آموزش ورود به cpanel از طریق 3 روش متفاوت (راهنمای تصویری)

آموزش ورود به cpanel

در این جلسه به آموزش ورود به cpanel خواهیم پرداخت، اگر مدیر سرور باشید و سی پنل را بر روی سرور لینوکسی خودتان نصب کرده باشید و یا یک کاربر معمولی هستید که با خرید هاست به اطلاعات کنترل پنل سایتتان دسترسی دارید اولین کاری که باید انجام دهید ورود به سی پنل برای مدیریت سایت یا مشتریانتان خواهد بود.

اگر هم هنوز بر روی سرور خودتان سی پنل را نصب نکرده‌اید می‌توانید از آموزش نصب cpanel روی لینوکس استفاده کنید و در صورت نیاز این آموزش را هم مطالعه کنید.

اگر هم کاربری هستید که به تازگی برای وب‌سایت خودتان هاست تهیه کرده‌اید و هنوز نمی‌دانید چگونه باید به هاست خودتان رفته و سایتتان را مدیریت کنید می‌توانید از آموزش این جلسه نهایت استفاده را ببرید.

سی پنل دارای دو بخش کاربری و مدیریت می‌باشد، بخش مدیریت با نام whm شناخته می‌شود و فقط مدیر سرور و با دسترسی root سرور لینوکس می‌تواند وارد آن شده و مشتریان و سایت‌های میزبانی شده را مدیریت نماید و بخش کاربری که مشتریان از آن می‌توانند برای مدیریت سایت خودشان استفاده کنند.

ورود به cpanel از دو طریق روش امن با استفاده از https و روش غیر امن http قابل انجام می‌باشد که در دو حالت شما می‌توانید به cpanel لاگین کنید.

 

آموزش ورود به cpanel توسط آدرس IP

چنانچه به تازگی برای وب‌سایت خودتان هاست تهیه کرده‌اید و آدرس dns دامنه را هم ست کرده‌اید ولی هنوز عملیات بازنشانی به طور کامل انجام نشده باشد نمی‌توانید از طریق دامنه خودتان وارد هاست میزبانی شوید.

در این‌گونه از موارد باید با توجه به آدرس ip اصلی هاست و با یکی از فرمت‌های زیر به ناحیه کاربری خودتان لاگین کنید.

البته در دامنه‌های بین‌المللی همچون com. و net. و …عملیان تغییر dns چند دقیقه‌ای انجام شده و شما نیازی به استفاده از این روش ندارید ولی دامنه‌های ملی با پسوند ir. عملیات تغییر dns آن‌ها زمان‌بر بوده و این روش می‌تواند تا زمان تغییر، بسیار برای شما کارآمد باشد.

http://12.12.12.12:2082
https://12.1.2.12.12:2083

آموزش ورود به cpanel توسط آدرس IP

مشخصاً باید به جای ۱۲.۱۲.۱۲.۱۲ آدرس ip سرور را قرار دهید که این آدرس توسط میزبان بعد از خرید هاست برای شما ارسال می‌شود و اگر خودتان مدیر سرور هستید از این مورد آگاهی کامل خواهید داشت.

 

آموزش ورود به سی پنل توسط hostname

به هنگام نصب سی پنل مدیر سرور باید یک آدرس مشخصی را به عنوان hostname بر روی سرور تنظیم کنید، توسط این آدرس نیز می‌توان به هاست میزبانی لاگین کرد.

آموزش ورود به سی پنل توسط hostname

فرمت این آدرس شامل یک subdomain و آدرس یک دامنه مربوط به مدیر سرور می‌باشد که با تنظیم dns آن دامنه کاربران و خریداران هاست می‌توانند بدین شکل نیز به cpanel وارد شوند.

 

آموزش ورود به cpanel توسط دامنه

روش آخر و اصلی ورود به سی پنل توسط دامنه می‌باشد، اگر dns های دامنه شما به درستی تنظیم شده باشند با فراخوانی دامنه خود در مرورگر با یک صفحه پیش فرض مرتبط با cpanel مواجه خواهید شد که بیانگر ست شدن بر روی هاست می‌باشد در این لحظه با واردکردن آدرس دامنه خودتان به یکی از دو شکل زیر می‌توانید وارد هاست میزبانی شوید.

الف: اگر بخواهید از طریق https وارد هاست شوید باید از پورت ۲۰۸۳ که منحصراً برای این کار در نظر گرفته شده و همیشه ثابت است به فرمت زیر استفاده کنید.

https://yourdomain.com:2083

ب: اگر به هر دلیلی نخواهید از https برای ورود استفاده کنید می‌توانید از روش معمولی و به صورت زیر لاگین کنید.

http://yourdomain.com:2082

واضح است که باید به جای yourdomain.com آدرس دامنه خودتان را جایگزین کنید بعد از واردکردن آدرس در مرورگر خود با صفحه ورود به cpanel به شکل زیر مواجه خواهید شد.

آموزش ورود به cpanel از طریق دامنه

حالا باید یوزر و پسوردی که بعد از خرید هاست از شرکت هاستینگ اطلاعات آن برای شما ایمیل شده را در این بخش وارد کنید و با زدن روی دکمه Login وارد هاست خودتان شوید. معمولا روند ورود به کلیه ی کنترل پنل‌ها بدین شکل بوده و فقط تفاوت آن‌ها در مسیر ورود و اطلاعات یوزر و پسورد آن‌ها می باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۴.۹ / ۵. تعداد آرا: ۳۸

اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ضرغام

با سلام و تشکر از آموزش خوبتون
اینکه با https میشود به cpanel متصل شد و پورت را باید ۲۰۸۳ وارد کنیم را نمیدونستیم و با ارزش بود.
موفق باشید

ادیب

بسیار آموزش کاربردی و خوبی بود.
ممنون
موفق باشید

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link