بازاریابی ویدیویی چیست و چگونه فروش را 3 برابر می‌کند؟

video marketing

ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی یک از روش‌های مهم و بسیار تأثیرگذار دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود. اگر یک عکس به‌اندازه‌ی هزاران کلمه ارزشمند است پس ارزش واقعی یک ویدئو چقدر است؟ این اساس بازاریابی ویدئویی است، یک استراتژی مستقیم که یک ویدئوی درگیر کننده را درون کمپین ویدیویی خود جا می‌دهد.

بازاریابی ویدئویی می‌تواند برای همه‌ی اهداف، از جمله ایجاد ارتباط بهتر میان مشتریان، تبلیغ برند، سرویس‌ها و محصولات مورد استفاده قرار بگیرد. به علاوه، بازاریابی ویدئویی می‌تواند به عنوان یک وسیله برای نمایش دادن رضایتمندی کاربران، اتفاقات مهم و به روز و پخش محتواهای ویروسی (سرگرم‌کننده) کاربردی باشد.

بازاریابی ویدیویی چیست و چگونه کار می‌کند؟

در ظاهر، کارکرد بازاریابی ویدیویی بسیار ساده است.

برند شما ویدئویی می‌سازد که به طریقی، تبلیغ کمپانی شما را می‌کند، فروش را پیش می‌برد، توجه را به برند و محصولات شما معطوف می‌کند و یا مشتریان شما را درگیر می‌کند؛ اما در باطن، بازاریابی ویدئویی کمی پیچیده‌تر از این حرف‌هاست؛ مانند بسیاری دیگر از فعالیت‌های بازاریابی، بازاریابی ویدیویی هم بر اساس داده پیش می‌رود بنابراین شما باید به بسیاری از فاکتورها دقت کنید و مشتریان را زیر نظر داشته باشید.

 

برای بهبود بازاریابی ویدیویی، خود شما باید

  1. منابع کافی تخصیص دهید: باید برای ویدئو بودجه پیش‌بینی کنید. حداقل لوازم خوب، نرم‌افزار ادیت قابل‌قبول و یک گروه بازاریابی ویدئویی (و یا تیم) – و همچنین زمان برای ساخت آن.
  2. داستان‌های خود را بگویید؛ داستان‌گویی در هرجای دیگر هیچ‌وقت به پراهمیتی داستان‌گویی در ویدئو نبوده است، پس خوب فکر کنید می‌خواهید چه داستانی تعریف کنید؟ چگونه تعریفش می‌کنید؟
  3. مخاطب را درگیر کنید؛ فقط داستان‌گویی صرف مهم نیست، شما باید حین داستان‌گویی شنوندگان را درگیر کنید. چگونه داستان را جالب می‌کنید؟ چگونه شنوندگان را گیر می‌اندازید؟
  4. کوتاه و گیرا سخن بگویید: هیچ محدودیتی برای ویدئوهای بازاریابی نیست (البته که پیشنهاداتی هست) اما هرچه کوتاه‌تر، بهتر. ظالمانه ادیت کنید، ببرید و ببرید و هرچه نیاز نیست را ببرید! توجه کاربران زیاد نیست. پس بهترین خود را نشان دهید.
  5. پخش کنید؛ ویدئوهای خود را در همه‌جا و به مقدار زیاد پخش کنید، روی وب‌سایت خود، یوتیوب و روی شبکه‌های اجتماعی خود تبلیغ کنید.
  6. بررسی کنید؛ همه فاکتورها را بررسی کنید تا متوجه شوید کدام ویدئو بهتر کار می‌کند و چرا.

 

مثالی از ویدیو مارکتینگ

بازاریابی ویدئویی روی اینترنت بسیار است. فقط کافی است برندهای موردعلاقه خود، فیسبوک خود، صفحه یوتیوب خود را چک کنید تا متوجه شوید بازاریابی ویدیویی راه خود برای جلب نظر شما را پیدا کرده است.

 

کمپانی اپل

هنگامی که صحبت از ویدیو مارکتینگ و برقراری ارتباط با مخاطبین می‌شود، کمپانی اپل یک نخبه بازاریابی در این حوزه محسوب می‌شود.

شرکت اپل برای ترویج اپلیکیشن خود یعنی اپل موزیک، با تیلورسویفت که بزرگترین صدا در حمایت از جنبش‌های اعتراضی است، ائتلافی تشکیل داد که منجر به تولید یک محتوای تأثیرگذار ویدیویی گردید.

آنچه که در رابطه با این ویدیو مهم و موردتوجه بود این است که این دو، تولید محتوای ویدیویی را طوری مدیریت و برنامه‌ریزی کردند که فارغ از موقعیت و جایگاه خاص آنان، بر یک موضوع مرتبط متمرکز باشد.

 

مزایای بازاریابی ویدیویی چیست؟

مزایای بازاریابی ویدئویی زیادند. بگذارید با شمردنی‌های ساده شروع کنیم: آمار، اعداد و داده. اینگونه هستند:

ویدئو به شما کمک می‌کند تا با شنونده خود رابطه برقرار کنید. امروزه بخش زیادی از تلاش یک کمپانی صرف ایجاد اعتماد می‌شود. ویدئو پلی است که چیزی که شما میگویید را با چیزی که هستید پیوند میزند، به مشتری اجازه می‌دهد پرده‌ها را کنار زده و برند شما را کامل بشناسد.

ویدئو یک برگ برنده سئو است و به شما کمک می‌کند تا به سایت خود لینک بدهید، لایک بگیرید و به اشتراک گذاشته شوید (که روی درجه سرچ شدن تأثیر می‌گذارد) و ترافیک سایت را بالا ببرید. بیایید فراموش نکنیم که گوگل صاحب یوتیوب است، پس ویدئوی خود را روی یوتیوب پست کنید و کلمات کلیدی خود را تگ کنید.

مزایای بازاریابی ویدیویی چیست؟

ویدئوها درجه حفظ اطلاعات را بالا می‌برند. اگر مخاطب شما چیزی از شما بشنود، سه روز بعد فقط ده درصد از آن را به خاطر دارد اما اگر چیزی را که می‌شنود همزمان ببیند، سه روز بعد شصت‌وپنج درصد آن را به یاد می‌آورد.

در سال ۲۰۱۷، محتواهای ویدئویی ۷۴% از ترافیک آنلاین را در خدمت داشتند. مشتری شما ویدئو را دوست دارد. این علاقه نشان می‌دهد که بازاریابی ویدیویی می‌تواند جلب توجه کند.

ایمیل‌هایی که شامل کلمه “ویدئو” هستند، ۱۹% بیشتر باز می‌شوند و ۶۵% درصد کلیک روی آن‌ها بیشتر است.

مشتریان به دیدن ویدئوها چهار برابر بیشتر از خواندن اطلاعات در مورد آن‌ها تمایل دارند.

پول دوست دارید؟ پس این نکته را در نظر داشته باشید: مشتریان بعد از دیدن یک ویدئو ۶۴-۸۵% تمایل به خرید آن محصول را دارند.

 

چالش‌های بازاریابی ویدیویی

روزی روزگاری، هزینه چالش بزرگی برای بازاریابی ویدئویی بود؛ هزینه ابزار، نرم‌افزارهای ادیت و از دید یک کاربر، هزینه پخش ویدیوی آنلاین.

امروزه آن چالش‌ها بسیار کمرنگ شده‌اند. درست است که هنوز بودجه، ابزار خوب، نرم‌افزار ادیت، پلتفرم نمایش که روزی رایگان بود و حالا نیست. نیاز است و لازم است که یک تیم حرفه‌ای ساخت ویدئو داشته باشید، اما این‌ها همگی موانع برطرف شدنی هستند.

در حقیقت بزرگترین چالش‌های بازاریابی ویدیویی در سال‌های آتی، بحث‌های استراتژیک هستند.

چالش‌های بازاریابی ویدیویی

چگونه می‌توان یک استراتژی مؤثر بازاریابی ویدیویی ساخت؟ چگونه می‌توان محتوایی ساخت که مردم را به خرید راغب کند؟ و چگونه ویدئوی درگیر کننده‌ای ساخت که مردم بخواهند آن را به اشتراک بگذارند؟ به علاوه، بازاریابان ویدئویی نیاز دارند که از محتوا و استانداردها درک خوبی داشته باشند و بدانند چگونه باید موفقیت و زمینه پیشرفت را نشان دهند.

 

بهترین تمرین‌ها برای Video Marketing

بهترین تمرین‌ها برای video marketing از دل این چالش‌ها بیرون می‌آیند؛ و همگی به استراتژی می‌رسند. اگر می‌خواهید بازاریابی ویدئویی‌تان نتیجه‌بخش باشد، باید برنامه‌ریزی کنید، آزمایش کنید، بررسی کنید و دوباره آزمایش کنید.

بله هدف ویدیوی شما تعریف یک داستان و درگیر کردن مشتری است، اما از دیدگاه بازاریابی، ویدیوی شما باید در جهت فروش باشد. هدف هر ویدئو چیست؟ شنونده کیست؟ این ویدئو چگونه اهداف بازاریابی شما را پیش می‌برد؟

در آخر اینکه، استراتژی کلی و داده‌ها باید استراتژی بازاریابی ویدئویی شما را حرکت دهد. اول، یک استراتژی ثابت برای بهبود ویدئوها در هر درجه از فروش پیدا کنید.

محتوا و اهداف هر ویدئو را مشخص کنید. مشخص کنید که چه استانداردهایی موفقیت ویدئو را تضمین می‌کنند. سپس، آزمایش کنید. بررسی کنید. اگر لازم بود ویدئو را دستکاری کنید. کاری کنید که مؤثرتر واقع شوند؛ و هر کاری که می‌کنید، ویدئو را بسازید. در سال ۲۰۱۹ و بعد از آن، ویدئو اساس همه‌ی تلاش‌های شما برای بازاریابی برای برند خودتان خواهد بود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد آرا: ۱۶

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link