افزایش فالوور اینستاگرام با 14 روش آزموده شده [100% رایگان]

how to increase instagram followers

در این آموزش می‌خواهیم ۱۴ استراتژی عملی برای افزایش فالوور اینستاگرام در سال ۲۰۲۲ را به شما نشان دهیم که توسط آن‌ها می‌توانید به سرعت فالوورهای خود را افزایش دهید. پس با ما همراه باشید.

در حال حاضر بیش از یک میلیارد نفر به‌صورت ماهانه در اینستاگرام فعالیت می‌کنند؛ بنابراین اینستاگرام یک فضای کاملاً رقابتی برای افرادی است که می‌خواهند تعداد فالوورهای خود را افزایش داده و نظر مخاطبین را به خود جلب کنند.

خوشبختانه روش‌هایی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید برند خود را به نمایش بگذارید و دنبال کنندگان بیشتری را در اینستاگرام به دست آورید. روش‌هایی کاملاً هوشمندانه و نه‌چندان دشوار! در این مقاله قصد داریم از  ۱۴ روش جدید و عملی که برای دستیابی به مخاطبان هدف و جذب آن‌ها که در سال ۲۰۲۲ کارساز هستند، پرده‌برداری کنیم

 

۱۴ تکنیک افزایش فالوور اینستاگرام

شماره ۱: افزایش فالوور اینستاگرام از طریق Reels

اگر در سال ۲۰۲۱ از Reels اینستاگرام برای اشتراک‌گذاری داده‌های خود استفاده نمی‌کنید، درواقع تجارت یا نام تجاری خود را از یک فرصت بسیار بزرگ محروم می‌کنید. Reels جدیدترین ویژگی ویدیویی اینستاگرام است که در مرکز نوار پیمایش اصلی قرارگرفته‌. روشی برای ضبط کلیپ ویدیوهای ۳۰ ثانیه‌ای در اینستاگرام که می‌توانید آن‌ها را به افکت‌های واقعی افزوده و با موسیقی دلخواه به اشتراک بگذارید.

Reels اینستاگرام درواقع یکی از قابلیت‌هایی است که اینستاگرام برای رقابت با تیک‌تاک به مجموع ابزارهای خود افزوده است. در حال حاضر اینستاگرام Reels را در رأس صفحات پیشنهادی خود در اکسپلورر قرار داده است.

افزایش فالوور اینستاگرام از طریق Reels

بنابراین برگ برنده سال ۲۰۲۱ در اینستاگرام به کسی تعلق خواهد گرفت که از این ابزار به‌درستی استفاده کرده و فیلم‌های کوتاه خود را در قسمت Feed اینستاگرام به اشتراک بگذارد. به‌این‌ترتیب کاربران می‌توانند از طریق صفحه اکسپلورر Reels شمارا مشاهده و برای دیدن موارد بیشتر به سمت صفحه شما سرازیر شوند.

ازآنجاکه Reels یک ویژگی جدید است، بسیاری از برندهای تجاری هنوز با قابلیت‌های آن در جذب مخاطب آشنایی ندارند. این موضوع برای شما بستر بسیار مناسبی را برای استفاده از چنین فرصتی فراهم می‌کند. بنابراین باید همین‌الان و درست زمانی که رقبایتان مشغول استفاده از ابزارها و ویژگی‌های قدیمی هستند، خود را با استفاده از Reels متمایز کنید. از سوی دیگر اینستاگرام نیز در حال حاضر ترجیح می‌دهد برای معرفی این ویژگی جدید خود، آن را در میان پیشنهادهای خود برجسته‌تر نماید.

 

شماره ۲: پروفایل خود را برای جستجو بهینه کنید

بهینه‌سازی پروفایل برای جستجو یکی دیگر از ترفندهای جدیدی است که بیشتر افراد از اهمیت آن برای جذب فالوور غافل هستند؛ بنابراین با استفاده از این روش سال ۲۰۲۱ می‌تواند یک جهش بزرگ در پیشرفت کاری شما باشد. طبق اعلامیه اخیر اینستاگرام، کاربران انگلیسی‌زبان در ۶ کشور می‌توانند با استفاده از کلمات کلیدی در اینستاگرام جستجو کنند.

تا پیش ‌از این کاربران برای دسترسی به پست‌های مرتبط با یک موضوع ناچار بودند هشتگ‌های مختلف را جستجو کنند، اما با اضافه شدن این ویژگی اگر پستی حاوی موضوع مرتبط با هشتگ جستجو شده باشد، در میان نتایج ظاهر خواهد شد. حتی اگر از آن هشتگ در کپشن خود استفاده نکرده باشد. طبق اعلام سخنگوی اینستاگرام این تیم برای نمایش چنین پست‌هایی در میان نتایج مرتبط چند معیار را در نظر می‌گیرد:

  • نوع محتوا
  • کپشن‌ها
  • زمان ارسال پست

علاوه بر این از یادگیری ماشین نیز برای یافتن باکیفیت‌ترین محتواهای مربوط به هشتگ جستجو شده استفاده می‌شود. با این تغییر بهینه‌سازی نام کاربری و بیوگرافی برای جستجو بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. اما چرا بهینه‌سازی نام کاربری و بیوگرافی تا این حد اهمیت دارد؟

در حال حاضر جستجوی کلمات کلیدی تنها درباره موضوعات عمومی امکان‌پذیر شده است؛ بنابراین اگر کلمه کلیدی اصلی را در بیو و نام کاربری خود بگنجانید، بدون شک شما یکی از نخستین نتایج جستجو خواهید بود.

هرچند بیشتر افراد ترجیح می‌دهند که نام کاربری و بیوگرافی خود را ثابت نگه‌دارند، اما باید بدانید که نام کاربری و بیوگرافی از مهم‌ترین عوامل در جذب مخاطب هستند. نامی که انتخاب می‌کنید و جملاتی که در قسمت بیوگرافی می‌نویسید، به‌نوعی ویترین تجارت شما است؛ بنابراین باید نشان دهند که در چه صنعتی فعالیت می‌کنید، مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و چه چالش‌هایی را حل می‌کنید. به‌علاوه در این مورد باید از کلماتی استفاده کنید که در بیشتر صفحات مربوط به حوزه کاری خود مشاهده می‌کنید؛ زیرا این عبارت‌ها درواقع همان کلمات کلیدی اصلی هستند.

 

شماره ۳: افزایش فالوور اینستاگرام با IGTV جذاب

در سال ۲۰۲۱ IGTV به یکی از بخش‌های حیاتی در اینستاگرام تبدیل شد و به نظر می‌رسد که این تأثیرگذاری قرار است تا سال‌های زیادی پابرجا بماند. با شیوع بیماری کرونا تعداد زیادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی برای پر کردن اوقات فراغت خود به اینستاگرام روی آوردند.

به لطف وجود تب IGTV در پروفایل، کاربران به‌راحتی می‌توانند به این مجموعه شما دسترسی پیدا کنند؛بنابراین ایجاد یک مجموعه IGTV یک روش خلاقانه برای برقراری ارتباط با مخاطبان بوده و می‌تواند شبکه گسترده‌تری را برای دسترسی به مخاطبان جدید برای شما ایجاد کند.

افزایش فالوور اینستاگرام با IGTV جذاب

اگر هنوز مجموعه IGTV خود را ایجاد نکرده‌اید، سال ۲۰۲۱ بهترین زمان برای ورود به این میدان است. در گام اول باید به این فکر کنید که مخاطبان شما به چه موضوعاتی علاقه‌مند هستند و درنتیجه حاضرند زمان خود را برای دیدن فیلم‌های نسبتاً طولانی درباره آن صرف کنند. به‌این‌ترتیب موضوعات کاری خود را به دست آورده و شروع به تولید محتوا در این زمینه کنید. به‌علاوه تجربه ثابت کرده که محتوای ویدئویی بیشتر موردتوجه مخاطب قرارگرفته و درنتیجه تأثیر بیشتری در افزایش تعداد دنبال کننده‌های شما خواهد داشت.

 

شماره ۴: گستره کاری خود را افزایش داده و به کارهایتان تنوع ببخشید

داشتن یک حساب کاربری عمومی که تمامی موضوعات را در حوزه کاری شما در قالب‌های متنوعی ارائه می‌دهد، یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد تعامل با کاربر و درنتیجه افزودن تعداد دنبال کنندگان است. نخستین و ساده‌ترین مرحله برای ایجاد یک اکانت گسترده در اینستاگرام، استفاده از زیرنویس در محتواهای ویدئویی است.

آمار نشان می‌دهد که حدود ۸۵ درصد از ویدئوها در فیس‌بوک بدون صدا تماشا می‌شوند؛ بنابراین محتوای ویدیویی شما باید به‌گونه‌ای باشد که مخاطب بتواند بدون نیاز به صدا آن را درک کند. زیرنویس هم برای افرادی که ویدیوهای شمارا بدون صدا تماشا می‌کنند بسیار عالی است و هم برای افرادی که مشکل شنوایی دارند. در حال حاضر اینستاگرام زیرنویس خودکار IGTV را به ۱۶ زبان دنیا ارائه داده است.

 

شماره ۵: با میکرو اینفلوئنسرها همکاری کنید

اگر می‌خواهید در سال ۲۰۲۱ مخاطبان جدید پیدا کنید، کار با اینفلوئنسرهای کوچک یکی از بهترین راه‌ها است. اگرچه ممکن است صفحات دارای تیک آبی و داشتن تعداد زیادی دنبال کننده شمارا برای کار با این افراد وسوسه کند، اما باید بدانید که همیشه چنین اینفلوئنسرهایی بهترین گزینه برای کمک به رشد تجارت یا معرفی برند شما نیستند. مطالعات اخیر نشان می‌دهد که میکرو اینفلوئنسرهایی که حدود K10 تا K100 دنبال کننده دارند، می‌توانند بهترین ترکیب تعامل و دسترسی را ارائه دهند.

همکاری با اینفلوئنسرهای کوچک این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که مخاطب را واقعاً با موضوع درگیر کنید بدون اینکه بخواهید برای جلب‌توجه او بجنگید. ازآنجاکه میکرو اینفلوئنسرها در مقیاس کوچک‌تری کار می‌کنند، تمایلشان به انتشار پست‌های اسپانسری و تبلیغاتی کمتر است. همچنین این دسته از افراد تنها در میان طیف خاصی از مخاطبان شناخته می‌شوند. به‌این‌ترتیب می‌توانید بر روی آن‌ها به‌عنوان یک برند در یک جامعه محلی کوچک که اعضایش دغدغه‌های مشترکی دارند، حساب بازکنید.

 

شماره ۶: محتوای جذاب و معتبر تولید کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای دسترسی به گروه بزرگ‌تری از دنبال کنندگان تولید محتوا جدید و اشتراک‌گذاری آنهاست. در اینستاگرام این محتوای شما است که وظیفه اصلی را در انتشار پیام شما ایفا می‌کند. منظور از قابل اشتراک‌گذاری بودن محتوا این است که آن را در قالبی ارائه دهید که مخاطب شما بتواند به‌راحتی آن را با دیگران به اشتراک بگذارد. به‌عنوان‌مثال محتواهای Feed در اینستاگرام به‌راحتی از طریق استوری یا پیام به دایرکت به اشتراک گذاشته می‌شوند.

علاوه بر این محتوای شما باید به‌قدری جذاب باشد که مخاطب را تشویق به اشتراک آن با دیگر افراد کند. الگوریتم اینستاگرام تمایل به ارسال پیام‌هایی دارد که در میان مخاطبان بسیار جذاب هستند؛ بنابراین زمانی که مخاطبان پست‌های شمارا به اشتراک می‌گذارند، پست می‌تواند به صفحه اکسپلورر اضافه شود؛ بنابراین تنها کافی است که به مخاطبان جدید خود سلام کنید.

افزایش فالوور اینستاگرام با محتوای جذاب و معتبر

همین کار ساده به اشتراک‌گذاری می‌تواند برای برند یا تجارت شما بسیار مفید باشد؛ بنابراین تلاش برای ایجاد محتوای قابل اشتراک و معتبر بسیار ارزشمند خواهد بود. نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که باید زمان خود را به فعال بودن در اینستاگرام اختصاص دهید. در این زمان باید به نظرات پاسخ بدهید و با مخاطب خود تعامل داشته باشید. به‌این‌ترتیب مخاطبان شما هرگز شمارا فراموش نخواهند کرد و از ارزشی که برای آن‌ها قائل شده‌اید، خوشحال خواهند شد.

حتی می‌توانید در زیر پست‌هایی که برایتان جذاب است کامنت بگذارید. چراکه ممکن است کامنت شما پین شود و درنتیجه صدها مخاطب بالقوه جدید آن را مشاهده کنند. این تعامل با دیگر حساب‌ها به الگوریتم اینستاگرام خواهد فهماند که شما با دیگران در ارتباط هستید. درنتیجه این فرصت در اختیار شما قرار خواهد گرفت که پیجتان در پیشنهادهای مربوط به آن حساب نیز نمایش داده شود. برای ایجاد محتواهای ارزشمند و درست می‌توانید از راهنماهای اینستاگرام برای تولید محتواهای آموزشی و سرگرم‌کننده استفاده کنید. همچنین می‌توانید در مورد محصولات، مکان‌ها یا پست‌های خود راهنماهایی تهیه‌کرده و آن‌ها را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

 

شماره ۷: محتوای اینستاگرام خود را در سایر سیستم‌عامل‌ها تبلیغ کنید

تبلیغ محتوای اینستاگرام در سایر پلتفرم‌ها می‌تواند در افزایش دنبال کنندگان نقش مثبتی را ایفا کند. به نظر می‌رسد در سال ۲۰۲۱ برنامه‌های تیک‌تاک و Pinterest بهترین روش‌ها برای افزایش دنبال کنندگان از طریق بسترهای خارجی هستند. برای اطمینان از این تأثیرگذاری باید حساب اینستاگرام خود را به تیک‌تاک وصل کنید. همچنین می‌توانید در بیوگرافی حساب تیک‌تاک خود از اینستاگرامتان نیز نام ببرید یا پست‌های اینستاگرامتان را در Pinterest پین کنید. به‌این‌ترتیب می‌توانید مخاطبان تیک‌تاک خود را به دنبال کنندگان اینستاگرامتان تبدیل کنید.

اما اگر تیک‌تاک و Pinterest جزئی از استراتژی بازاریابی شما نیستند، می‌توانید برای هدایت افراد به اینستاگرام خود از روش‌های دیگری مانند وب‌سایت، خبرنامه، ایمیل، پادکست، توییتر، فیس‌بوک و یوتیوب استفاده کنید.

 

شماره ۸: کپشن‌های طولانی‌تر بنویسید

درگذشته‌ای نه‌چندان دور اینستاگرام تنها یک ویترین از تصاویر زیبا، باکیفیت و دارای مارک تجاری محسوب می‌شد اما با گسترش تجارت از این طریق بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که اطلاعات بیشتری را درباره شما و زمینه‌های کاریتان کسب کنند. این همان چیزی است که شما باید در کپشن توضیح بدهید. به همین دلیل از سال ۲۰۱۶ تاکنون طول کپشن‌ها حدوداً دو برابر شده است. پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۱ متوسط طول کپشن‌ها تا حدود ۴۰۵ کاراکتر یا ۶۵ تا ۷۰ کلمه افزایش پیدا کند.

برای نخستین بار اینفلوئنسرها برای به اشتراک‌گذاری بینش خود درباره یک موضوع از این روش استفاده کردند؛ اما امروزه نوشتن کپشن‌های طولانی به یک ضرورت برای تجارت شما تبدیل‌شده است. زمانی که اطلاعات بیشتری را در پست‌های اینستاگرامی خود با مخاطبتان به اشتراک می‌گذارید، درواقع در حال تقویت جامعه مخاطبین خود هستید. در کنار این‌ها استفاده از کلمات کلیدی اصلی در کپشن نیز می‌تواند ظاهر طبیعی تری به پست‌های شما ببخشد و شمارا تبدیل به یکی از نتایج جستجوی کلمات کلیدی اصلی کند.

 

شماره ۹: از قابلیت لایو اینستاگرام استفاده کنید

به نظر می‌رسد که آینده اینستاگرام در دست کسانی است که محتواهای ویدئویی تولید می‌کنند؛ بنابراین استفاده از قابلیت‌های این حوزه می‌تواند در جذب مخاطب بسیار تأثیرگذار باشد. لایو اینستاگرام یک جریان ویدئویی کاملاً ویرایش نشده است که می‌تواند یک تعامل واقعی را با مخاطبان برای شما به وجود آورد. به‌این‌ترتیب مخاطبان شما می‌توانند نظرات و سؤالات خود را به‌صورت آنلاین ارسال کرده و پاسخ آن‌ها را در لحظه دریافت کنند.

گزینه‌های محتوایی برای لایو اینستاگرام بی‌انتها هستند. شما می‌توانید از این بستر برای نمایش‌های هفتگی، بازی‌ها و مسابقات، وبینارهای آنلاین و آموزش‌ها استفاده کنید. حتی می‌توانید از این طریق محصولات خود را به نمایش گذاشته و به فروش خود کمک کنید.اگر شما به Instagram Checkout دسترسی داشته باشید، می‌توانید محصولات خود را در لایو به نمایش گذاشته و به مخاطبان خود اجازه دهید که آن‌ها را در جا خریداری کنند..

 

شماره ۱۰: یک چالش یا بازی viral Instagram ایجاد کنید

چالش‌ها و بازی‌های وایرال اینستاگرام برای ایجاد آگاهی از نام تجاری شما و افزایش محبوبیت آن در میان مخاطبان بسیار ضروری است. برای انجام این کار می‌توانید یک چالش را کلید بزنید و سه نفر از دوستان نسبتاً معروف خود را به این چالش دعوت کنید. به‌این‌ترتیب چالش شما فراگیر خواهد شد. همچنین می‌توانید میزبان بازی‌های مجازی باشید و به‌طور هفتگی یا هر دو هفته یک‌بار از طریق لایو اینستاگرام این میزبانی را مدیریت کنید. به‌این‌ترتیب تعامل بیشتری را با مخاطبان خود به دست خواهید آورد.

 

شماره ۱۱: هشتگ مارک‌دار ایجاد کنید

هشتگ‌های مارک‌دار در اینستاگرام یک روش عالی برای کمک به گسترش اخبار در مورد تجارت شما، یافتن محتوای تولیدشده توسط کاربر یا UGC، ایجاد یک انجمن و جذب پیروان جدید است. هشتگ مارک‌دار هشتگی است که مختص تجارت شما است. این کار می‌تواند به‌سادگی نام شرکت، عنوان یا نام یکی از محصولات، رویدادها یا کمپین‌های شما باشد. شما می‌توانید کاربران خود را تشویق کنید تا از هشتگ‌های مارک‌دار شما در زمان انتشار پست‌ها استفاده کنند. همچنین می‌توانید از طریق ایجاد یک مسابقه کاربران را تشویق به انجام چنین کاری کنید.

به‌این‌ترتیب مخاطبان شما برای شما محتوا تولید می‌کنند. ارزش محتوای تولیدشده از این طریق دو برابر تلاش‌هایی است که شما برای جذب مخاطب می‌کنید. UGC می‌تواند به‌طورجدی به افزایش چشمگیر فروش شما و ایجاد وفاداری واقعی به برند شما کمک کند.

 

شماره ۱۲: میم‎هایی ایجاد کنید که در بین مخاطبان شما طنین‌انداز شوند

برندهای تجاری در حال حاضر به الگوی رفتاری هوشمندانه اینستاگرام پی برده‌اند. به‌ویژه هنگامی‌که صحبت از ایجاد هویت برند، ایجاد علاقه به محصول و جذب فالوور بیشتر می‌شود، استفاده درست از این الگوی رفتاری می‌تواند معجزه آفرین باشد. در حقیقت الگوهای رفتاری به یکی از روش‌های اصلی در ارتباطات آنلاین تبدیل‌شده‌اند.

میم‌ها درواقع مفاهیم و محتواهایی هستند که پس از اشتراک‌گذاری در بسترهای آنلاین توسط مخاطبان دست‌به‌دست می‌شوند. میم‌ها را درواقع می‌توان نوعی ارتباط فرهنگی دانست. این محتواها اغلب خنده‌دار یا هوشمندانه هستند و معمولاً ترکیبی از متن، تصویر، گیف یا حتی فیلم را به نمایش می‌گذارند. با استفاده از میم‌ها می‌توان چالش‌هایی را برای ایجاد یک الگوی رفتاری در میان مخاطبان ایجاد کرد. به‌طوری‌که آن‌ها به‌طور مرتب محتواهای شمارا دنبال کرده و به اشتراک بگذارند. برای ایجاد میم می‌توانید از برنامه‌های Canva و Over استفاده کنید.

 

شماره ۱۳: یک فیلتر سفارشی IG Stories ایجاد کنید

واقعیت افزوده یا AR ممکن است یک اصطلاح فضایی به نظر برسد اما مفهومی است که اینستاگرام در حال حاضر در حال استفاده از آن است. فیلترهای قلب، اکسسوری، تاج، گوش حیوانات و دیگر فیلترها همگی عضوی از یک مجموعه چندین هزارنفری هستند که می‌توانند محتوای استوری‌های شمارا ارتقا دهند. همچنیندر اینستاگرام می‌توان برای افزودن جذابیت به محتوا از جلوه‌های دوربین، تغییر درجه‌بندی رنگ و فیلترهای سرگرم‌کننده برای تغییر چهره استفاده کرد..

شما می‌توانید فیلترهای مخصوص به خود را ایجاد کرده و در قالب مسابقه از مخاطبان خود بخواهید که از آن‌ها استفاده کنند. همچنین باید از فیلترهای سفارشی خود در تمام استوری‌ها استفاده کنید تا به بخشی از برند شما تبدیل شود. به‌این‌ترتیب زمانی که مخاطبان شما از این فیلتر استفاده می‌کنند، درواقع مشغول تبلیغ برند شما هستند.

 

شماره ۱۴: با مارک‌های عالی همکاری کنید

قدرت یک همکاری با مارک‌های عالی یا راه‌اندازی کمپین‌های بازاریابی مشترک با دیگر برندها در جذب فالوور بسیار زیاد است. همکاری با مشاغل مرتبط و برندهای همفکر می‌تواند پروفایل شمارا به مخاطبان جدیدی که دغدغه یکسانی با شما دارند معرفی کند. کمپین‌های بازاریابی مشترک می‌توانند به کاربر امکان کشف پروفایل شمارا بدهد. درنتیجه اگر بتواند پاسخی به یک چالش یا علاقه مشترک پیدا کند، بدون شک دکمه دنبال کردن را خواهد فشرد.

اما به یاد داشته باشید که کمپین‌های بازاریابی دیجیتال مشترک نباید پیچیده و پرهزینه باشند. مهم‌تر این است که شما با چه برندی برای این کار همکاری می‌کنید. پیش از هر اقدامی باید مطمئن شوید که این همکاری مشترک برای هر دو طرف سودمند خواهد بود. هزینه این کار بسیار کمتر از هزینه تبلیغات دیجیتال است و می‌تواند نتایج طبیعی را به حد قابل‌توجهی افزایش دهد. برگزاری مسابقه یا همکاری محتوایی اینستاگرام همگی روش‌های خارق‌العاده‌ای هستند که تجارت شمارا با سرعت هرچه‌تمام‌تر و با بیشترین صرفه اقتصادی به مخاطبان جدید معرفی خواهد کرد.

 

سخن پایانی

رشد حساب اینستاگرام و جذب فالوور برای صاحبان کسب‌وکار همواره یک چالش جدی به نظر می‌رسد اما اگر از روش‌ها و استراتژی‌های درست استفاده کنید، قطعاً جذب فالوور در سال ۲۰۲۱ کار چندان دشواری نخواهد بود. به یاد داشته باشید که برای جذب دنبال کننده باید با استفاده از ترکیب مؤثری از انواع محتواهای خلاقانه مخاطب هدف خود را هدف قرار داده و به‌این‌ترتیب تجارت خود را با استفاده از روش‌های صحیح و جذاب تبلیغ کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد آرا: ۲۷

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link