آموزش نصب source guardian در دایرکت ادمین (قدم به قدم)

آموزش نصب source guardian در دایرکت ادمین

قبل از پرداختن به مراحل نصب source guardian در دایرکت ادمین لازم هستش یک توضیحی در رابطه با اینکه source guardian چیست خدمتت شما بدهیم.

سورس گاردین در واقع یک Encoder فوق‌العاده قدرتمند برای فایل‌های php است، توسط آن می‌توان فایل‌های php کدزنی شده را انکود کرد به طوری که مالکیت معنوی فایل‌ها و اسکریپت‌ها برای شما محفوظ بماند، این انکودر قابلیت کدگذاری بر اساس مدت زمان و محدودیت ip را نیز دارا می‌باشد به طوری که شما قادر به تعریف کردن لایسنس های مدت دار و یا انحصاری برای یک IP برای استفاده کنندگان خواهید بود.

این مقاله در رابطه با نحوه کدگذاری بر روی فایل‌ها از طریق سورس گاردین نیست ما فرض را بر این می‌گیریم که شما و یا کاربرانتان بر روی سرور از اسکریپت‌هایی استفاده می‌کنید که بر اساس این انکودر رمزگذاری شده‌اند پس باید برای رندر شدن این فایل‌ها و اجرا شدنشان decoder مربوط به آن نیز بر روی سرور نصب شود، در این مقاله به آموزش نصب source guardian در دایرکت ادمین خواهیم پرداخت.

چنانچه هنوز بر روی سرور خود دایرکت ادمین را نصب نکرده‌اید می‌توانید از آموزش نصب دایرکت ادمین در لینوکس که قبلاً منتشر کردیم استفاده کنید و بعد این آموزش را پیگیری کنید.

 

مراحل نصب source guardian در دایرکت ادمین

مرحله اول: ابتدا توسط دسترسی root و از طریق برنامه putty نسبت به اتصال به ssh سرور خودتان اقدام کنید.

مرحل دوم: ممکن است بر روی سرور شما چندین ورژن از php کامپایل شده باشد شما باید ورژن در حال استفاده php بر روی سرور را به درستی پیدا کنید. بدین منظور دو راهکار دارید ابتدا با زدن دستور php –v ورژن کنونی را پیدا کنید و بعد توسط دستور find / -name php.ini فایل php.ini را پیدا کنید و یا از دستور php –ini استفاده کنید بعد از یافتن ورژن php سرور خود باید توسط یک ویرایشگر فایل php.ini را باز کنید.

php version-نصب source guardian در directadmin

حالا بسته به ورژن php سرور خودتان عبارت زیر را درون فایل اضافه کنید.

extension=ixed.5.6.lin

ورژن سرور من ۵٫۶ بود پس ixed.5.6.lin رو وارد کردم اگر مثلاً ورژن شما ۵٫۳ بود بزنید extension=ixed.5.3.lin این پارامتر برای تعیین لودر برای php استفاده می‌شود حالا پارامتر “extension_dir = “/usr/local/lib/extensions را هم به منظور تعیین دایرکتوری حاوی فایل‌های سورس گاردین وارد کنید.

فایل را ذخیره کرده و از آن خارج شوید. حالا باید از سایت رسمی سورس گاردین و لینک زیر لودر مربوط به سیستم عامل خودتان را بر روی سرور دانلود کنید.

https://www.sourceguardian.com/loaders.html

ابتدا با دستور زیر وارد دایرکتوری تعیین شده source guardian شوید.

cd /usr/local/lib/extensions

حالا بسته به معماری سیستم عامل سرور خودتان ورژن متناسب را انتخاب کنید، از آنجایی که دایرکت ادمین فقط بر روی لینوکس قابلیت نصب شدن را دارد پس سیستم عامل ما لینوکسی خواهد بود و از آنجایی که معماری لینوکس من از نوع ۶۴ بیت هستش من فایل سورس گاردین ۶۴ بیت را با پسوند .tar.gz انتخاب کردم و با دستور زیر آن را دانلود می‌کنم.

wget https://www.sourceguardian.com/loaders/download/loaders.linux-x86_64.tar.gz

حالا باید این فایل را از حالت فشرده خارج کنید تا نصب source guardian در دایرکت ادمین به طور کامل انجام شود.

tar -zxvf loaders.linux-x86_64.tar.gz

download-نصب سورس گاردین در دایرکت ادمین

خوب اگر مراحل بالا را به دقت انجام داده باشید باید نصب سورس گاردین در دایرکت ادمین به خوبی و درستی انجام شده باشد، برای تست نیز می‌توانید فایلی که با این انکودر رمزگذاری شده را از طریق مرورگر خود فراخوانی کنید اگر فایل به درستی رندر شد و برای شما خروجی داد یعنی عملیات نصب به درستی انجام شده است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد آرا: ۲۹

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link