آموزش نصب whmcs بر روی هاست (+تصویری نصب در 5 دقیقه)

آموزش نصب whmcs بر روی هاست

در این جلسه به آموزش نصب whmcs فقط در ۵ دقیقه بر روی هاست لینوکسی خواهیم پرداخت. whmcs یک سیستم مدیریت مشتری بسیار قدرتمند است که در سال ۲۰۰۹ توسط شرکت cpanel رسماً معرفی و رونمایی شد.

این سیستم با داشتن امکانات بیشمار و فوق‌العاده حرفه‌ای انتخاب اول شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات میزبانی وب یا هاستینگ می‌باشد.

اگر نمی‌دانید whmcs چیست و چه امکاناتی دارد توصیه می‌کنم مقاله‌ای که برای این سیستم قدرتمند قبلا در سایت نوشته شده را حتما مطالعه کنید و سپس برای نصب whmcs مجدد به این آموزش مراجعه کنید.

 

برخی از امکانات whmcs

  • سیستم فروش هاست
  • سیستم فروش دامنه
  • پشتیبانی تیکتینگ
  • مدیریت اتوماتیک صورتحساب مشتریان
  • قابلیت اتصال به درگاه‌های پرداخت
  • قابلیت توسعه توسط ماژول‌ها

مواردی که در بالا اشاره شد فقط بخش کوچکی از امکانات سیستم قدرتمند whmcs بوده و این اسکریپت تخصصی هر امکاناتی که شما نیاز داشته باشید را به راحتی در اختیارتان قرار خواهد داد و بدون شک بی‌رقیب‌ترین اسکریپت در نوع خود محسوب می‌شود.

 

شرایط استفاده از سیستم whmcs

این سیستم فوق‌العاده توسط یک کمپانی بزرگ به نام Cpanel به صورت لایسنس دار عرضه می‌شود که دارای انواع مختلفی از سیستم‌های لایسنسینگ می‌باشد.

لایسنس ها به صورت ماهانه، سالانه و حتی لایف تایم نیز عرضه شده و در اختیار استفاده‌کنندگان قرار می‌گیرد ولی در کشور ما اغلب استفاده‌کنندگان از حالت نال شده این اسکریپت به صورت رایگان استفاده می‌کنند که این مورد اصلاً توصیه نمی‌شود.

 

پیش‌نیازهای نصب whmcs

برای نصب whmcs باید عملیات خرید هاست شما قبل‌تر انجام شده باشد و همچنین هاست خریداری شده قابلیت استفاده از دیتابیس را در اختیار شما قرار دهد.

باید بر روی سرویس php سرور میزبانی شما حتماً ioncube نصب باشد تا اسکریپت بتواند به درستی کار کند.

فضای مناسبی از هارد برای نصب whmcs باید در اختیار شما باشد تا بتوانید فایل‌های این سیستم را بر روی آن آپلود کنید.

 

آموزش نصب whmcs

برای شروع ابتدا باید هدف خود را از نصب whmcs مشخص کنید. اگر صرفاً برای تست می‌خواهید این سیستم را نصب کنید می‌توانید با تهیه لایسنس ۱ ماهه این سیستم و یا در مواقع خاص از حالت نال آن استفاده کنید.

اگر هدف شما از نصب whmcs راه‌اندازی یک وب‌سایت ارائه‌دهنده خدمات میزبانی به مشتریان است حتماً از نسخه اصلی و معتبر whmcs به همراه لایسنس قانونی آن استفاده کنید.

برای شروع ابتدا از لینک زیر آخرین ورژن رسمی whmcs را دانلود کنید.

https://download.whmcs.com/

سپس وارد هاست خودتان شوید و در مسیر public_html یا روت هاست فایل زیپ whmcs را آپلود کنید.

آپلود whmcs - آموزش نصب whmcsاز هر نوع کنترل پنلی که استفاده می‌کنید باید بدانید که روش نصب بر روی تمامی پنل ها یکسان می‌باشد و از این بابت برای شما مشکلی وجود نخواهد داشت.

ابتدا فایل فشرده‌ای که بر روی هاست خود آپلود کردید را از حالت فشرده خارج کنید.

اگر قصد دارید با وارد کردن آدرس دامنه مستقیماً به whmcs متصل شوید باید فایل‌های موجود در پوشه whmcs را به روت هاست منتقل کنید. در غیر این صورت باید نام پوشه را به اسم دلخواه تغییر دهید.

اکسترکت whmcs - آموزش نصب whmcsفایل configuration.php.new را به configuration.php تغییر نام دهید تا اطلاعات مربوط به فایل کانفیگ درون این فایل نوشته شود.

تغییر نام فایل کانفیگ - آموزش نصب whmcsبرای شروع نصب whmcs کافی است آدرس وب‌سایت خود را درون مرورگر وارد کنید تا با صفحه‌ی زیر روبرو شوید.

شروع نصب whmcs - آموزش نصب whmcsبرای رفتن به مرحله بعدی نصب بر روی …Click here to begin کلیک کنید.

همان‌طور که در عکس زیر مشاهده می‌کنید برای رفتن به مرحله بعدی باید License Agreement را پذیرفته و بر روی I AGREE کلیک کنید.

قبول لایسنس نصب whmcs - آموزش نصب whmcsدر این مرحله ملزومات نصب whmcs به‌طور کامل بررسی شده و اگر مشکلی وجود نداشته باشد باید با صفحه‌ی زیر را مشاهده کنید.

چک کردن پیشنیازهای نصب whmcs - آموزش نصب whmcsبرای گذر از این مرحله بر روی Begin installation کلیک نمایید.

این قسمت مهم‌ترین بخش نصب whmcs بوده و باید اطلاعات وارد شده در این بخش را به دقت بررسی کنید تا نصب به درستی انجام شود.

اطلاعات دیتابیس whmcs - آموزش نصب whmcsبا واردکردن اطلاعات دیتابیس و چک کردن صحت آن به مرحله بعد خواهید رفت در غیر این صورت با پیام خطا روبرو خواهید شد.

در این مرحله از شما اطلاعات مدیر سیستم خواسته خواهد شد که باید به درستی و با لحاظ کردن موارد امنیتی هر بخش پر شود.

اطلاعات ورود ادمین - آموزش نصب whmcsحتماً از پسورد پیچیده و با در نظر گرفتن پالیسی مربوطه شامل استفاده از حروف، اعداد، کاراکتر استفاده کنید تا اطلاعات شما توسط هکرها قابل حدس زدن نباشد.

با زدن گزینه Complete Setup مرحله نصب whmcs وارد فاز نهایی خود خواهد شد.

بعد از پایان نصب باید برای راه‌اندازی whmcs فولدر install را از طریق هاست خود حذف کنید تا اجازه فعالیت در whmcs به شما داده شود.

حذف دایرکتوری install - آموزش نصب whmcsحالا می‌توانید با واردکردن آدرس سایت خود به شکل زیر به بخش ادمین سیستم whmcs لاگین کنید.

site.com/admin

به جای site.com آدرس سایت خود را وارد کرده و برای یوزر و پسورد اطلاعاتی که در حین نصب وارد کردید را استفاده کنید.

ورود به ادمین whmcs - آموزش نصب whmcswhmcs برای عملکرد صحیح در بخش اتوماسیون نیاز دارد تا یک cronjob برای آن به صورت روزانه ساخته شود.

کافی است با ورود به هاست خود در بخش cronjob یک task روزانه ایجاد کرده و آدرس اسکریپت را همانند زیر وارد کنید.

php –q/home/YourSite/public_html/admin/cron.php

به جای YourSite نیز آدرس یوزر هاست خود را وارد کنید. خوب کار آموزش نصب whmcs تمام هستش و حالا می‌توانید از این سیستم قدرتمند استفاده کنید و مشتریان خودتان را به راحتی مدیریت کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۴.۹ / ۵. تعداد آرا: ۲۸

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link