پلاگین چیست و چه کاربردی دارد؟ (کاربرد پلاگین در وردپرس)

پلاگین چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر بخواهیم در یک جمله به این سوال پاسخ دهیم که پلاگین چیست و چه کاربردی دارد؟ باید بگوییم که پلاگین (افزونه) یک نوع نرم‌افزار است که گروهی از توابع را شامل می‌شود. این نرم‌افزار می‌تواند به وب‌سایت وردپرسی اضافه شود.افزودن پلاگین به سایت می‌تواند قابلیت‌های آن را گسترش داده و ویژگی‌های جدیدی به وب‌سایت‌های وردپرس اضافه کند.

به طور مثال شما با نصب پلاگین Yoast SEO می توانید سئو سایت وردپرسی خود را بهبود ببخشید .افزونه‌های وردپرس با زبان برنامه‌نویسی PHP نوشته ‌شده‌اند و به‌صورت یکپارچه با وردپرس ادغام می‌‌شوند. پلاگین‌ها به کاربران این امکان را می‌‌دهند تا بدون داشتن دانش برنامه‌نویسی به‌راحتی ویژگی‌های وب‌سایت خود را تغییر دهند.

پلاگین چیست و چگونه می‌‌توان به آن‌ها دسترسی پیدا کرد؟

در حال حاضر هزاران افزونه وردپرس به‌صورت رایگان در فهرست رسمی پلاگین‌های وردپرس در دسترس هستند. در کنار این افزونه‌های رایگان تعداد زیادی از شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان پلاگین‌هایی را تولید و به صاحبان وب‌سایت عرضه می‌کنند که شما بر اساس نیاز خود این پلاگین ها را از مخزن نصب می کنید.

شما به‌عنوان مدیر سایت می‌توانید پلاگین‌ها را از قسمت مخصوص به خود اضافه یا حذف کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از سرویس‌گیرنده FTP آن‌ها را دانلود کرده و به‌صورت دستی نصب کنید. از آنجا که بیشتر پلاگین‌ها رایگان هستند، معمولاً با پشتیبانی فنی ارائه نمی‌شوند. به همین دلیل باید مراقب باشید که چه مواردی را انتخاب کرده و در سایت خود نصب می‌کنید.

 

چگونه می‌توان یک پلاگین خوب انتخاب کرد؟

با توجه به فهرست گسترده پلاگین‌ها در حال حاضر تعداد زیادی از افزونه‌ها هستند که می‌توانند وظیفه موردنظر شما را باکیفیت‌های مختلف انجام دهند. بنابراین برای انتخاب بهترین پلاگین باید به چند سؤال مهم پاسخ دهید:

  • آخرین به‌روزرسانی این افزونه در چه زمانی ارائه‌شده است؟
  • آیا با آخرین نسخه وردپرس سازگار است؟
  • آیا پشتیبانی فنی دارد؟
  • چه نوع rating یا درجه‌بندی دارد؟

 

آیا پلاگین باعث کند شدن سرعت سایت می‌شود؟

بعد از درک اینکه پلاگین چیست و دقیقا کاربردش در کجاست سوالی که ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد این است که آیا واقعا پلاگین‌ها باعث کاهش سرعت سایت می‌شوند؟

احتمالاً شما هم این جمله را شنیده‌اید که افزونه‌های وردپرس می‌توانند بر روی سرعت سایت تأثیر منفی گذاشته و آن را کند کنند. باید بدانید که به ‌طور قطع نمی‌توان این جمله را رد کرد. چراکه افزایش تعداد پلاگین‌هایی که بر روی سایت وردپرسی خود نصب می‌کنید می‌تواند باعث کند شدن سایت شود. بنابراین باید درباره تعداد افزونه‌ها با یک متخصص مشورت کرده و آن را به‌طور آگاهانه انتخاب کنید.

آیا پلاگین باعث کند شدن سرعت سایت می‌شود؟

خوب امیدوارم که حالا متوجه شده باشید که پلاگین چیست و چه کاربردی دارد ولی اگر بخواهیم به طور خلاصه نتیجه‌گیری کنیم پلاگین برنامه‌هایی هستند که برای سایت‌ساز وردپرس طراحی شده‌اند و می‌توانند نیازهای مختلف کاربران به امکانات موردنیاز را فقط با یک نصب برنامه ساده از بین ببرند و وردپرس را به یک سایت‌ساز قدرتمند تبدیل نمایند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد آرا: ۱۰

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link