افزایش حجم آپلود در وردپرس با 5 روش متفاوت (قدم به قدم)

افزایش حجم آپلود در وردپرس

زمانی که شما از وردپرس به عنوان سایت ساز خود استفاده می‌کنید به صورت مکرر نیاز خواهید داشت تا فایل‌هایی را بر روی وب‌سایت خود آپلود نمایید و احتمالا نیز با محدودیت‌های آپلود نیز برخورد داشته‌اید در این جلسه به شما روش افزایش حجم آپلود در وردپرس برای حل این مشکل را آموزش خواهیم داد.

برای آیلود فایل در وردپرس ۳ روش کلی و البته اصلی وجود دارد که در ادامه به هر یک اشاره خواهیم کرد.

 

انواع روش‌های آپلود فایل در وردپرس

  •  بارگذاری فایل توسط کنترل پنل میزبانی سایت
  •  آپلود توسط اکانت ftp سایت
  •  آپلود فایل‌ها توسط آپلودر سیستم مدیریت محتوای وردپرس

در اغلب اوقات یک مدیر سایت نیازی به بارگذاری فایل‌ها از روش‌های ۱ یا ۲ نخواهد داشت چون در حین ارسال یک مطلب و یا پست نیاز هستش در بدنه یک متن، فایل موردنظر بارگذاری شود لذا مورد سوم جز مهم‌ترین موارد برای آپلود فایل نزد مدیران سایت است.

البته باید متذکر شویم روش‌های اول و دوم برای زمانی که شما هیچ‌گونه فایل خاصی بر روی هاست خود ندارید و یا نیاز دارید تا فایل‌های بارگذاری شده خارج از مسیر قرارگیری وردپرس باشند کاربرد دارند.

برای مثال شاید شما با رفتن به بخش رسانه و آپلود یک فایل با حجم بالا برای مثال یک ویدیو با اروری همانند عکس زیر روبرو شده باشید. این دلیل ممکن است توسط میزبان شما لحاظ شده باشد ولی نگران نباشید ما اینجا هستیم تا مشکل شما را رفع کنیم.

upload limit error-افزایش حجم آپلود در وردپرس

چندین روش برای از بین بردن محدودیت limist filesize و افزایش حجم آپلود در وردپرس وجود دارد که ۳ مورد آن مربوط به رفع محدودیت توسط php خواهد بود که به آن‌ها خواهیم پرداخت.

برای مثال ما قصد داریم یک فایل را با حجم ۲۰MB آپلود نماییم برای این مورد باید ۳ پارامتر مربوط به php را همانند زیر تنظیم نماییم.

upload_max_filesize = 25MB
post_max_size = 27MB
memory_limit = 30MB

خوب شاید سؤال داشته باشید که این مقادیر رو کجا دقیقاً باید قرار بدم؟!

جواب، شما باید یک فایل بر روی هاست خود با نام php.ini ایجاد کرده و این پارامترها را درون آن اضافه کرده و فایل را ذخیره کنید.

 

توضیح پارامترهای افزایش حجم آپلود در وردپرس

در پارامترهای بالا اولین خط بیانگر این هستش که حداکثر فایلی (post_max_size) که می‌خواهیم آپلود کنیم حجمش چقدر هستش دومین خط بیانگر حجم کلی یک پستی هستش که شما ارسال می‌کنید.

پارامترهای افزایش حجم آپلود در وردپرس

این عدد باید از مقدار upload_max_filesize بیشتر باشه و مورد آخر هم مقدار حافظه رم (memory_limit) هستش که از سرور برای این کار لحاظ میشه که البته رابطه مستقیمی با محدودیت اعمال شده توسط مدیر سرور داره و شما نمی‌توانید عددی بیشتر از آن را لحاظ کنید، چون عملاً هیچ کارایی نخواهد داشت.

 

افزایش حجم آپلود در وردپرس توسط فایل htaccess.

فایل htaccess. یکی از فایل‌های مهم کانفیگ سرور هستش که هر سایت میزبانی شده با توجه به سیاست‌های آن شرکت میزبانی می‌تواند از این فایل استفاده کند این فایل به دلیل اینکه دارای پسوند . هستش جز فایل‌های پنهان در لینوکس محسوب میشه که البته این مورد رو در آموزش دستورات لینوکس به طور کامل شرح دادیم. پس برای دیده شدن این فایل باید حتماً تیک “Show Hidden Files” را هنگام ورود به File Manager بزنید.

برای افزایش حجم آپلود در وردپرس بعد از باز کردن این فایل همانند قسمت اول می‌توانید خطوط زیر را در آن اضافه کرده و تغییرات را ذخیره کنید.

php_value upload_max_filesize 25MB
php_value post_max_size 27MB
php_value memory_limit 30MB

و اگر این فایل را پیدا نکردید آن را بر روی هاست خود ایجاد کنید و بعد محتویات را درون آن قرار دهید.

اگر به هر دلیلی دو روش بالا مشکل شما را برطرف نکرد می‌توانید تغییرات موردنیاز را با فرمت قرار گرفته در زیر، در یکی از فایل‌های wp-config.php و یا functions.php قالب وب‌سایت خود لحاظ کنید. البته این روش توصیه شده‌ای برای این کار نیست چون هر تغییر اشتباهی ممکن هستش باعث بروز مشکلاتی در لود وب‌سایت شما شود.

    @ini_set( ‘upload_max_size’ , ’۲۵MB’ );
    @ini_set( ‘post_max_size’, ’۲۷MB’);
    @ini_set( ‘memory_limit’, ’۳۰MB’ );

 

افزایش حجم آپلود در وردپرس توسط پلتفرم میزبانی

بعضی از میزبانان وب با ارائه هاست وردپرس امکان تغییر بعضی از تنظیمات را توسط خود پلتفرم فراهم کرده‌اند برای مثال سیستم Cloudways یکی از این سیستم هاست که برای شما این امکان را فراهم می‌کند.

روش بعدی استفاده از پلاگین های خود وردپرس برای اعمال این تغییرات هستش می‌توانید توسط لینک زیر پلاگینهایی که به شما این امکان را می‌دهند بررسی کرده و یکی از آن‌ها را نصب کنید و مشکل خود را برطرف کنید.

https://wordpress.org/plugins/search/increase-upload-max-filesize/

و در آخر اگر باز مشکل شما حل نشد بهترین و آسان‌ترین راه در میان گذاشتن مشکل با میزبان سایت می‌باشد که می‌توانند به صورت قطعی این مشکل را برای شما حل نمایند، هر خطایی در وردپرس از جمله مشکل صفحه سفید وردپرس با صبر و بررسی قابل حل خواهد بود پس از این بابت نگران نباشید چون هر مشکلی یک راه حل خواهد داشت.

 

ویدیو کامل این آموزش

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد آرا: ۱۲

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link