بازاریابی محتوا چیست و تکنیک اجرای بازاریابی آن چگونه است؟

content marketing

بازاریابی محتوا یا Content Marketing چیست؟ بازاریابی محتوا یکی از روش‌های فوق‌العاده قدرتمند دیجیتال مارکتینگ در ایجاد اعتماد و فروش به مخاطبان محسوب می‌شود.

برای رسیدن به موفقت و فروش بیشتر محتوای حرفه‌ای و اثرگذار باید در هسته مرکزی بازاریابی شما قرار بگیرد.

اثرگذاری بازاریابی سنتی در هر دقیقه کمتر و کمتر می‌شود. شما به عنوان یک بازاریابِ آینده‌نگر، این موضوع را می‌دانید که باید راه بهتری برای تبلیغ محصولتان وجود داشته باشد.

 

تعریف دقیق تر بازاریابی محتوا

تولید محتوا یک رویکرد اساسی و استراتژیک برای بازاریابی محسوب می‌شود که با هدف نوآوری و انتشار محتوای ارزشمند، منحصربه‌فرد، مرتبط و همیشگی برای جذب و حفظ مخاطب استفاده می‌شود و در نهایت، آخر این راه به جذب مشتری و سودآوری آن کمک می‌کند.

شما می‌توانید به جای اینکه مشتریان را گول زده و محصولات خود را عرضه کنید، محتوای واقعی و مفیدی را در اختیار مشتری خود قرار می‌دهید تا به آن‌ها در حل مشکلاتشان کمک کنید سپس مشتری است که تصمیم می‌گیرد به شما اعتماد کرده و از شما خرید کند.

 

بازاریابی محتوا اغلب توسط برندهای معروف استفاده می‌شود

تحقیقات سالانه نشان می‌دهد که اکثریت بازاریابان از بازاریابی و تولید محتوا استفاده می‌کنند. در حقیقت روش بازاریابی محتوا توسط تعداد زیادی از شرکت‌های بزرگ جهان از جمله مایکروسافت، P&G، Sisco system و جان دیر استفاده می‌شود.

البته بازاریابی محتوا برای مشاغل کوچک و حتی یا یک نفره هم در سراسر جهان توسعه و اجرا می‌شود. می‌دانید چرا؟ زیرا این کار واقعاً جواب می‌دهد و فروش بالایی ایجاد می‌کند.

بازاریابی محتوا توسط برندهای معروف

شما با تولید محتوایی که در خواننده حس نیاز ایجاد کند و همزمان به آن راهکار قطعی ارائه کند به راحتی می‌توانید محصولات خود را معرفی کرده و به آن‌ها اطمینان بدهید که با محصول شما مشکلشان رفع خواهد شد تا ببینید چطور فروش شما بیشتر می‌شود.

 

بازاریابی محتوا هم برای شما و هم مشتریان شما بهترین گزینه است

به طور مشخص، سه دلیل مهم و مزیت اساسی برای شرکت‌هایی که از بازاریابی محتوا استفاده می‌کنند وجود دارد:
• افزایش فروش
• صرفه‌جویی در هزینه
• مشتریانی بهتر که وفاداری بیشتری به شما و کسب‌وکارتان دارند.

 

محتوا و بازاریابی آن، حال و آینده کسب‌وکارهای اینترنتی است

لطفاً بار دیگر تعریف بازاریابی محتوا را با دقت مطالعه کنید، اما این دفعه ارتباط و ارزشمندی آن را لطفاً نادیده بگیرید! این تفاوتی است آشکار بین Content Marketing و اطلاعات بی‌ارزشی که از طرف شرکت‌هایی که سعی می‌کنند به شما کالاهای تبلیغاتی بفروشند ولی هیچ اطلاعات سودمندی را در اختیارتان قرار نمی‌دهند و فقط به فکر فروش خود هستند.

 

بازاریابی بدون محتوای عالی غیرممکن است

با چشم‌پوشی از اینکه چه نوع تاکتیک‌هایی را در بازاریابی محتوا استفاده می‌کنید، بازاریابی و تولید محتوا باید بخشی از روند روزانه کاری شما باشد، نه بخشی جداگانه. محتوای با کیفیت بخش اساسی بازاریابی اینترنتی است

 

لزوم و اهمیت تولید محتوا در کسب‌وکارهای اینترنتی:

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی: استراتژی بازاریابی محتوا قبل از استراتژی رسانه‌های اجتماعی شما ارائه می‌شود.
جستجوگرها: موتورهای جستجو پاداش کسب‌وکارهایی را می‌دهند که محتوای با کیفیت و موردپسند مخاطبان تولید کنند.
PPC: برای کار تبلیغات کلیکی یا PPC، شما به محتوای جذاب و اثربخش نیاز دارید.

 

چگونه با Content Marketing بیشتر بفروشیم؟

برای فروش از طریق محتوا یک راهکار عالی دارم که می‌خواهم با شما در میان بگذارم.

اگر می‌خواهد فروش محصولاتتان بیشتر شود باید هدف شما ارائه آموزش‌های رایگان ناب و خالصی باشد که مشکل خواننده را رفع کند.

 

می‌دانید چطور این سیستم برای شما فروش ایجاد می‌کند؟

دلیل اغلب شکست وب‌سایت‌ها این است که در همان ابتدای کار بدون دادن هیچ اطلاعاتی به مخاطبانشان فقط به فکر فروش خود هستند. مخاطبان تا زمانی که شما را نشناسند و به توانایی و محصول شما ایمان نداشته باشند چه دلیلی دارد که واقعاً از شما خرید کنند. آیا تا به حال این سؤال را از خودتان پرسیده‌اید؟!

 

تولید محتوا و بازاریابی آن ارجح بر فروش است

شما در سال‌های ابتدایی فعالیت خود فقط باید تا می‌توانید در حوزه کسب‌وکار خودتان به دیگران محتوای رایگان بسیار با کیفیت ارائه کنید تا اعتماد آن‌ها را جلب کنید و وقتی که از این مرحله گذشتید چه بخواهید چه نخواهید سیل عظیمی از مشتریان به سمت شما روانه می‌شوند.

با تولید محتوای ویدیویی، صوتی و متنی می‌توانید به سرعت خودتان را معروف کنید کافی است محتوای تولید شده خود را به درستی با Content Marketing در معرض دید مخاطبان قرار دهید و دیگر کار تمام است.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌های انتشار ویدیو و پادکست و یا حتی سایت‌های انتشار کتاب، رایگان و یا با هزینه بسیار کم کار بازاریابی محتوای خود را انجام داده و هواداران بیشتری جذب کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد آرا: ۱

اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mohamad hassani

اینکه با کمترین توقع جبران مادی و معنوی بیشترین و با کیفیت ترین خدمت رو مخصوصا در قدم های اول اموزش و رشد جامعه به علاقمندان ارایه بدهید حکایت از تعهد و همت و تبحر مجموعه اساتید و قابل قدردانی…

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link