اضافه کردن دامین جدید توسط Addon Domain در cpanel

اضافه کردن دامین جدید توسط Addon Domain در cpanel

بعد از خرید هاست برای اضافه کردن دامین جدید توسط Addon Domain در cpanel باید توسط دسترسی هاست خود و از طریق پورت مربوط به سی پنل به شکل زیر وارد ناحیه کاربری خودتان شوید.

این بخش در سی پنل به شما اجازه اضافه کردن دامنه جدید فقط بر روی یک هاست را می‌دهد و شما هم‌زمان می‌توانید چندین دامنه را فقط بر روی یک هاست میزبانی کنید.

اگر مدیر سرور هستید و به تازگی قصد نصب سی پنل بر روی سرور را دارید و بعد آن در نظر دارید تا از این امکان نیز استفاده کنید می‌توانید از آموزش مربوط به آن که به صورت گام به گام و تصویری تهیه شده استفاده کنید.

 

اضافه کردن دامین جدید توسط Addon Domain

بعد از لاگین به سی پنل از بخش DOMAINS بر روی Addon Domains کلیک کنید تا وارد بخش مربوط به اضافه کردن دامین جدید در بخش addon domain شوید.

addon domain-اضافه کردن دامین جدید توسط Addon Domain در cpanel

بعد از ورود به این بخش شما باید چند فیلد را تکمیل کنید مهم‌ترین فیلد New Domain Name هستش که باید در این بخش آدرس دامین جدیدی که قصد دارید بر روی هاست شما اضافه شود را وارد کنید.

فیلد بعدی Subdomain or FTP Username هستش این قسمت به صورت اتوماتیک تکمیل می‌شود ولی شما می‌توانید آن را به دلخواه خودتان تغییر دهید این فیلد یک ساب دامین برای دامنه جدید شما ایجاد کرده و در این دایرکتوری شما می‌توانید فایل‌ها و یا cms موردنظرتان را قرار دهید.

create addon domain-اضافه کردن دامین جدید توسط Addon Domain

فیلد Document Root هم مسیر دایرکتوری home شما خواهد بود که توسط سیستم تکمیل میشه و موقعی که شما از بخش File Manager قصد ورود به آن را دارید می‌توانید دایرکتوری مربوط به دامنه جدید را انتخاب کرده و درون آن بروید.

دو فیلد بعدی هم کاملاً مشخصه پسورد لاگین مربوط به addone domain جدید هستش که باید در انتخاب آن موارد policy مربوط به پسورد را حتماً لحاظ کنید.

بعد از اتمام کار بر روی Add Domain کلیک کنید.

در ورژن های جدیدتر سی پنل در هنگام اضافه کردن دامین جدید توسط Addon Domain شاید با صفحه‌ای با شکل جدیدتر برخورد کنید. روند کار دقیقاً یکسان هستش ولی برای این مورد فقط ایجاد اکانت ftp باید تیک گزینه Create an FTP account associated with this Addon Domain را بزنید تا اکانتی متصل به دامین جدید ساخته شود تا بتوانید برای آپلود و تغییرات بر روی فایل‌ها از طریق اتصال ftp اقدام کنید.

new addon domain area-اضافه کردن دامین جدید

یک نکته هم اضافه کنم در سئو اضافه کردن دامین جدید یا addon domain یک سیگنال منفی برای دامنه اصلی هستش و در صورتی که نتوانید به درستی از خاصیت استفاده کنید می‌تواند برای وب‌سایت شما دردسرساز شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد آرا: ۸

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link