گوگل ترندز چیست؟ آموزش 0 تا 100 گوگل ترندز و تاثیر آن در سئو

what is google trends 1

اگر با روش‌های دیجیتال مارکتینگ آشنا باشید حتماً نام سرویس جالب و کاریردی گوگل ترندز به گوشتان خورده است. در سال ۲۰۰۶ گوگل با معرفی سرویس گوگل ترندز (Google Trends) کمک زیادی به متخصصان سئو و کسب‌وکارهای آنلاین کرد.

معنی کلمه ترندز به‌طور کلی یعنی روند، و در اینجا منظور ما روند تغییرات جستجوی کلمات کلیدی است. ممکن است کلمه‌ای در برهه خاصی توسط کاربران اینترنتی به شدت جستجو شده و بعد از گذشت مدتی طبع جستجوی آن فروکش کند.

مثال واضح برای این نمونه، انتخابات ریاست جمهوری است که در زمان خود توسط کاربران زیادی جستجو شده و به محض پایان انتخابات و اعلام نام رئیس‌جمهور از روند ترند خارج خواهد شد.

گوگل ترندز کلمات فصلی

البته کلمات زیادی هم هستند که وضعیت با ثبات‌تری دارند چون در تمامی زمان‌های سال موردنظر کاربران اینترنتی بوده و مدام جستجو می‌شوند کلماتی که با نیاز افراد سروکار داشته باشند نمونه قابل لمس این مثال هستند. از آموزش گرفته تا مایحتاج روزمره زندگی

 

چگونه از گوگل ترندز استفاده کنیم؟

آموزش گوگل ترندز بسیار راحت است، کافی است آدرس https://trends.google.com/trends را در مرورگر خود تایپ کنید تا سرویس گوگل ترندز برای شما باز شود. قبل از اینکه ادامه آموزش را بخوانید لازم است یک مورد بسیار مهم را متذکر شوم. اگر کلمه‌ای در گوگل ترندز اصلا دارای نمودار تغییرات نبود این به معنی نیست که توسط کاربران جستجو نمی‌شود. فقط ممکن است تعداد جستجوهای آن‌ها در حد نمایش در نمودار تغییرات تزندز نیست.

ابتدا کلمه کلیدی خود را درون کادر مربوطه وارد کرده و تغییرات کلمه را مشاهده کنید. برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر شما باید location ایران را از بخش مربوط به کشورها پیدا کنید.

چگونه از گوگل ترندز استفاده کنیم

این ابزار بسیار منعطف بوده و به شما امکان جستجو بر حسب بازه زمانی روز، ماه، سال و حتی ۵ سال اخیر را می‌دهد. خوب شاید حالا برایتان سؤال شود اصلاً این نمودار به جه دردی می‌خورد؟!

این نمودار میزان استقبال کاربران از آن کلمه را در برهه‌های زمانی متفاوت نشان می‌دهد. اشتباه نکنید میزان تعداد جستجوها در این ابزار نشان داده نشده فقط  بر حسب تغییرات عددی از ۱ تا ۱۰۰  به آن داده می‌شود که این عدد در هر ماه اگر به ۱۰۰ نزدیک‌تر باشد یعنی کاربران آن را بیشتر جستجو کرده و حتی می‌تواند درآمدزایی خوبی برای شما داشته باشد.

اغلب از گوگل ترندز برای بررسی یک کلمه کلیدی در کسب درآمد اینترنتی استفاده می‌شود. اگر کلمه، نمودار رو به رشدی در چند سال اخیر را نشان داد یعنی بازار خوبی برای آن می‌توان متصور شد و اگر روند تغییرات رو به کاهش و یا بسیار کم است بهتر است از وارد شدن به آن حوزه خودداری کنید.

 

اهمیت گوگل ترندز در بازاریابی و تبلیغات

اطلاعات به دست آمده از گوگل ترندز برای بازاریاب‌ها بسیار کاربردی است. برای مثال برای شغل‌های فصلی (مانند فروش محصولات باغبانی و خانگی) وقتی لغات مربوط به شغل شما در حال ترند شدن هستند، شما هم دوست دارید که کسب‌وکار خود را بهبود ببخشید. زمانی که جستجو زیاد است، هزینه‌ی کلیک شما بر روی تبلیغات هم بیشتر می‌شود، پس حواستان باشد هنگامی که محصول شما در حال ترند شدن است، باید بودجه‌ی بیشتری را هم به هزینه‌ی تبلیغات اختصاص دهید.

شما حتی می‌توانید همزمان چندین کلمه را از نظر ترندز موردبررسی قرار دهید و متوجه شوید در چه بازه‌هایی کدام کلمه و کسب‌وکار نسبت به دیگری امکان موفقیت بیشتری دارد و حتی می‌توانید انتخاب کنید در کدام فصل بر اساس نیاز مردم روی سئو و یا تبلیغات آن کلمه کار کنید و فصل بعد روی کلمه دیگر گوگل ترندز همچنین به شما میزان بررسی لغات مشابه و اینکه این لغات چگونه در مناطق جغرافیایی مختلف، متفاوت هستند را نشان می‌دهد.

 

با گوگل ترندز به بازار هدف خود پی‌ببرید

قابلیت جالب دیگر گوگل ترندز نمایش شهرهایی است که بیشترین میزان جستجو بر اساس کلمه کلیدی موردنظر شما را داشته‌اند. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا بازار هدف خود را پیدا کرده و با دقت بیشتری کمپین‌های تبلیغاتی خود را هدف گذاری کنید.

لوکیشن جستجو مخاطبان در گوگل ترندز

 

کاربرد گوگل ترندز در سئو و بازاریابی

شما می‌توانید از اطلاعات به دست آمده از گوگل ترندز در زمینه‌های مختلف استفاده کنید. در بررسی‌های پولی، گوگل ترندز می‌تواند در آگاهی دادن به کمپین‌های فصلی، برنامه‌ریزی بودجه و لیست کالاهای موجود، مورداستفاده قرار بگیرد. به علاوه شما می‌توانید از گوگل ترندز برای پیدا کردن کلمات غیر مرتبط به منظور استفاده به عنوان کلمات مخالف کلمات کلیدی اصلی خود و بالا نبردن هزینه‌های خود به خاطر ترند شدن یک کلمه، استفاده کنید.

کاربرد گوگل ترندز در سئو

برای سئو و بازاریابی محتوا، از گوگل ترندز برای فهمیدن اینکه مردم در مورد کسب‌وکار شما چه کلماتی را جستجو می‌کنید، بهره ببرید. نوشتن در مورد موضوعات ترند شده، ترافیک سایت شما را بالا می‌برد.

برای خلاق‌تر شدن در تبلیغات، گوگل ترندز را بررسی کنید تا بفهمید به تازگی چه لغاتی توجه مردم را جلب کرده‌اند. ارجاع دادن به یک کلمه‌ی ترند شده (مانند یک موزیک خاص) در کمپین بازاریابی‌تان، چه ایمیل باشد یا تبلیغی در اینستاگرام و یا یک برنامه‌ی کوتاه رادیویی، به مؤثرتر شدن تبلیغ شما کمک می‌کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد آرا: ۲۳

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link