هاست چیست؟ معرفی 8 نوع هاست میزبانی [ +تشخص هاست پر سرعت ]

هاست چیست؟ معرفی 8 نوع هاست

فهرست مقاله

هاست چیست؟ این سؤال یکی از پرتکرارترین سؤال‌هایی است که به هنگام راه‌اندازی یک وب‌سایت به ذهن افراد خطور می‌کند. زمانی که تصمیم می‌گیرید برای کسب‌وکارتان یک سایت طراحی کنید یا برند شخصی خودتان را داشته باشید خرید هاست و دامنه اولین گامی است که باید بردارید.

برای اینکه بتوانید خودتان را در معرض دید مخاطبان قرار دهید و هر آنچه که در چنته دارید را رو کنید بدون شک به یک هاست قدرتمند نیاز خواهید داشت. انتخاب شرکتی که خدمات عالی در این زمینه ارائه دهد کار چندان آسانی نیست. اینجاست که باید جوانب مختلفی را در نظر داشته باشید و با انواع هاست هم آشنا باشید. اگر اطلاعات کافی درباره اینکه هاست چیست و چه کاربردی دارد، ندارید توصیه می‌کنیم حتماً تا انتهای این آموزش با ما همراه باشید.

 

مفهوم دقیق هاست چیست؟

برای واضح‌تر شدن مفهوم هاست باید به یک نکته مهم اشاره کنیم. هر کامپیوتری که دسترسی به اینترنت داشته باشد و اطلاعاتی نیز بر روی آن قرار گیرد و آن را در دسترس کاربران قرار دهد خود یک هاست تلقی می‌شود.

ولی باید بدانید که هاست میزبانی از وب‌سایت، با یک کامپیوتر شخصی بسیار متفاوت است از این جهت که هاست میزبانی بر روی سرورهای قدرتمند با دسترسی به اینترنت‌های بسیار پرسرعت و با پهنای باند قوی قرار دارد. این در حالی است که کامپیوترهای شخصی با استفاده از سخت‌افزارهای به مراتب ضعیف‌تر و اینترنت‌های بسیار محدودتر کار می‌کنند. پس استفاده از کامپیوترهای شخصی برای میزبانی از وب‌سایت‌ها عملاً ممکن نخواهد بود.

 

انواع هاست میزبانی کدامند؟

  • هاست ابری
  • هاست نامحدود
  • هاست ویندوزی
  • هاست لینوکسی
  • هاست لوکال
  • هاست ریسلری
  • هاست اشتراکی
  • هاست وردپرس

 

هاست ابری چیست؟

در هاست ابری به جای استفاده از یک سرور به‌عنوان میزبان از چندین سرور به‌طور همزمان و موازی جهت میزبانی وب‌سایت‌ها استفاده می‌شوند. در این نوع از هاست به دلیل استفاده همزمان از چندین سرور و به اشتراک‌گذاری اطلاعات سایت روی تمامی سرورها پایداری فوق‌العاده بالا رفته و زمان از دسترس خارج شدن سایت‌ها حتی به صفر می‌رسد. متأسفانه بیشتر هاستینگ‌های داخلی با ادعای ارائه هاست ابری سرویس‌های بی‌کیفیت و معمولی به مشتریان خود می‌فروشند که به هیچ عنوان از نظر فنی شباهتی با هاست ابری ندارد.

 

هاست نامحدود

هاست نامحدود یعنی فضای میزبانی که منابع آن اصطلاحاً آن‌قدر زیاد هستند که می‌توانید به راحتی از آن بهره ببرید. این نوع از هاست برای وب‌سایت‌هایی که دارای اطلاعات زیادی هستند و نیاز به فضای زیادی دارند توصیه می‌شود. البته از هاست نامحدود برای نگهداری فایل‌های عظیم هم استفاده می‌شود.

 

هاست ویندوزی

اگر وب‌سایت شما با زبان‌های برنامه‌نویسی asp یا aspx برنامه‌نویسی شده باشد باید از هاست ویندوزی برای میزبانی آن استفاده کنید. هاست ویندوزی بر روی سیستم‌عامل ویندوز سرور راه‌اندازی شده و پاسخگوی نیاز وب سایت‌هایی است که از این نوع کدنویسی در طراحی آن‌ها بهره برده شده است.

 

هاست لینوکسی

بخش اعظم هاستینگ‌ها در دنیا به ارائه خدمات میزبانی وب بر پایه لینوکس می‌پردازند. در این نوع از هاست‌ها از سیستم‌عامل لینوکس به عنوان میزبان استفاده شده است. بیشتر سایت‌هایی که با زبان php کد شده‌اند باید از این نوع هاست استفاده کنند.

 

هاست لوکال

اگر برنامه‌نویس هستید بدون شک به فضایی شخصی نیاز خواهید داشت تا بتوانید کدهایی که نوشته‌اید را به خوبی تست کنید. در چنین شرایطی می‌توانید از هاست لوکال بهره ببرید. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید توصیه می‌کنیم آموزش انتقال وردپرس از هاست لوکال به هاست را هم مطالعه کنید.

 

هاست ریسلری

گاهی از اوقات شرکت‌های ارائه دهنده خدمات هاست و دامنه سعی می‌کنند نمایندگی فروش هاست را به کمک کنترل‌های سی پنل یا دایرکت ادمین در اختیار کاربران دیگر قرار دهند. به این نوع هاست، هاست ریسلری می‌گویند. این هاست برای وب‌سایت‌های معمولی به منظور میزبانی کارایی ندارد و برای نمایندگان فروش طراحی شده است.
 هاست اشتراکی - هاست چیستهاست اشتراکی هاستی است که چندین وب‌سایت بر روی یک سرور میزبانی می‌شود. هزینه‌هایی که به صورت ماهانه یا سالانه پرداخت می‌کنید مربوط به منابعی است که با سایر کاربران به اشتراک گذاشته شده است. هاست اشتراکی ارزان‌ترین نوع هاستی است که می‌توانید انتخاب کنید.

 

این نوع هاست مقرون به صرفه است، استفاده از آن نیاز به دانش فنی خاصی ندارد و محیط سرور از قبل تنظیم شده است. با وجود تمامی مزایایی که هاست اشتراکی دارد انتخاب آن می‌تواند معایبی هم برایتان داشته باشد. به عنوان مثال این نوع هاست پهنای باند محدودی دارد، فضای ذخیره‌سازی زیادی برایتان فراهم نمی‌کند و در صورت افزایش ترافیک سایت می‌تواند شما را به دردسر بیندازد.

 

هاست وردپرس

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که سایت‌تان را با سیستم مدیریت محتوای وردپرس راه‌اندازی کرده‌اید می‌توانید از هاست وردپرس بهره‌مند شوید. این نوع هاست برای اجرای سایت‌های وردپرسی بهینه‌سازی شده‌ است و ابزارهای موجود در آن می‌تواند کار مدیریت سایت را برایتان ساده‌تر کند.

 

چگونه یک هاست مناسب بخریم؟

حالا که تا حدودی با مفاهیم هاست چیست آشنا شدیم بهتر است با نگاه دقیق‌تری به موضوع انتخاب هاستینگ بپردازیم و این موضوع را از جوانب مختلف بررسی کنیم.

 

نیازهای وب سایت‌تان را بشناسید

برای اینکه بتوانید یک هاست خوب خریداری کنید باید بنشینید و نیازهایی که دارید را فهرست کنید. بعد از این مرحله قادر خواهید بود این نیازها را به راحتی اولویت‌بندی کنید و سایت‌های مختلف را با هم مقایسه کنید. به عنوان مثال اگر سایت شما در نیچ خاصی فعالیت می‌کند باید این موضوع را به خوبی در نظر داشته باشید. فرض کنید می‌خواهید سایتی برای معرفی خدمات عکاسی راه‌اندازی کنید. پس باید به دنبال هاستی باشید که سریع باشد و فضای ذخیره‌سازی بیشتری در اختیارتان قرار دهد.

نیازهای وب سایت‌تان را بشناسید

علاوه بر این، برخی از هاست‌ها شبکه توزیع محتوا را هم برایتان ارائه می‌کنند و باعث می‌شوند سایت سریع‌تری داشته باشید. برای فروشگاه‌های اینترنتی تمرکز بر روی پهنای باند و امنیت از هر چیزی مهم‌تر است. برخی از هاست‌ها هستند که تلاش می‌کنند پلن‌های ویژه‌ای برای فروشگاه‌های اینترنتی ارائه کنند. در گام بعدی باید سیستم مدیریت محتوا یا CMS ای که سایت‌تان بر روی آن راه‌اندازی شده است را مدنظر قرار دهید. بیشتر سایت‌های امروزی بر روی وردپرس راه‌اندازی می‌شوند. پس می‌توانید از هاست‌های وردپرسی هم استفاده کنید.

 

زمان آپتایم را در نظر بگیرید

همانطور که بارها و بارها گفته‌ایم سرعت بارگذاری سایت برای کاربران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. هیچ‌چیزی خسته‌کننده‌تر از این نیست که بر روی یک سایت کلیک کنید و دقایق متوالی منتظر لود شدنش بنشینید. این موضوع نه تنها کاربران را اذیت می‌کند بلکه برای گوگل هم سیگنال بدی می‌فرستد. پس مطمئن شوید هاست خریداری شده آپتایم بالایی دارد و می‌تواند انتظارتان را برآورده کند.

 

فضای ذخیره‌سازی را مدنظر داشته باشید

بسته به نیاز سایت‌تان ممکن است به فضای ذخیره‌سازی بیشتر یا کمتری نیاز داشته باشید. همیشه توصیه می‌شود که از هاست‌هایی استفاده کنید که به بهترین شکل ممکن نیازتان را برآورده می‌کنند. اگر فکر می‌کنید به فضای زیادی نیاز دارید مطمئن شوید که هاست شما قادر است چنین فضایی را در اختیارتان قرار دهد.

 

ترافیک ماهانه سایت هم مهم است

زمانی که سایت‌تان را راه‌اندازی می‌کنید باید ترافیک حدودی آن را هم مدنظر داشته باشید. شاید باور نکنید اما برخی از شرکت‌های ارائه دهنده هاست محدودیت ترافیک ماهانه دارند. در عمل این موضوع بدین معنی است که بعد از مقدار خاصی از ترافیک، هزینه سرور بیشتر می‌شود. پس این گزینه را هم در نظر بگیرید تا یک هاست خوب داشته باشید.

 

 سرعت بارگذاری را نادیده نگیرید

اگر کمی سئو بلد باشید حتماً خیلی خوب می‌دانید که گوگل سایت‌هایی که سریع‌تر بارگذاری می‌شوند را در اولویت بالاتری قرار می‌دهد. این موضوع به تجربه کاربران وابسته است و می‌تواند آن‌ها را از شما راضی نگه دارد. پس زمانی که می‌خواهید یک هاست خوب خریداری کنید سرعت بارگذاری آن را بررسی کنید.

 

 امنیت داده‌ها هم مسئله مهمی است

اینکه بخواهید همه اطلاعات و محتوای سایت‌تان را به دست یک شرکت بسپارید کار ساده‌ای نیست. پس باید اطمینان حاصل کنید که این شرکت می‌تواند از اطلاعات شما و مشتریانتان محافظت کند و در مواقع ضروری جلوی حملات مختلف را بگیرد.

 

خدمات پشتیبانی را بررسی کنید

یک شرکت ارائه‌دهنده هاست بیشتر از هر چیز دیگری باید به فکر پشتیبانی از مشتریان خود باشد. سعی کنید شرکتی را برای خرید هاست در نظر بگیرید که ۲۴ ساعت شبانه‌روز و هفت روز هفته پشتیبانی خوبی در اختیارتان در قرار می‌دهند. این موضوع مهم‌تر از آن‌ چیزی است که فکرش را می‌کنید.

 

به هنگام انتخاب هاست ممکن است این اشتباهات را مرتکب شوید

تا به اینجای کار سعی کردیم به نحوه انتخاب بهترین هاست بپردازیم و انواع آن را با هم مرور کنیم. با این حال برخی از مشتریان در مسیر انتخاب Host دچار اشتباهاتی می‌شوند که ادامه کار را برایشان دشوارتر می‌کند. اگر دوست ندارید در تله این اشتباهات بیافتید در ادامه با ما همراه شوید.

 

از هاست‌های رایگان برای راه‌اندازی سایت‌تان استفاده می‌کنید

بله همه ما خیلی خوب می‌دانیم که به هنگام راه‌اندازی سایت و ایجاد یک کسب‌وکار جدید ممکن است بودجه زیادی در اختیار نداشته باشید؛ اما این دلیل نمی‌شود که بخواهید به سراغ هاست‌های رایگان بروید. هاست رایگان بیشتر افراد در تله آن گرفتار می‌شوند انتخاب خوبی برای راه‌اندازی یک سایت قابل‌اعتماد و موفق نیست.

استفاده از هاست رایگان - هاست چیست

این هاست‌ها مشکلات زیادی دارند و استفاده از آن‌ها می‌تواند شهرتتان را لکه‌دار کند. به عنوان مثال ممکن است روی سایت‌تان تبلیغات و اسکریپت‌های متعددی ایجاد شود و ترافیکتان را مختل کند. سرعت بارگذاری پایین صفحات و دیر لود شدن سایت یکی دیگر از مشکلاتی است که هاست‌های رایگان برایتان به ارمغان می‌آورند.

 

نظرات مشتریان قبلی را بررسی نمی‌کنید

زمانی که می‌خواهید یک هاست خوب خریداری کنید باید نظرات مشتریان قبلی را هم موردبررسی قرار دهید. بیشتر افراد به هنگام انتخاب هاست دچار این اشتباه می‌شوند و به راحتی از کنار نظرات مشتریان عبور می‌کنند. یادتان باشد این نظرات تجربه مشتریان قبلی هستند و می‌توانند اطلاعات بی‌نظیری در اختیارتان بگذارند.

 

محدودیت پلن‌ها را بررسی نمی‌کنید

حتماً برای شما هم پیش‌آمده است که به هنگام بررسی پلن‌ها به تفاوت‌هایی که در قابلیت‌های ارائه شده وجود دارد توجه نکنید. این موضوع در مراحل بعدی شما را به دردسر می‌اندازد. پس قبل از خرید همه پلن‌ها و قابلیت‌هایی که در اختیارتان قرار می‌دهند را خیلی خوب بررسی کنید.

 

فقط به قیمت‌ها توجه می‌کنید

یک استارت آپ یا کسب‌وکار جدید ممکن است بودجه زیادی در اختیار نداشته باشد اما انتخاب هاست باید بر پایه موارد مختلفی انجام شود. گاهی از اوقات هاست ارزانی که انتخاب می‌کنید در بلندمدت شما را بیشتر از قبل وادار به هزینه کردن می‌کند و مشکلات فراوانی پیش رویتان قرار می‌دهد.

 

چرا انتخاب یک هاست خوب این‌قدر مهم است؟

همه ما در زندگی انتخاب‌های متعددی داشته‌ایم. گاهی از اوقات این انتخاب‌ها به قدری مهم و سرنوشت ساز هستند که می‌توانند آینده‌مان را تحت تأثیر قرار دهند. آینده کسب‌وکار شما هم به هاست انتخابی‌تان بستگی دارد. در ادامه می‌خواهیم دلایل بیشتری برای اهمیت انتخاب یک هاست با کیفیت بیاوریم و ببینیم هاست چگونه می‌تواند بر روی عملکردمان اثر بگذارد.

 

یک هاست خوب همیشه پشتتان می‌ماند

همان‌طور که قبلاً نیز بیان کردیم پشتیبانی یکی از مسائل مهمی است که به هنگام خرید هاست یا دامنه باید مدنظر داشته باشید. اگر هاست خوبی انتخاب کنید از پشتیبانی بی‌نظیری هم برخوردار خواهید شد و می‌توانید خدمات و محصولات خوبی هم در اختیار مشتریانتان بگذارید. تنها در چنین شرایطی است که قادر خواهید بود روح و ذهن مشتریان را از آنِ خود کنید و آن‌ها را به مشتریانی وفادار تبدیل نمایید.

 

می‌توانید فروشتان را دو چندان کنید

شاید باور نکنید اما انتخاب یک هاست خوب بر روی جذب سرنخ و افزایش فروش محصولات هم اثر می‌گذارد. اگر سایت شما همیشه آفلاین باشد یا سرعت بارگذاری پایینی داشته باشد بدون شک مخاطب یا مشتری هم رغبتی به خرید از آن نخواهد داشت. هاست خوب با آپتایم قابل‌قبول به شما کمک می‌کند مشتریان بیشتری جذب کنید و فروشتان را تا حد قابل‌توجهی افزایش دهید.

 

عملکرد سایت و سئوتان را بهبود می‌بخشد

تأثیر هاست خوب بر روی سئو بر کسی پوشیده نیست. سرعت بارگذاری سایت و عملکرد کلی آن بر روی رتبه‌ای که از موتورهای جستجو کسب می‌کنید تأثیرگذار است. زمانی که می‌خواهید سایتتان را راه‌اندازی کنید این موضوع را در نظر داشته باشید چون مسیر شغلی‌تان را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد و می‌تواند به جذب بازدیدکننده‌های بیشتر یا کمتر منجر شود.

 

امنیت محتوایتان تأمین می‌شود

از دست رفتن فایل‌ها موضوع غیر قابل انتظاری نیست. گاهی از اوقات به دلایل مختلف ممکن است فایل‌های شما دچار آسیب شود یا از دست برود. در این شرایط اگر هاست خوبی داشته باشید می‌توانید از بک آپ‌های آن بهره ببرید و همه‌چیز را به حالت اول برگردانید. بکاپ ‌گیری منظم یکی از مزایای بزرگی است که هاست‌های معتبر در اختیارتان قرار می‌دهند و خیالتان را بابت همه‌چیز آسوده می‌کنند.

 

قابلیت‌هایی که به هنگام انتخاب شرکت هاستینگ باید در نظر داشته باشید

زمانی که می‌خواهید یک پلن خوب برای خودتان انتخاب کنید باید قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که توسط شرکت ارائه‌دهنده خدمات هاست در نظر گرفته شده است را به خوبی مرور کنید تا مطمئن شوید همه نیازهایتان برآورده می‌شود. اگر آشنایی زیادی با این قابلیت‌ها و ویژگی‌ها ندارید در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا کمکتان کنیم انتخاب درست و هوشمندانه‌تری داشته باشید.

 

گزینه‌های مربوط به فروشگاه‌های اینترنتی

فروشگاه‌های اینترنتی به هاست عالی و منحصربه‌فردی نیاز دارند. اگر می‌خواهید محصولی به فروش برسانید و قصد دارید یک فروشگاه اینترنتی راه‌اندازی کنید باید هاستی را بخرید که گزینه‌های مدیریتی مختلفی در اختیارتان می‌گذارد و می‌تواند امنیت اطلاعات مشتریان را تضمین کند.

 

گزینه‌های مربوط به ایمیل

اگرچه برخی از افراد بر این باورند که دیگر استفاده از ایمیل مثل گذشته مرسوم نیست اما استفاده درست و به‌جا از ایمیل مارکتینگ می‌تواند کسب‌وکارتان را متحول کند.

اگر می‌خواهید حضور پر رنگی در دنیای آنلاین داشته باشید و کسب‌وکارتان را رشد دهید هاستی را انتخاب کنید که کنترل ایمیل‌ها را به خودتان می‌دهد و گزینه‌های مقیاس‌پذیر دیگری برایتان به ارمغان می‌آورد. برای ارزیابی این قابلیت، توجه ویژه‌ای به تعداد اکانت ایمیل یا کاربرانی که می‌توانید ایجاد کنید داشته باشید و ببینید چه فضایی برای ایمیل در اختیار دارید. همه این‌ها با رشد کسب‌وکار اهمیت زیادی برایتان خواهند داشت.

 

کنترل پنل

نوع کنترل پنلی که هاست در اختیارتان قرار می‌دهد هم بسیار مهم است. افرادی که مبتدی هستید و می‌خواهند به تازگی سایت خود را راه‌اندازی کنند به‌طور حتم آشنایی زیادی با مسائل فنی و پیچیده ندارند. به همین خاطر هاست‌ها کنترل پنل‌هایی در اختیارشان می‌گذارند که به آن‌ها اجازه می‌دهد جوانب مختلف اکانت‌شان را مدیریت کنند و تغییرات موردنیاز را هم بر روی سایت ایجاد نمایند.

مزایای این رابط کاربری بی‌شمار است. چنین پنل‌هایی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند بسیار کاربرپسند باشند و به افراد کمک کنند ایمیل‌هایشان را مدیریت نمایند، پایگاه داده‌هایشان را موردبررسی قرار دهند یا قالبی که دوست دارند را روی سایت نصب کنند. سی پنل، دایرکت ادمین و پلسک جزء کنترل پنل‌های محبوب هستند.

 

زبان‌های پشتیبانی شده

قبل از اینکه بخواهید پلنی را انتخاب کنید باید ببینید هاست مدنظر شما از چه زبانی پشتیبانی می‌کند. این موضوع زمانی اهمیت پیدا می‌کند که بخواهید یک سیستم اختصاصی برای خودتان راه‌اندازی کنید و از زبان‌هایی همچون ASP بهره ببرید.

 

 فضای ذخیره‌سازی

گاهی از اوقات بررسی پلن‌های مختلفی که یک هاست در اختیار شما قرار می‌دهد کار آسانی نیست. برای افراد مبتدی این موضوع بسیار مهم جلوه می‌کند. فضای ذخیره‌سازی یکی از مواردی است که در پلن‌های مختلف با حجم و اندازه مختلفی تعیین می‌شود. اگر به فکر گسترش سایت و کسب‌وکارتان هستید اجازه ندهید محدودیت فضای ذخیره‌سازی مانع از رشدتان شود. سعی کنید مقدار فضایی را در نظر بگیرید که بتواند نیازهای شما را حداقل برای یک سال برآورده کند.

 

پهنای باند

در میان گزینه‌های مختلفی که در پلن‌ها نوشته می‌شوند پهنای باند از هر چیزی مهم‌تر است. پهنای باند به مقدار داده‌ای اطلاق می‌شود که در یک بازه زمانی خاص انتقال داده می‌شود. معمولاً پهنای باند سایت شما به صورت ماهانه سنجیده خواهد شد. بیشتر شرکت‌های مدرن امروزی پهنای باند نامحدود را در پلن‌هایشان می‌گنجانند. با این حال باید مراقب این موضوع باشید و محدودیت‌هایش را در نظر بگیرید. گاهی از اوقات با افزایش ترافیک سایت و محبوبیت آن، پهنای باند انتخاب شده دیگر پاسخگوی نیازهایتان نیست و شما را دچار دردسر می‌کند. اگر محدودیتی در بودجه‌تان ندارید بهتر است به سراغ هاست‌هایی بروید که پهنای باند نامحدود در اختیارتان می‌گذارند.

 

از چه دیتاسنترهایی هاست تهیه کنیم؟

خوب حالا که با مفهوم هاست چیست و نحوه استفاده از آن آشنایی پیدا کردید شاید بخواهید خودتان یک سرور میزبانی داشته باشید. در چنین شرایطی آگاهی در مورد دیتاسنترها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود. باید بدانید که شرکت‌های ارائه دهنده هاست خدمات و گزینه‌های مختلفی پیش روی شما قرار می‌دهند. به عنوان مثال دیتاسنترهایی در کشورهای مختلف ارائه می‌شوند که هر کدام از آن‌ها هزینه‌های متفاوتی برایتان خواهند داشت. اگر سایت شما اطلاعات حساس و طبقه بندی شده‌ای دارد بهتر است از دیتاسنترهای داخل ایران استفاده کنید.

 

انتخاب بهترین دیتاسنترها

اگر وب‌سایت شما دارای اطلاعات سازمانی و طبقه‌بندی شده‌ای نیست و صرفاً یک سایت شخصی یا فروشگاهی است توصیه ما به شما استفاده از هاست‌های موجود بر روی سرورهای خارجی است. از آنجایی که پهنای باند در این دیتاسنترها به مراتب بیشتر بوده و حتی نامحدود هستند می‌توانند گزینه بهتر و عاقلانه‌تری برایتان خواهند بود. علاوه بر این قیمت چنین هاست‌هایی هم مقرون به صرفه‌ترند.

اگر در هر زمان تصمیم گرفتید که وب‌سایت خودتان را بر روی سرورهای داخل کشور میزبانی کنید و سایت شما نیز در دسته‌ی وب سایت‌های حساس و مهم بود باید به یک نکته دیگر نیز توجه کنید آن هم امنیت فیزیکی دیتاسنتر مدنظرتان است.

در ایران دیتاسنترهای رسمی بسیار کمی وجود دارند. همین امر گزینه‌های انتخابی شما را محدود می‌کنند. پس قبل از پرداخت و اجاره هاست بهتر است از محیط دیتاسنتر بازدید کنید و شرایط موجود را به درستی بسنجید.

 

 سخن نهایی

راه‌اندازی کسب‌وکار در دنیای آنلاین نیازمند بررسی گزینه‌های مختلفی است. گاهی از اوقات پاسخ دادن به سوالاتی همچون هاست چیست، چگونه می‌توانیم یک هاست خوب انتخاب کنیم یا چه نوع هاستی بخریم مسیر را برای ادامه کار هموارتر می‌کنند.

در این مقاله سعی کردیم به طور کامل به بررسی گزینه‌های مختلف هاست بپردازیم و مزایای استفاده از شرکت‌های معتبر را با هم مرور کنیم. با انتخاب یک هاست عالی و باکیفیت می‌توانید حضور بهتری در دنیای آنلاین داشته باشید و خودتان را در میان رقبا متمایز کنید. تنها در چنین شرایطی است که می‌توانید به مشتریان بیشتری دست پیدا کنید و خدمات و محصولاتتان را به خوبی به دستشان برسانید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۴.۹ / ۵. تعداد آرا: ۶۸

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link