الگوریتم گورخر چیست و چه وب‌ سایت‌هایی را جریمه می‌کند؟

الگوریتم گورخر چیست

گوگل علاقه زیادی به حیوانات سیاه و سفید دارد این موضوع را از روی الگوریتم‌های مختلفی که برای بهبود نتایج جستجویش ارائه می‌کند می‌توان فهمید یکی دیگر از الگوریتم‌هایی که در مارس سال ۲۰۱۳ ارائه شد الگوریتم گورخر بود. این الگوریتم بر روی شبکه اجتماعیِ مخصوصِ گوگل یعنی گوگل پلاس تمرکز داشت.

در حقیقت این الگوریتم باعث شد فروشگاه‌های آنلاینی که کاربران را با محصولات بی‌کیفیت گول می‌زدند کاملاً از صفحه جستجو حذف شوند. به نظر می‌رسید گوگل تلاش می‌کند محصولات با کیفیت‌تری را به مخاطبان خود نشان دهد و عملکرد فروشگاه‌های آنلاین را به کمک این الگوریتم به درستی بسنجد.

بعد از ارائه الگوریتم گورخر، گوگل به دنبال ارائه بهترین تجربه خرید برای کاربرانی بود که از سایت کسب وکارها یا فروشگاه‌های آنلاین بازدید می‌کردند. در ادامه سعی می‌کنیم بیشتر از قبل با این الگوریتم آشنا شویم و اهداف آن را مورد بررسی قرار دهیم.

 

هدف از ارائه الگوریتم گورخر گوگل چه بود؟

خوب قبل از هر چیزی باید بدانیم که این الگوریتم برای چه هدفی ارائه شده است. همانطور که می‌دانید گوگل به طور منظم الگوریتم‌های خود را به روز می‌کند و دوست دارد نتایج جستجو را برای کاربران بهینه نماید.

الگوریتم گورخر (google zebra) هم مثل الگوریتم مرغ مگس خوار و الگوریتم پنگوئن به دنبال بهبود وضعیت سئو سایت شماست. هدف از این الگوریتم بررسی فروشگاه‌های آنلاین است و تلاش می‌کند رتبه و جایگاه فروشگاه‌های آنلاین را به درستی تعیین کند. اگر فروشگاهی خدمات و محصولات بی‌کیفیتی داشته باشد بدون شک جایگاه خود را در نتایج جستجو از دست می‌دهد.

هدف از ارائه الگوریتم گورخر گوگل چه بود؟

الگوریتم گورخر وضعیت سئوی همه فروشگاه‌های آنلاین را به صورت فنی بررسی می‌کند و اگر متوجه شود سایتی در حال فریب کاربرانش است آن را به گوگل معرفی می‌کند. حالا نوبت گوگل است که دست به کار شود و سایت مدنظر را جریمه کند.

 

الگوریتم گورخر و فروشگاه‌های اینترنتی

همانطور که در بخش قبلی نیز گفتیم الگوریتم گورخر به بررسی فروشگاه‌های آنلاین می‌پردازد. اما اجازه بدهید این موضوع را بیشتر بررسی کنیم و ببینیم چگونه می‌توانیم فروشگاه‌مان را بر اساس دستورالعمل‌های این الگوریتم تنظیم و راه‌اندازی کنیم:

  • اگر فروشگاه اینترنتی دارید باید مطمئن شوید که نشان اعتماد را بر روی آن قرار داده‌اید.
  • سعی کنید تجربه کاربری و رابط کاربری بی‌نظیری برای کاربران‌تان فراهم کنید.
  • ضمانت بعد از فروش را برای محصولات و خدمات‌تان ارائه کنید.
  • به نظرات کاربران احترام بگذارید و رضایت شان را جلب کنید.
  • محتوای مربوط به محصولات و خدمات‌تان را فراموش نکنید.
  • مسیرهای امن مختلفی برای پرداخت فراهم کنید.
  • اطلاعات مربوط به مشتریان را در مکانی امن نگه دارید.
  • مطمئن شوید که محصولات و خدمات‌تان به درستی به دست مشتری می‌رسد.
  • مشکلات فنی روی سایت را به سرعت برطرف کنید.
  • اگر بتوانید نکاتی که در بالا بیان کردیم را دنبال کنید بدون شک سایت امنی خواهید داشت و قادر خواهید بود رتبه و جایگاه بالایی در گوگل به دست بیاورید.

 

نکات طلایی برای بهبود در الگوریتم گورخر

تا به اینجای کار متوجه شدیم که گوگل تلاش می‌کند از بین سایت‌های مختلف سایت‌هایی که خدمات و محصولات عالی ارائه می‌کنند و محتوای منحصر به فرد در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند را انتخاب کند.

نکات طلایی برای بهبود در الگوریتم گورخر

پس اولین گامی که به هنگام راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی باید بردارید این است که قابل اعتماد باشید، محصولات بی‌نظیری بفروشید و تا جایی که می‌توانید رضایت کاربران را به دست بیاورید. کاربران شما به هنگام خرید باید احساس امنیت و آرامش کنند. در چنین شرایطی است که نظر گوگل به سمت شما جذب می‌شود و رتبه‌تان افزایش می‌یابد.

زمانی که پشتیبانی ۲۴ ساعته در اختیار کاربران قرار می‌دهید الگوریتم گورخر وارد میدان می‌شود و بابت تمام زحماتی که کشیده‌اید به شما پاداش می‌دهد. پاداش این الگوریتم رتبه‌های برتر نتایج جستجوست.

 

چگونه یک فروشگاه اینترنتی بهینه و عالی داشته باشیم؟

حالا که شناخت خوبی از الگوریتم گورخر و اهداف آن به دست آوردیم باید به سراغ مسائل فنی برویم و ببینیم چگونه می‌توانیم یک فروشگاه اینترنتی بی‌نظیر برای مخاطبان‌مان طراحی کنیم.

چگونه یک فروشگاه اینترنتی بهینه و عالی داشته باشیم؟

اینکه بدانید چگونه یک فروشگاه آنلاین طراحی و راه‌اندازی کنید و آن را بر اساس اهداف مختلف بهینه کنید یک موضوع مهم است. در ادامه به سراغ نکاتی می‌رویم که شما را در رسیدن به این هدف یاری می‌کند.

 

نکات مهم برای بهینه‌سازی فروشگاه‌های اینترنتی

  • سعی کنید گواهینامه SSL را برای فروشگاه‌تان تنظیم کنید.
  • آدرس و اطلاعات تماس‌تان را به صورت واضح بنویسید و کانال‌های ارتباطی‌تان را در جای درست قرار دهید.
  • فروشگاه آنلاین باید پشتیبانی سریعی برای محصولات خود داشته باشد و محصولات و خدمات با کیفیتی ارائه دهد.
  • تا جایی که می‌توانید اطلاعات کاملی درباره محصول‌تان بنویسید و قیمت را به طور واضح بیان کنید.
  • در فروشگاه‌های آنلاین کاربران باید بتوانند از بین محصولات و خدماتی که می‌خواهند انتخاب کنند.

در کنار همه این مواردی که بیان کردیم سرعت سایت نباید نادیده گرفته شود. سرعت بارگذاری سایت باید بالا باشد تا کاربران از انتظار کشیدن خسته نشوند.

 

حرف آخر

دلیل نامگذاری الگوریتم گورخر از بین بردن عمل متجاوزان است. بدن گورخر به صورت راه راه آفریده شده است و این امر باعث می شود حیوانات و حشراتی که نیش دارند به دلیل رنگ بدنش نتوانند به آن نزدیک شوند. در واقع این رنگ مانع از عمل آنها می‌شود و گورخر را از نیش حشرات و آزار حیوانات در امان نگه می‌دارد.

در دنیای آنلاین، فروشگاه‌هایی که بی‌کیفیت هستند همانند موجودات مزاحم عمل می‌کنند و نمی‌توانند به گوگل نزدیک شوند. اگر فروشگاه اینترنتی دارید یا می‌خواهید یک فروشگاه کاربردی و محبوب راه اندازی کنید باید مشکلات سئو خود را برطرف کنید و محصولات و خدمات با کیفیت ارائه نمایید. در این شرایط می‌توانید الگوریتم گورخر را از خود راضی نگه دارید و بهترین جایگاه را در نتایج جستجو از آنِ خود کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد آرا: ۳۰

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link