هزینه سئو سایت و نحوه برآورد قیمت در سال 1401 (ارزیابی دقیق)

هزینه سئو سایت و نحوه برآورد قیمت

هزینه سئو سایت و نحوه برآورد قیمت توسط شرکت‌های سئو به چه صورت انجام می شود؟ سوال بسیار رایجی که ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد. برای دریافت پاسخ این سوال تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

حدود ۸۰ درصد خریدهای اینترنتی کاربران از وب‌سایت‌هایی انجام می‌شود که در صفحه اول گوگل قرار دارند. اگر سایت شما در صفحه اول گوگل نباشد شانسی برای دیده شدن و فروش محصولاتتان نخواهید داشت. در اینجاست که بسیاری از وب مستران به اهمیت سئو پی‌برده‌اند.

سئو روشی ارزان و پربازده است که می‌تواند کسب‌وکار شما را متحول کند، وب سایت‌های بزرگ ایرانی و خارجی ماهانه در حدود چند صد میلیون تومان درآمد مستقیم فقط از ورودی‌های سئو خود دارند که تبلیغات را ما از آن فاکتور گرفتیم.

سئو سایت یک کار کاملا تخصصی است که اگر به درستی و توسط افراد و یا شرکت‌های حاذق انجام نشود در بدترین حالت می‌تواند باعث پنالتی شدن سایت مشتریان شود. پس اگر به دنبال انتخاب یک مجموعه حرفه‌ای برای سئو هستید ادامه مطلب را مطالعه کنید.

 

چگونه یک شرکت سئو مناسب را پیدا کنیم؟

مشکل اکثر مشتریان و وب مستران در همین بخش انتخاب بهترین شرکت سئو قرار دارد. ملاک‌های تعریفی برای انتخاب باید عاقلانه و هوشمندانه باشد. از معیارهای اساسی می‌توان به اعتبار مجموعه، نمونه کار معتبر، دانش فنی شرکت منتخب و هزینه سئو سایت نام برد.

ما قیمت سئو سایت را به عنوان آخرین پارامتر در نظر گرفتیم به دلیل اینکه معتقدیم برای دریافت بهترین نتیجه باید متناسب با خواسته هزینه کرد.

از قدیم گفته اند هر چقدر پول بدهی همان قدر آش می‌خوری

چگونه یک شرکت سئو مناسب پیدا کنیم

پس ابتدا از شرکت یا مجموعه موردنظر بخواهید تا نمونه کاری را به شما ارائه کند، البته خود آن مجموعه باید یک سایت موجه و حرفه‌ای باشد در غیر این صورت نمی‌تواند یک گزینه مناسب برای شما باشد.

بعد از تایید مرحله قبلی سعی کنید تا از برخورد و مشاوره شرکت مربوطه مطلع شوید یک مجموعه‌ی کاربلد و دلسوز برای مشتریان خود وقت مناسبی را به عنوان راهنمایی در نظر خواهد گرفت و فقط به بعد مالی آن نگاه نمی‌کند.

حالا نوبت آن است که هزینه سئو سایت شما دقیق‌تر ارزیابی شود که خود این مورد سلسه مراتب خاصی دارد که باید در نظر بگیرید. سعی می‌کنیم در ادامه عوامل تاثیرگذار در تعرفه خدمات سئو را برای شما بیان کنیم.

 

ارزیابی دقیق هزینه سئو سایت

سئو وب سایت به سه بخش اصلی و کلی سئو داخلی، سئو خارجی و تکنیکال سئو تقسیم‌بندی می‌شود. هرکدام از این بخش‌ها دارای اصول و روش خاص خود و به طبع هزینه‌های متفاوت‌تری است.

 

هزینه سئو داخلی سایت

سئو داخلی سایت به دلیل اینکه از یک سری روش‌های ثابت در آن استفاده می‌شود هزینه به مراتب کمتری نسبت به سئو داخلی دارد.

در سئو داخلی تمامی عملیات SEO معطوف به کارهایی است که درون سایت شما انجام می‌شود تا موتورهای جستجوگر بتوانند مطالب سایت شما را بهتر درک کنند و شما را در حوزه کاری خودتان در نمایش نتایج گوگل نمایش دهند.

 

خدمات سئو داخلی

  1. تحلیل و آنالیز اولیه
  2. انتخاب بهترین تایتل و description برای صفحات سایت
  3. ولیدسازی قالب سایت
  4. افزایش سرعت لود سایت
  5. رفع مشکلات فنی
  6. نصب بهترین پلاگین های سئو
  7. سئو عکس‌های سایت
  8. ثبت سایت در گوگل وب مسترتولز
  9. فعال‌سازی اکانت گوگل آنالیتیکس
  10. شناسایی و حذف صفحات بی‌ارزش و مضر سایت
  11. بهبود لینک های داخلی
  12. چینش صحیح سایت بر اساس متدهای دیجیتال مارکتینگ
  13. فعال‌سازی کش سایت
  14. ارائه ۳۰ دقیقه مشاوره رایگان

یک سایت موفق باید بر روی هر دو بخش به خوبی کار کند در غیر این صورت موفقیتی حاصل نشده و یا خروجی موردنظر شما برآورده نخواهد شد.

یک ماشین، زمانی می‌تواند به بهترین شکل خود کار کند که اجزای آن به طور هماهنگ و بدون مشکل با هم فعالیت کنند. اگر یکی از چرخ‌های ماشین پنچر شود ممکن است ماشین باز بتواند راه برود ولی سرعت پیشروی آن به شدت کم خواهد شد.

 

هزینه سئو خارجی وب سایت

خوب این بخش مهم‌ترین قسمت سئو هر وب‌سایتی است که اشتباهات در این بخش هم به وفور دیده می‌شود که توسط صاحبان خود سایت چه بسا توسط شرکت‌هایی که ادعا می‌کنند سئو بلد هستند نیز رخ می‌دهد.

اشتباه در سئو خارجی یا همان Off Page تاوان سنگینی ممکن است برای صاحبان سایت داشته باشد و دانسته و یا ندانسته زحمات چندین ساله ی یک سایت را به هدر دهد.

برای محاسبه دقیق تعرفه سئو خارجی سایت باید پارامترهای زیر دقیقا توسط شرکت سئو بررسی شده و با دلیل قیمت سئو به شما اعلام گردد.

 

پارامترهای ارزیابی تعرفه سئو خارجی

  1. بررسی رقبا
  2. ارزیابی بهترین و پرسودترین کلمات کلیدی
  3. بررسی وضعیت کنونی سئو خارجی سایت
  4. تولید محتوا
  5. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی
  6. لینک سازی هدفمند و اصولی
  7. ارائه گزارش عملکرد ماهانه
  8. بررسی سختی کلمه کلیدی موردنظر کارفرما

البته هزینه سئو سایت برای فروشگاه‌ اینترنتی، سایت های آموزشی، خدماتی، پزشکی کاملا متفاوت است و تعرفه دقیق بر اساس تحلیل‌های صورت گرفته به کارفرما اعلام می‌شود.

 

تعرفه سئو تکنیکال سایت

در سئو تکنیکال متخصص سئو برای یک‌بار تمامی مشکلات سایت را بر طرف کرده و تنظیمات ضروری شامل نقشه سایت، فایل ربات، حذف زامبی پیج‌ها و…. را انجام داده و سایت را آماده شروع مراحل اصلی سئو می‌کند.

 

انواع روش‌های پرداخت هزینه سئو سایت

۳ روش پرداخت برای هزینه‌های سئو وجود دارد که روش پرداخت ساعتی، پرداخت ماهانه و پرداخت پروژه‌ای می‌باشد.

در روش اول پرداخت ساعتی بر اساس مدت زمانی که متخصصان سئو بر روی سایت شما کار کنند هزینه دریافت می‌شود. مبلغ واحدی در بحث سئو وجود ندارد و خدمات بر اساس کیفیت قیمت‌گذاری می‌شوند.

ممکن است یک سایت با صرف چند ساعت وقت مشکلاتش حل یا خواسته کارفرما رفع شود این روش برای این دسته از وب‌سایت‌ها مناسب‌تر بوده و از پرداخت هزینه‌های بیشتر ماهانه و یا پروژه‌ای معاف خواهند شد.

هزینه سئو سایت بر اساس ساعت چیزی در حدود ۱۰۰ هزار تومان تا ۱ میلیون تومان می تواند متغیر باشد.

انواع روش‌های پرداخت هزینه سئو سایت

در روش دوم پرداخت ماهانه بر اساس تعریف معیار کارفرما و رشد کسب شده توسط متخصصین سئو پرداخت صورت می‌گیرد و به صورت ماهانه می‌تواند تمدید شود در این روش هزینه‌ها به نسبت پروژه‌ای می‌تواند بالاتر لحاظ شود ولی دسته ای از مشتریان ترجیح می‌دهند به صورت ماهانه بودجه‌ای برای این کار درنظر بگیرند.

در روش سوم که به صورت پروژه‌ای تعریف می‌شود کارفرما کلمات کلیدی مورد انتظار خود را با شرکت موردنظر مطرح می‌کند و پس از کسب مشاوره بر اساس سختی کلمه کلیدی برآورد هزینه صورت می‌گیرد. در صورت تمایل کارفرما قراردادی بسته شده و کار واگذار می‌شود و معمولا ملاک سنجش بعد از زمان مطرح شده برای پایان پروژه قرارگیری در صفحه اول گوگل خواهد بود.

هزینه سئو سایت بدین شکل بر اساس سختی کلمه کلیدی چیزی بین ۳ تا ۵۰ میلیون تومان به ازای هر کلمه می تواند متفاوت باشد.

مدت زمان اتمام پروژه هم با توجه به رقبا و کلمه کلیدی بین ۶ تا ۱۲ ماه ممکن است متغییر بوده و تا نتیجه موردنظر حاصل شود.

 

چنانچه به خدمات حرفه‌ای سئو برای وب‌سایت خود نیاز دارید می‌توانید همین حالا با مشاوران تیم مدیر سرور تماس بگیرید.

کلام آخر

سئو یک فرایند دائمی و زمان‌بر است و هیچ‌کسی نمی‌تواند ادعا کند در مدت زمان کوتاه و با هزینه‌های بسیار کم می‌تواند سایت شما را به بهترین نحو سئو نمایید. گول این افراد و شرکت ها را نخورید و سعی کنید کار سئو سایت خود را به مجموعه‌های معتبر واگذار نمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۴.۸ / ۵. تعداد آرا: ۱۶

اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیام غلامرضایی

خوب بود.

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link