آموزش ریدایرکت http به https به صورت کامل (0 تا 100 تصویری)

آموزش ریدایرکت http به https

در این مقاله به یکی از مهم‌ترین بخش‌های امنیتی موردنیاز برای هر وب‌سایت تجاری که محصولی را در سایت خود به فروش می رساند یعنی آموزش ریدایرکت http به https خواهیم پرداخت.

با پیشرفت روزافزون فعالیت وب سایت‌ها در حوزه اینترنت لزوم به کارگیری پروتکل‌های امنیتی جهت بهبود روند ارتباط مشتریان، خرید و ارتباطات امن‌تر، استفاده از گواهینامه ssl جهت پیاده‌سازی این بستر بیشتر حس می‌شود.

تا جایی که اخیراً گوگل استفاده از https به جای http را یکی از فاکتورهای خود جهت دادن رنک بهتر به وب‌سایت‌های اعلام می‌کند.

عملکرد https بدین صورت می‌باشد که زمانی که یک کاربر اطلاعاتی را بین مرورگر خود و سرور مقصد ردوبدل می‌کند اطلاعات به صورت کاملاً امن رمزنگاری شده و دزدیده شدن اطلاعات توسط نفوذگران در بین مسیر برای آنان هیچ مفهومی نداشته به دلیل اینکه کلید رمزگذاری و رمزگشایی در سمت کاربر و سرور مقصد می‌باشد و خواندن اطلاعات تقریباً غیرممکن است.

برعکس http که اطلاعات به صورت کاملاً clear text به مقصد رفته و دزدیده شدن اطلاعات در بین مسیر یعنی دستیابی نفوذگر به اطلاعات آن شخص و یا سرور می‌باشد.

 

آموزش ریدایرکت http به https در وب‌سایت

به منظور انتقال آدرس یک وب‌سایت از http به https به صورت کامل و بدون دریافت هیچ خطایی نیاز هستش که شما به عنوان یک وب مستر وارد روت هاست میزبانی وب سایت خود شده و فایل کانفیگ پارامترهای سرور خود، با نام htaccess. را باز کرده و یا در صورت عدم وجود، یک فایلی با این نام ایجاد نمایید.

فایل‌ها با پسوند . در لینوکس جز فایل‌های مخفی بوده که در آموزش دستورات لینوکس از ۰ تا ۱۰۰ به صورت کامل آن را توضیح دادیم. برای مشاهده فایل htaccess. باید هنگام ورود به File Manager تیک show hidden files را بزنید.

بعد از باز کردن این فایل شما باید چند خط را جهت اعمال ریدایرکت http به https درون این فایل قرار دهید که در ادامه این کد را برای شما قرار دادیم.

RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteCond %{HTTPS} off [OR]
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^modireserver\.com$ [NC]
RewriteRule ^(.*)$ https://modireserver.com/$1 [R=301,L]

در ابن مثال آدرس سایت موردنظر modireserver.com هستش که باید با آدرس دامنه موردنظر خود آن را جایگزین کرده و سپس درون فایل htaccess. قرار دهید.

 

آموزش ریدایرکت http به https در ویندوز

آموزش بالا در سرورهای لینوکسی کاربرد داشته و در صورتی که سرور میزبانی شما از نوع ویندوزی است باید در فایل web.config هاست خود خطوط زیر را قرار دهید.

<configuration>
<system.webServer>
<rewrite>
    <rules>
            <rule name="HTTP to HTTPS redirect" stopProcessing="true">
            <match url="(.*)" />
            <conditions>
                        <add input="{HTTPS}" pattern="off" ignoreCase="true" />
            </conditions>
            <action type="Redirect" redirectType="Permanent" url="https://{HTTP_HOST}/{R:1}" />
</rule>  
    </rules>
</rewrite>
</system.webServer>
</configuration>

فقط باید توجه داشته باشید که این کد در صورتی برای شما عمل خواهد کرد که قبل از آن گواهینامه ssl بر روی وب‌سایت شما نصب و راه‌اندازی شده باشد در غیر این صورت این قطعه کد هیچ خروجی برای شما بر نخواهد گرداند.

آموزش ریدایرکت http به https در ویندوز

توضیحی هم در رابطه با تهیه گواهینامه ssl بدم خدمت اون دسته از دوستانی که شاید با این مورد آشنایی نداشته باشند، گواهینامه‌های ارائه شده بر حسب نوع، سطح امنیت و اعتبار آن‌ها دارای قیمت‌های متنوعی بوده و به صورت سالانه قابل خریداری هستند که برای خرید آن می‌توانید در گوگل اقدام به جستجو و خرید نمایید.

آموزش ریدایرکت http به https به پایان رسید فقط این نکته را هم اضافه کنیم که زمانی شما می‌توانید این عمل را انجام دهید که قبل آن حتما گواهینامه ssl را بر روی سایت خود فعال کرده باشید و فقط ریدایرکت آدرس URL را بخواهید برای در دسترس قرارگیری با پروتکل https نهایی کنید. تفاوتی در این که از چه نوع گواهینامه‌ای هم استفاده می‌کنید پولی یا رایگان وجود نداشته و روند کار یکی است.

 

ویدیوی آموزش ریدایرکت http به https

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد آرا: ۲۳

اشتراک در
اطلاع از
guest

4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسین

مرسی مفید بود برام

jalal

با سپاس از مطلب مفیدتان
بنده قبلا کدی رو در این فایل قرار داده بودم ولی نمیدونم چرا در مرورگر فایرفاکس عمل نمیکرد. یک کد دیگه رو زدم. متاسفانه الان دیگه کلا عمل نمیکنه.
همه کدها رو که در این فایل هست رو میفرستم خدمتتون. در صورت امکان لطفا راهنمایی میفرمایید که چجوری اصلاح اش کنم؟ چون شاید الان بعضی هاش اضافه باشه و باید حذف کنم. ممنون از محبت تون.

# This file was updated by Duplicator on 2018-05-31 07:38:56. See .htaccess.orig for the original .htaccess file.
# Please note that other plugins and resources write to this file. If the time-stamp above is different
# than the current time-stamp on the file system then another resource has updated this file.
# Duplicator only writes to this file once during the install process while running the installer.php file.

# BEGIN WordPress

RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^index\.php$ – [L]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /index.php [L]

# END WordPress

سیاوش صمدی

با سلام من کد برای هاست سرور ویندوز رو وارد کردم توی فایل web.config ولی بعدش که سیو میکنم و سایت رو میارم بالا ارور زیر رو میده :
Server Error in ‘/’ Application.
Runtime Error
کدی هم که وارد میکنم همینی هست که در آموزش قرار دادید:

مشکل از کجا میتونه باشه؟

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link