزشمند در اختیار مخاطبان‌تان بگذارید و هم از نگاه گوگل یک سایت خاطی نباشید.

خرید رپورتاژ بهترین و امن‌ترین گزینه برای دستیابی به لینک‌های معتبر در سایت‌های مرتبط است و به شما کمک می‌کند از موضوعاتی همچون جریمه شدن در امان بمانید. به طور حتم خرید بک ‌لینک از PBN ها، گذاشتن لینک در کامنت‌ها یا استفاده از لینک‌های وب ۲.۰ شما را به نتایج دلخواه‌تان نمی‌رساند یا در طولانی مدت به ضررتان تمام می‌شود.

 

بک ‌لینک‌های بی‌کیفیت نخرید

خرید بک لینک و پنالتی شدن سایت بعد از آن یکی از موضوعات مهمی است که کسب‌وکارهای آنلاین را درگیر خود می‌کند. اگرچه به دست آوردن لینک‌های رایگان کار چندان ساده‌ای نیست اما به کمک نکاتی که در این مقاله گفتیم می‌توانید سایت‌تان را از خطر جریمه شدن در امان نگه دارید و دیگر نگران گوگل نباشید. از خرید لینک‌های انبوه خودداری کنید و با نوشتن رپورتاژهای ارزشمند خودتان را در چشم گوگل یک سایت معتبر معرفی کنید.

 

آیا روش‌های رایگانی برای کسب بک لینک وجود دارد؟

از نظر گوگل تولید محتوای ارزشمند یکی از روش‌های اصولی برای کسب بک ‌لینک‌های با کیفیت و البته معتبر است. زمانی که محتوای اصیل منتشر می‌کنید به دیگران فرصت می‌دهید این محتوا را تا جایی که می‌توانند به اشتراک بگذارند.تولید محتوای گرافیکی، صوتی یا ویدئویی به شما کمک می‌کند به چنین هدفی دست پیدا کنید.

روش پیدا کردن و ساخت بک لینک رایگان ارزشمند

البته روش‌های دیگری هم برای گرفتن بک لینک رایگان وجود دارد. اگر در حوزه کاری خود فرد متخصصی هستید و می‌توانید حوزه‌های مختلفی را پوشش دهید بهتر است همین امروز دست به کار شوید و محتواهای منحصربه‌فرد تولید کنید. مقالاتی همچون ریویوها، محتوای ویدئویی رایگان، پادکست‌ها بهترین گزینه برای معرفی شما به مخاطبان هستند و حتی سایت‌های دیگر را ترغیب به دادن لینک می‌کنند.

روش سوم برای گرفتن بک لینک، ساخت ابزارهای رایگان است. افرادی که برنامه نویسی می‌کنند و قادرند ایده‌هایشان را در قالب برنامه‌های کاربردی معرفی کنند می‌توانند از این فرصت به نفع خود بهره ببرند. طراحی و تولید برنامه‌های کاربردی از شما یک متخصص حرفه‌ای می‌سازد و نامتان را بر سر زبان‌ها می‌اندازد.

 

نکات مهم برای انتخاب سایت رپورتاژ آگهی

اگر تصمیم گرفته‌اید از رپورتاژ آگهی برای گرفتن بک لینک استفاده کنید بهتر است فاکتورهایی را برای انتخاب سایت در نظر داشته باشید. اولین و مهم‌ترین فاکتور، معتبر بودن سایت در نگاهِ گوگل و البته مخاطب است. سعی کنید به سراغ سایت‌هایی بروید که محتوای با کیفیت منتشر می‌کنند و اتوریتی دامنه و صفحات‌شان بالاست.

بررسی اسپم اسکور سایتی که به شما لینک می‌دهد هم بسیار مهم است. گاهی از اوقات سایت‌ها برای کسب درآمد بیشتر شروع به فروش جایگاه‌های بنری و سایر بخش‌های سایت می‌کنند و در نهایت به عنوان یک سایت اسپم شناسایی می‌شوند. برای اینکه گوگل را نسبت به لینک‌هایتان حساس نکنید از سایت‌هایی رپورتاژ بخرید که اسپم اسکور بالایی ندارند.

در انتخاب کیوردهایی که قرار است به عنوان بک لینک استفاده کنید دقت کافی داشته باشید. بهتر است در این زمینه با یک سئوکار با تجربه مشورت کنید تا دچار دردسر نشوید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد آرا: ۲۶

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link