آموزش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز (اتصال از راه دور به VPS)

آموزش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز

اگر مراحل خرید سرور مجازی شما انجام شده و سیستم عامل نصب شده روی سرور نیز ویندوزی باشد باید برای برقراری ارتباط با آن از سرویس Remote Desktop استفاده نمایید.

در این مقاله با آموزش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز آشنا خواهید شد و خواهید دید که چطور می‌توانید به محیط گرافیکی سرور خودتان دسترسی پیداکرده و همانند سیستم‌عامل شخصی خود کارهای موردنظر خود را انجام دهید.

 

گام به گام وصل شدن به سرور مجازی ویندوز

به منوی Start رفته و در کادر جستجو عبارت Remote Desktop Connection را تایپ کنید و برنامه را بازکنید.

آموزش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز

ارتباط به سرور از طریق این ابزار و با داشتن اطلاعات ای پی، یوزر و پسورد قابل انجام خواهد بود.
حال بر روی عبارت Options کلیک کنید تا بتوانید در فیلدهای موجود اطلاعات سرور را وارد نمایید.

فعال سازی option

در فیلد Computer آدرس ای پی سرور خود که از سرویس‌دهنده هاستینگ خود دریافت کرده‌اید را در این بخش وارد کنید و در فیلد User Name نیز یوزر سرور خود را وارد کنید، به طور پیش‌فرض پسورد ادمین سرور مجازی ویندوز administrator می‌باشد.
expand option
به منظور ایجاد تنظیمات دقیق‌تر به سربرگ Display رفته و در بخش Display Configuration اندازه تصویر موقع باز شدن پنجره اتصال را به اندازه دلخواه خود تغییر دهید؛ و در بخش Color نیز توصیه میشه برای لود و اتصال سریع‌تر رنگ را روی کمترین حالت کیفیت خودش قرار بدید مگر اینکه سرعت کانکشن اتصال شما بالا باشد.

display option

حال تنظیمات اتصال انجام‌شده، بر روی Connect کلیک کنید اگر همه‌چیز به‌درستی انجام شده باشه یک پنجره برای شما بازخواهد شد و اطلاعات مرتبط به پسورد شما را دریافت خواهد کرد، پسورد خود را به دقت وارد کنید تا عملیات وصل شدن به سرور مجازی ویندوز به درستی انجام گردد.

واردکردن پسورد

اگر وارد سرور خود شده باشید باید با محیط همانند عکس زیر روبرو شوید البته سروری که ما در آموزش استفاده کردیم ورژن ۲۰۰۸ هستش اگر شما از ورژن های بالاتر استفاده می‌کنید محیط دسکتاپ شما متفاوت‌تر خواهد بود ولی روش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز در ورژن‌های متفاوت یکی هستش.

windows server window

خوب امیدوارم که روش وصل شدن به سرور مجازی ویندوز را به طور کامل فرا گرفته باشید و بتوانید به سرور خود وصل شوید و به راحتی در ۱ دقیقه به سرور خود متصل شوید و مدیریت سرور خود را به راحتی انجام دهید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد آرا: ۲۰

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link