آموزش نصب پرستاشاپ در دایرکت ادمین (قدم به قدم)

آموزش نصب پرستاشاپ در دایرکت ادمین

در این مقاله به آموزش نصب پرستاشاپ در دایرکت ادمین خواهیم پرداخت، پرستاشاپ یک فروشگاه ساز فوق‌العاده قدرتمند با امکانات بی‌نظیر است که کاملاً رایگان می‌باشد. بسیاری از سایت‌های فروشگاهی مخصوصاً سایت‌های ایرانی از این سیستم به طور گسترده استفاده می‌کنند.

بعد از خرید هاست اولین کاری که به منظور راه‌اندازی وب‌سایت خود باید انجام دهید نصب یک سایت ساز و یا فروشگاه ساز است که بسته به نیاز شما تنوع آن‌ها نیز کم نیست. در این آموزش با فرض انتخاب پرستاشاپ به عنوان فروشگاه ساز موردنظرمان اقدام به نصب و راه‌اندازی آن می‌کنیم.

مراحل نصب پرستاشاپ در cpanel نیز همانند دایرکت ادمین بوده و تسلط به یک مورد برای نصب در پنل دیگری کافی است، همچنین اگر بخواهید از سایت ساز وردپرس نیز استفاده کنید می‌توانید از آموزش نصب وردپرس روی دایرکت ادمین استفاده کنید.

 

مراحل نصب پرستاشاپ در دایرکت ادمین

قدم اول: ابتدا از سایت رسمی prestashop آخرین ورژن پرستاشاپ را دانلود کنید و بر روی روت هاست خودتان آپلود کنید.

قدم دوم: سپس فایل فشرده پرستاشاپ را توسط دکمه Extract از حالت فشرده خارج کنید.

extract-نصب پرستاشاپ در دایرکت ادمین

قدم سوم: اگر می‌خواهید فروشگاه شما بر روی روت هاستتان نصب شود و بعد از اینکه کاربر در مرورگر خود آدرس اصلی دامنه شما را تایپ کرد سایتتان باز شود باید فایلهای پرستاشاپ را از فولدر به روت هاست انتقال دهید و اگر بخواهید بر روی دایرکتوری دیگیری اقدام به نصب پرستاشاپ در دایرکت ادمین کنید می‌توانید فایلها را به دایرکتوری موردنظرتان منتقل کنید و یا نام دایرکتوری کنونی را توسط دکمه Rename تغییر دهید.

قدم چهارم: حالا باید برای برقراری ارتباط سایت با پایگاه داده mysql یک دیتابیس و یوزر جدید ساخته و در ادامه نصب پرستاشاپ اطلاعات دیتابیس را وارد کنید و چنانچه با نحوه ساخت آن آشنایی ندارید می توانید از آموزش ساخت دیتابیس در mysql استفاده کنید.

database-نصب پرستاشاپ در دایرکت ادمین

قدم پنجم: حالا مرحله اصلی نصب پرستاشاپ در دایرکت ادمین شروع میشه، حالا در مرورگر خود آدرس سایت را وارد کنید. باید با صفحه نصب پرستاشاپ همانند عکس زیر برخورد کنید در غیر اینصورت مشکل در مسیر فراخوانی آدرس فروشگاه ساز شماست.

install page-نصب پرستاشاپ در دایرکت ادمین

قدم ششم: حالا باید زبان فروشگاه ساز خودتان را انتخاب کنید که ما پارسی را انتخاب می‌کنیم.

language-نصب پرستاشاپ در دایرکت ادمین

قدم هفتم: در مرحله بعد با قبول شرایط توافق نامه بر روی دکمه‌ی بعدی کلیک کنید.

license-نصب پرستاشاپ در دایرکت ادمین

قدم هشتم: در این مرحله اطلاعات اضافی در رابطه با فروشگاه شما شامل کشور، نام، زمینه فعالیت را باید وارد کنید.

information-نصب پرستاشاپ در دایرکت ادمین

قدم نهم: این مرحله اصلی‌ترین قدم نصب پرستاشاپ در دایرکت ادمین هستش، شما باید اطلاعاتی که در مرحله ساخت دیتابیس ذخیره کردید را در این بخش وارد کنید اطلاعاتی شامل نام پایگاه داده، یوزر، پسورد و پیشوند، البته پیشوند رو می‌توانید تغییر ندید این مورد برای امنیت می‌تواند تاثیرگذار باشد.

database info-نصب پرستاشاپ در دایرکت ادمین

بعد از سپری شدن حدود ۲ دقیقه مراحل نصب پرستاشاپ در دایرکت ادمین به اتمام رسیده و شما با صفحه اتمام نصب روبرو خواهید شد در این مرحله پیغامی برای شما ظاهر شده که باید پوشه install را از روی هاست خود پاک تا بتوانید وارد بخش مدیریت سایت خود شوید این به دلیل وارد امنیتی برای شما نمایش داده می‌شود.

progress-نصب پرستاشاپ در دایرکت ادمین

حالا می‌توانید با زدن دکمه ی ورود به پنل مدیریت فروشگاه وارد پیشخوان فروشگاه ساز پرستاشاپ شوید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد آرا: ۱۰

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link