افزایش حجم آپلود در phpmyadmin به روش ساده و سریع (تصویری)

افزایش حجم آپلود در phpmyadmin

با افزایش حجم آپلود در phpmyadmin توسط فایل php.ini شما می‌توانید محدودیت پیش‌فرض آپلود فایل‌ تا حداکثر ۲ مگابایت را در phpmyadmin به طور کامل برطرف کنید تا بتوانید فایل‌های دیتابیس خود را که حجم بیشتر از ۲ مگابایت را دارند بر روی دیتابیس خود توسط phpmyadmin آپلود نمایید.

چنانچه مدیر تنها یک وب‌سایت باشید و یا به عنوان مدیر سرور از چندین سایت بر روی سرور خود میزبانی می‌کنید باید بدانید اولین قدمی که در جهت کانفیگ سرور خودتان بهتر است انجام بدید رفع محدودیت آپلود فایل در phpmyadmin می‌باشد.

 

مراحل افزایش حجم آپلود در phpmyadmin

تمامی تغییرات در فایل کانفیگ php به نام php.ini انجام می‌شود.جهت افزایش حجم آپلود در phpmyadmin ابتدا باید به‌ عنوان مدیر سرور و با دسترسی روت به لینوکس لاگین کنید، سپس اگر مسیر فایل php.ini را نمی‌دانید با دستور زیر می‌توانید به‌ سرعت یک سرچ سریع انجام داده و مسیر این فایل را پیدا کنید.

find / -name php.ini

قبل از پرداختن به آموزش افزایش حجم آپلود در phpmyadmin عکس اروری که در این مواقع ممکن هست که با آن روبرو شوید را برای شما قرار دادم تا با نحوه بروز این مشکل آشنا شوید.

uploading error-افزایش حجم آپلود در phpmyadmin

توجه کنید که مسیر این فایل با توجه به نوع کنترل پنل شما متفاوت بوده و در سی پنل و دایرکت ادمین بسته به نوع هندلر php می‌تواند در مسیرهای متفاوتی باشد ولی به‌صورت معمول در مسیر زیر می‌توانید این فایل را بیابید.

/user/local/php/lib/php.ini

حال توسط یک ویرایشگر متن همانند vi و یا nano این فایل را جهت افزایش حجم آپلود در phpmyadmin باز کرده و به دنبال عبارت memory_limit بگردید این خط محدودیتی برای استفاده از مقدار Ram سرور برای تفسیر فایل‌های php قرار می‌دهد. حال مقدار آنرا به ۱۲۸ و یا ۲۵۶ و در سرورهای بسیار بزرگ به ۵۱۲ مگابایت افزایش دهید.

memory limit-افزایش حجم آپلود در phpmyadmin

حال عبارت upload_max_filesize را سرچ کرده و مقدار آن را به دلخواه خود تغییر دهید، این خط بیانگر حداکثر مقدار آپلود یک فایل می‌باشد بسته به نوع نیاز و فضای هارد سرور خود می‌توانید آنرا بیشتر کنید.

upload max filesize-افزایش حجم آپلود در phpmyadmin

سپس به دنبال خط post_max_size بگردید و مقدار آنرا نیز افزایش دهید فقط توجه کنید مقدار این عبارت باید بیشتر از upload_max_filesize باشد این خط بیانگر حداکثر مقدار آپلود یک پست، شامل تمامی بخش‌ها، شامل متن و فایلهای آپلودی می‌باشد بدین معنی که اگر مقدار upload_max_filesize برابر ۱۰ مگابایت و مقدار post_max_size برابر ۲۰ مگابایت باشد یعنی هر فایل حداکثر تا ۱۰ مگابایت بوده و کلا شما می‌توانید یک پست ۲۰ مگابایتی ارسال نمایید.

post max size-افزایش حجم آپلود در phpmyadmin

محدودیت آپلودی در اغلب موارد در ایمپورت دیتابیس در phpmyadmin دردسرساز می‌شود و شما را مجبور به افزایش حجم آپلود در phpmyadmin می‌کند.

یک ترکیب مناسب برای وب‌سایت‌های کوچک و متوسط می‌توانید مقادیر زیر باشد.

memory_limit = 128M
post_max_size = 64M
upload_max_filesize = 20M

توصیه میشه بعد از اعمال تغییرات و ذخیره آن حتما یکبار وب سرور خود را جهت اعمال تغییرات توسط دستورات زیر Restart نمایید.

service httpd restart
systemctl restart httpd

برای افزایش حجم آپلود در وردپرس نیز مقاله‌ای برای شما آماده گردیم که در آن ۵ روش افزایش حجم آپلود را آموزش دادیم توصیه می‌کنیم حتماً این مقاله را مطالعه کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۴.۸ / ۵. تعداد آرا: ۱۹

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link