پیدا کردن نام قالب وردپرس با 3 روش سریع (روش دستی و ابزار)

پیدا کردن نام قالب وردپرس با 3 روش سریع (روش دستی و ابزار)

شاید برایتان بارها اتفاق افتاده باشد تا از یک سایت وردپرسی زیبا دیدن کرده‌اید و از چهره زیبای آن سایت بسیار خوشتان آمده باشد و به دنبال روشی برای پیدا کردن نام قالب وردپرس آن سایت باشید.

در این آموزش با چند روش متفاوتی به نحوه تشخیص قالب وردپرس خواهیم پرداخت تا در صورت نیاز بتوانید قالب سایت موردنظر را شناسایی کرده و در صورت وجود آن را تهیه کنید.

 

روش‌های پیدا کردن نام قالب وردپرس

۱- در روش اول با استفاده از یک ابزار آنلاین به راحتی اقدام به بررسی سایت موردنظر کرده و سپس نام قالب وردپرسی سایت را به دست خواهیم آورد، برای این کار کافی است ابتدا به سایت زیر رفته و آدرس سایت را درون باکس وارد کرده و سپس روی دکمه‌ی LOOK UP کلیک کنید.

https://www.isitwp.com/

isitwp-پیدا کردن نام قالب وردپرس

در این لحظه ابزار آنلاین با توجه به دیتابیس خود نام تمامی پلاگین ها و قالب وردپرسی استفاده شده را به شما نمایش خواهد داد، این روش برای کسانی که به مباحث فنی و ساختار وردپرس آشنا نیستند توصیه می‌شود. البته این روش نیز دارای خطاهایی نیز هست که ممکن است به درستی نام قالب تشخیص داده نشود.

برای مثال زمانی که نام پوشه قالب سایت موردنظر شما تغییر داده شده باشد این سایت نمی‌تواند در تشخیص نام قالب به شما کمک کند و در این حالت باید از روش‌های دیگری که در ادامه آورده شده استفاده کنید.

۲- استفاده از روش دستی، در این حالت اگر با ساختار وردپرس کمی آشنایی داشته باشید می‌دانید که باید به دنبال چه چیزی بگردید شما برای پیدا کردن نام قالب وردپرس می‌توانید با گرفتن سورس صفحه اصلی سایت درون کدها جستجوهای خوبی انجام دهید و اطلاعات موردنیاز خود را به دست آورید.

source code-پیدا کردن نام قالب وردپرس

بعد از مشاهده سورس صفحه با زدن دکمه ترکیبی ctrl+f5 به دنبال عبارت themes/ بگردید سپس در خطی که مشاهده می‌کنید شما می‌توانید بعد از عبارت themes/ که دایرکتوری قرارگیری قالب هاست نام قالب کنونی وردپرس را مشاهده کنید.

۳- در روش سوم که همانند روش دوم درون سورس کدها به دنبال نام قالب بودیم در این روش به دنبال فایل css بگردید و آن را در آدرس url مرورگر خود باز کنید، اطلاعات این فایل برای شما نمایش داده خواهد شد. معمولاً طراحان قالب بعد از کدنویسی امضا و اطلاعات قالب را درون این فایل قرار می‌دهند که می‌توانید از آن برای پیدا کردن نام قالب وردپرس استفاده کنید.

style-پیدا کردن نام قالب وردپرس

باید توجه داشته باشید تمامی این روش‌ها از اطلاعات در دسترس جهت آنالیز و تشخیص نام سایت استفاده می‌کنند اگر طراح و یا مدیر سایت بخواهد نام اصلی یک قالب را به دلایل شخصی و یا جهت افزایش امنیت وردپرس از دید شما مخفی کند می‌تواند به راحتی با تغییر نام دایرکتوری قالب و یا اطلاعات موجود در فایل‌های قالب این کار را انجام دهد.

در مواردی که نتوانستید نام قالب سایت را به دست آورید می‌توانید با جستجوهای دقیق‌تر درون فایل‌های داخلی سایت به هدف خود برسید، اغلب سایت‌های وردپرسی از قالب‌های آماده‌ای استفاده می‌کنند که صرفاً توسط Developer بهبود داده شده و بخشی از آن به دلخواه مدیر سایت تغییر داده ‌شده‌اند و شما اگر با وردپرس و قالب‌های معروف آن کار کرده باشید به راحتی با یک دید می‌توانید اسم آن را حدس بزنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد آرا: ۲۵

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link