صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست؟ [راهنمای جامع ایجاد لندینگ پیج]

صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست؟

اگر تاکنون برای راه‌اندازی یک سایت یا تبلیغات آن اقدام کرده باشید، احتمالاً اصطلاح صفحه فرود یا لندینگ پیج را شنیده‌اید. اما سؤال اینجا است که صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست و چه چیزی آن را از هر صفحه دیگری متفاوت می‌کند؟ دلیل اهمیت صفحات فرود چیست؟ در این مقاله قصد داریم به این سؤال‌ها پاسخ داده و عوامل مؤثر در بهینه‌سازی این صفحه را بررسی و ابزارهای مفید برای ایجاد صفحه فرود را به شما معرفی کنیم.

 

صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست؟

صفحه فرود اولین صفحه‌ای است که کاربر پس از کلیک بر روی لینک با آن مواجه می‌شود. این ساده‌ترین تعریف لندینگ پیج است. این صفحه می‌تواند صفحه اصلی سایت شما، یک پست وبلاگ، یک صفحه محصول یا هر چیز دیگری باشد. در بازاریابی آنلاین تعریف صفحه ورود کمی متفاوت‌تر است. در این تعریف صفحه فرود صفحه‌ای است که به‌طور خاص برای دریافت یا تبدیل ترافیک از یک کمپین بازاریابی طراحی‌شده است. این تعریف نشان می‌دهد که هر صفحه ورودی برای تبدیل ترافیک مناسب نیست و صفحات فرود مختلف باید متناسب با اهداف کمپین بازاریابی طراحی شوند.

متناسب با اهداف کمپین بازاریابی باید از المان‌های مختلفی در لندینگ پیج استفاده شود. هدف از قرار دادن این المان‌ها معمولاً دریافت بازخورد از کاربران سایت است. در لیست زیر برخی از مهم‌ترین المان‌های موردنیاز برای صفحه فرود را آورده‌ایم.

  • خرید یک محصول
  • تبدیل‌شدن به یک مشترک دائمی با پر کردن یک فرم
  • تماس گرفتن با شما
  • ارتباط با شما از طریق چت
  • ثبت‌نام در خبرنامه یا لیست ایمیل شما
  • ثبت‌نام برای یک رویداد خاص

توجه کنید که ممکن است تعاریف متفاوتی از صفحه فرود وجود داشته باشد. اما شما باید بدانید که زمانی که یک بازاریاب آنلاین درباره صفحات فرود حرف میزند، منظور صفحاتی است که به‌طور خاص برای یک کمپین بازاریابی طراحی‌شده‌اند. در ادامه این مقاله نیز زمانی که از صفحات فرود صحبت می‌کنیم همین تعریف را در نظر داریم. این صفحات معمولاً به‌منظور افزایش نرخ تبدیل و ترافیک طبیعی سایت طراحی می‌شوند. به‌هرحال فارغ از هر تعریفی، همه این صفحات یک هدف مشترک دارند و آن تبدیل افراد به مشتریان دائمی شما است.

 

عناصر صفحه فرود

هر صفحه فرود دارای ۵ عنصر اساسی است که باید در طراحی آن در نظر گرفته شود. مطمئناً قالب استفاده‌شده برای همه صفحات فرود یکسان نیست اما همه قالب‌ها دارای استانداردها و چارچوب مشخصی هستند که در این ۵ عنصر خلاصه می‌شود. در ادامه این بخش این عناصر را موردبررسی قرار می‌دهیم.

 

محتوای بالای صفحه یا Above the fold

محتوای بالای صفحه اصطلاحی است که بازاریابان آنلاین از روزنامه‌نگاران قرض گرفته‌اند. این اصطلاح به اولین محتوایی که کاربر می‌بیند اشاره می‌کند. برای یک روزنامه محتوای بالای صفحه محتوای بزرگ‌ترین تیتر صفحه است که توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. در بازاریابی آنلاین از این اصطلاح برای توصیف محتوایی استفاده می‌شود که در ۶۰۰ پیکسل بالایی صفحه اصلی قرار داده‌شده است.

ازآنجایی‌که این محتوا اولین چیزی است که کاربران در صفحه اصلی سایت شما مشاهده می‌کنند، تأثیر زیادی در جذب مشتریان بالقوه خواهد داشت. بنابراین شما باید این محتوا را تا حد امکان جذاب کنید تا مشتریان با دیدن آن به ماندن در سایت شما و استفاده از آن علاقه‌مند شوند. اما سؤال اینجا است که چه چیزهایی باعث جذاب‌تر شدن این محتوا می‌شود؟

۱- عنوان اصلی

یک عنوان خوب و جذاب به مشتریان شما می‌گوید که در جای مناسبی قرار داشته و این محتوا همان چیزی است که انتظار آن رادارند. بسته به نوع کاربری سایت و مخاطبین هدف این عنوان متفاوت است. اما همواره باید جذاب و واضح بودن آن توجه شود. نکته مهم برای نوشتن یک عنوان خوب این است که مخاطبان خود را به‌درستی بشناسید. بدانید که چرا این مخاطبان وارد صفحه اصلی شما شده‌اند و قصد دارند برای حل کدام مشکل خود از شما کمک بگیرند؟ اگر این سه مورد را بدانید انتخاب عنوان برای شما راحت‌تر خواهد بود.

۲- عنوان پشتیبان

اگر انتخاب عنوان اصلی مناسب برای مخاطبان هدفتان کمی دشوار است می‌توانید از عناوین پشتیبان استفاده کنید. این عناوین فرصتی برای پرداختن به جزییات مهم هستند. عنوان اصلی شما باید همواره مهم‌ترین و جذاب‌ترین دلیل برای ماندن مخاطبان در سایت شما باشد. اما گاهی پرداختن به جزییات می‌تواند دلیل بهتری برای باقی ماندن در سایت به مخاطب بدهد. به‌این‌ترتیب شما می‌توانید از عناوین پشتیبان برای افزایش نرخ تبدیل سایت استفاده کنید. توجه کنید که در عناوین پشتیبان از عبارت‌های منفی استفاده نکنید. درواقع به‌جای آن‌که به مخاطب خود این احساس را بدهید که تاکنون راه را اشتباه رفته و زمان و پول خود را هدر داده است، به او نشان دهید که شما راهی برای بهتر شدن او سراغ دارید.

نکته مهم این است که پیام اصلی محتوای لندینگ پیچ در عنوان آن می‌آید اما عنوان پشتیبان جزییات مهمی را اضافه می‌کند که باعث جذابیت بیشتر عنوان خواهد شد. توجه کنید که استفاده از عنوان پشتیبان الزامی نیست. درواقع هر صفحه فرودی نیاز به‌عنوان پشتیبان ندارد. اما اگر نیاز به وجود آن احساس شود، یک عنوان پشتیبان خوب می‌تواند لندینگ پیج شمارا بسیار جذاب‌تر کند.

۳- Hero Shot

ممکن است بیان اصل مطلب در قالب کلمات محدود عنوان اصلی یا پشتیبان کمی سخت باشد. اما جای نگرانی نیست. چراکه شما می‌توانید از تصاویر استفاده کنید. Hero Shot عکس یا ویدیویی است که در لندینگ پیج شما قرارگرفته و به مخاطبین می‌گوید که در جای درستی قرارگرفته‌اند. فراموش نکنید که Hero Shot می‌تواند به‌اندازه عنوان شما مهم باشد. درواقع این عکس یا ویدیو احساس خوبی در مخاطب شما ایجاد کرده و او را بدون آن‌که بخواهد به سایت شما جذب می‌کند. درواقع می‌توان گفت که Hero Shot عنوان تصویری سایت شما است که می‌تواند باعث جلب‌توجه یا عدم توجه به‌عنوان اصلی شود.

۴- خلاصه مزایا

وجود این بخش در انتهای محتوای بالای صفحه لازم نیست. اما اگر از آن استفاده کردید، باید آن را به قلابی تبدیل کنید که مخاطب شمارا از محتوای بالای صفحه به سمت بقیه محتویات صفحه هدایت می‌کند. معمولاً در بخش خلاصه مزایا باید آن چیزی را که کاربر از حضور در سایت شما و استفاده از خدمات آن به دست می‌آورد، به‌صورت کوتاه، ساده و دقیق بیان کنید. ضمن اینکه باید او را تشویق به انجام کاری کنید. این کار می‌تواند کلیک کردن بر روی یک دکمه یا خواندن ادامه مطلب باشد.

 

دعوت به عمل یا CTA

اگرچه که بیشتر شرکت‌ها CTA را بخشی از محتوای بالای صفحه می‌دانند، ما به دلیل اهمیت این موضوع به آن در بخشی مجزا می‌پردازیم. CTA همان کاری است که شما از بازدیدکنندگان خود می‌خواهید که در صفحه فرود انجام دهند. اما قبل از آنکه CTA خود را ایجاد کنید، باید تصمیم بگیرید که دقیقاً چه انتظاری از مخاطبان خود در لندینگ پیج دارید. در صورت عدم تعیین این مورد صفحه شما بدون CTA باقی‌مانده یا دارای چندین CTA متفاوت است.

برای یک صفحه فرود هر دو حالت بد است. چراکه نبود CTA باعث از بین رفتن تعامل مخاطب با شما می‌شود. درواقع مخاطب نمی‌داند که برای استفاده از خدمات شما باید چه‌کار کند یا چگونه به صفحات دیگر سایت دسترسی پیدا کند. CTA های متعدد نیز مخاطب را درباره کاری که باید انجام دهد گیج خواهد کرد. درواقع اگر چندین گزینه CTA وجود داشته باشد، مخاطب دقیقاً نمی‌داند که از کدام‌یک از آن‌ها باید استفاده کند و برای چه‌کاری در سایت شما باقی بماند.

CTA لندینگ پیج باید ساده و مشخص باشد. اگر قصد دارید کسب‌وکار خود را توسعه دهید، باید به مخاطب بفهمانید که شما می‌توانید به او کمک کنید و در گام بعدی او را برای استفاده از این کمک ترغیب کنید. نکته دیگر اینکه CTA باید واضح و سرراست باشد. در دنیای امروز بیشتر افراد به دنبال اطلاعات سریع هستند. بنابراین هرچه راحت‌تر بتوانند CTA شمارا پیدا کنند، احتمال تبدیل آن‌ها به مشتری دائمی بالاتر خواهد رفت. به‌عنوان‌مثال عباراتی نظیر «پیشنهاد رایگان خود را دریافت کنید!»، «اکنون با ما تماس بگیرید!» و «همین امروز شروع کنید» از نمونه‌های عالی CTA هستند.

اگر در CTA لندینگ پیج خود پیشنهاد جذابی ارائه کرده یا مزایا خاصی را بیان کنید، به افزایش نرخ تبدیل کمک بزرگی خواهید کرد.پیشنهادهای خاص و جذاب باعث می‌شود که مخاطب شما احساس کند که در ازای ارتباط با شما چیزی دریافت خواهد کرد. این پیشنهادها می‌توانند شامل یک پیشنهاد تخفیف یا هدیه خاص باشند. نکته مهم دیگر این است که باید برای نوشتن CTA سایت خود از رنگی متفاوت استفاده کرده و آن را به صورتی برجسته کنید. این موضوع باعث می‌شود که مخاطب به‌راحتی آن را پیداکرده و از آن استفاده کند.

 

مزایا را به مخاطبان خود نشان دهید

اگر کسی شروع به پیمایش لندینگ پیج شما کند یعنی شما راه را درست آمده‌اید. فرقی نمی‌کند که چه چیزی باعث جذب این فرد به صفحه فرود شما شده است. در هر حل گشت زنی مخاطب در این صفحه به این معنا است که او آماده است که از شما خرید کند.شما باید یاد بگیرید که چطور درباره خودتان و محصولاتتان با مخاطبان صحبت کنید. درواقع شما باید چیزهایی را که برای آن‌ها مهم است پررنگ کرده و به آن‌ها نشان دهید که می‌توانید نیازهای آن‌ها را برطرف کنید.

برای مخاطبان شما فرقی نمی‌کند که شما چقدر برای تولید این محصول، تولید محتوای مناسب برای سایت و جذب مخاطب تلاش کرده‌اید. در میان همه توضیحات شما مخاطب فقط به دنبال پاسخ یک سؤال است: «آیا این کار مشکل من را حل می‌کند؟» بسته به اینکه بازار هدف شما شامل چه افرادی می‌شود و چه چیزی می‌فروشید، پاسخ‌های متفاوتی برای این سؤال وجود دارد. نکته مهم این است که بتوانید مخاطب را قانع کنید که محصولات شما می‌تواند مشکلات را حل کرده وزندگی را برای آن‌ها آسان‌تر کند.

 

تائید اجتماعی

متأسفانه اکثر مردم در برابر بازاریابی گارد گرفته و نسبت به آن بی‌اعتماد هستند. چراکه تصور می‌کنند که بازاریابان کسانی هستند که برای فروش محصول حقوق می‌گیرند و بنابراین چاره‌ای به‌جز تعریف از محصول ندارند. بنابراین بهتر است با توصیفات واقعی از محصولات خود به مخاطبان نشان دهید که این محصولات واقعاً مفید هستند و مخاطبان می‌توانند به شما اطمینان کنند. این همان چیزی است که به نام تائید اجتماعی شناخته می‌شود. فراموش نکنید که برای به دست آوردن تائید اجتماعی باید از منابع معتبر و قابل تائید استفاده کنید. در ادامه این بخش روش‌هایی برای ارائه توصیف‌های باورپذیر به مخاطبان ارائه می‌دهیم.

  • به منابع معتبر استناد کنید

اگر افراد معروف و سرشناس در حرفه شما حاضرند از شما تعریف کرده و استفاده از خدماتتان را به دیگران توصیه کنند، شما به یک موفقیت بزرگ رسیده‌اید. موفقیتی که می‌تواند پشتوانه‌ای محکم برای جلب اعتماد مخاطبان باشد.

  • به جزییات بیشتری بپردازید

جزییات بیشتر باعث افزایش باورپذیری توصیف‌های شما خواهد شد. اگر در توصیف‌های خود به جزییاتی اشاره‌کنید که امکان ردیابی منبع آن‌ها وجود داشته و قابل تائید باشند، مخاطب راحت‌تر آن‌ها را پذیرفته و به شما اطمینان خواهد کرد.

  • از تصاویر استفاده کنید.

تصاویر می‌توانند صحت ادعاهای شمارا نشان دهند. اگر گواهینامه‌ها، مجوزها و جوایز خود را به تصویر به مخاطب نشان دهید، او با شما احساس راحتی خواهد کرد.

  • از ویدیوها کمک بگیرید.

ویدیوها احساس راحتی بیشتری را به مخاطب القا می‌کنند. چراکه در ویدیوها شما به‌صورت رودررو با مخاطب صحبت کرده و با استفاده از زبان بدن و شیوه بیان او را برای انجام کار ترغیب می‌کنید.اگر در ویدیوهای خود با اشتیاق درباره خدمات و محصولات صحبت کنید، می‌توانید مخاطب را به استفاده از آن‌ها علاقه‌مند کنید.

  • گواهینامه‌ها و افتخارات به‌روز خود را نشان دهید

درست است که به دست آوردن تائید اجتماعی با استفاده از توصیف‌های باورپذیر به افزایش فروش شما کمک می‌کند. اما شما نباید با استفاده از گواهینامه‌ها یا جایزه‌های قدیمی خود مخاطب را برای استفاده از خدماتتان ترغیب کنید. شما باید به مخاطب نشان دهید که همواره در حال پیشرفت بوده و تلاش کرده‌اید که بهترین‌ها را به مشتریان عرضه کنید. این کار با نمایش افتخارات فعلی شما و آنچه اکنون دارید میسر خواهد شد.

 

استدلال پایانی، ضربه نهایی

یک صفحه فرود خوب درنهایت کاربر را به این نتیجه می‌رساند که استفاده از خدمات شما به‌صورت دائمی به نفع او است. برای رسیدن به این هدف شما باید دقیقاً بدانید که از کاربران خود چه انتظاری دارید و چه چیزی می‌تواند باعث شود که آن‌ها تمایلی به استفاده از خدمات شما نداشته باشند. پس‌ازآن باید در سراسر لندینگ پیج نگرانی‌های کاربران را برطرف کرده و درنهایت به آن‌ها نشان دهید که در قبال استفاده از خدمات شما چه چیزی به دست می‌آورند.

زمانی که کاربر به آخرین بخش لندینگ پیج رسیده است، فرصتی عالی برای متقاعد کردن او برای شما فراهم‌شده است. اینجا می‌تواند مکانی مناسب برای یک CTA دیگر باشد. در این بخش شما باید همه مواردی را که در کل صفحه فرود خود پوشش داده‌اید خلاصه کرده و هر چیزی را که فکر می‌کنید می‌تواند باعث جذب مشتری شود به آن اضافه کنید.

اگر بخواهیم صادق باشیم، بیشتر افراد بخش استدلال پایانی شمارا نخواهند خواند. اما اگر کسی این کار را انجام دهد، یک نتیجه‌گیری خوب می‌تواند مخاطب را متقاعد کند که به‌جای زدن کلید برگشت برای همیشه در سایت شما باقی بماند.

 

لندینگ پیج خود را بسازید.

تا اینجای کار متوجه شدید که لندینگ پیج چگونه می‌تواند در افزایش نرخ تبدیل شما مؤثر باشد. اما نکته اینجا است که برای رسیدن به این هدف باید چطور آن را طراحی کنیم؟ نکته مهم این است که تفاوت زیادی بین طراحی لندینگ پیج و طراحی لندینگ پیج مؤثر وجود دارد. بنابراین شما باید تفاوت این دو را شناخته و از ابزارهای مطمئنی برای تبدیل یک صفحه فرود معمولی به صفحه فرود مؤثر استفاده کنید. اگر قصد دارید صفحه فرودی برای کمپین‌های بازاریابی خود بسازید، می‌توانید از یکی از این دو روش استفاده کنید.

  • ایجاد صفحه فرود در سایت شخصی خود به‌صورت مستقیم
  • ایجاد صفحه فرود با استفاده از ابزارهای آماده

 

ساخت صفحه فرود در وب‌سایت شخصی

با استفاده از این گزینه شما صفحات فرود را مثل هر صفحه دیگری در وب‌سایت شخصی خود ایجاد و میزبانی می‌کنید. تنها تفاوت این صفحه با صفحات معمولی این است که لندینگ پیج بر اساس اهداف کمپین طراحی می‌شود. معمولاً بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که صفحات بازاریابی را از صفحات اصلی سایت جدا کنند. به‌ویژه زمانی که قصد ندارند از یک کمپین بازاریابی برای همیشه استفاده کنند. به‌علاوه ایجاد یک صفحه فرود مؤثر در اکثر وب‌سایت‌ها کار بسیار تخصصی بوده و شمارا به دردسر می‌اندازد. بنابراین تا زمانی که مهارت کافی در طراحی و کد نویسی ندارید، بهتر است ایجاد لندینگ پیج در وب‌سایت شخصی را فراموش کنید.

 

ایجاد صفحه فرود با استفاده از ابزارهای آماده

ابزارهای آماده به شما این امکان را می‌دهند که بدون شلوغ کردن وب‌سایت خود صفحه فرود را با استفاده از سرویس شخص ثالث بسازید و آن را میزبانی کنید. مسلماً شما باید برای استفاده از این ابزارها هزینه کنید. اما فراموش نکنید که آن‌ها رابط‌های کاربری آسانی داشته و امکان تست صفحه را نیز برای شما فراهم می‌کنند. این موضوع آن‌ها را به گزینه‌ای عالی برای ساخت لندینگ پیج تبدیل می‌کند. در ادامه این بخش برخی از بهترین ابزارهای آماده برای ساخت صفحات فرود را معرفی می‌کنیم.

  • Unbounce

Unbounce از اولین سرویس‌های ساخت لندینگ پیج و آزمایش آن بود که به بازاریابان اجازه می‌داد که بدون دخالت در بخش IT صفحات فرود را ایجاد کنند. اکنون باگذشت سال‌ها این ابزار به یکی از قوی‌ترین گزینه‌های توسعه و بهینه‌سازی صفحات فرود تبدیل‌شده است. این ابزار گزینه‌ای عالی برای کسانی است که قصد دارند از صفحات فرود خود بیشترین استفاده را ببرند.

Unbounce ویژگی‌هایی قابل تنظیم داشته و رابط کاربری ساده و آسانی را برای طراحی و آزمایش لندینگ پیج فراهم می‌کند. اگر هنوز قصد راه‌اندازی یک صفحه فرود واقعی را نداشته و در حال یادگیری هستید، می‌توانید از تم‌های آماده این ابزار استفاده کرده و برای تهیه یک لندینگ پیج مناسب تمرین کنید. این ابزار دارای یک پلتفرم قدرتمند بهینه‌سازی سایت برای طراحی تلفن‌های همراه نیز هست. علاوه بر این Unbounce با اکثر سیستم‌عامل‌های مدیریت مشتری (CRM) نظیر Salesforce نیز سازگار است. این ابزار می‌تواند ابزاری مفید برای بازاریابان متوسط یا حرفه‌ای یا بازاریابان تازه‌کاری باشد که قصد دارند اصول کار را بهتر و بیشتر یاد بگیرند.

  • Instapage

اگر وقت کافی برای یادگیری ابزاری قوی مانند unbounce را ندارید، Instapage یک گزینه عالی برای شما است. این ابزار دارای الگوهای آماده‌ای است که استفاده از آن‌ها بسیار آسان است. اما باید توجه داشته باشید که این الگوهای آماده تنها باعث ساده‌تر شدن روند طراحی می‌شوند و با استفاده از آن‌ها نمی‌توانید بیشترین بهره را از لندینگ پیج خود ببرید. مزیت اصلی Instapage این است که برخی از گزینه‌های تست A / B را ارائه می‌دهد. بنابراین شما می‌توانید بفهمید که کدام الگو و محتوا برای مخاطبان شما بهتر است.

به‌طورکلی هرچه رقابت در صنعت شما بیشتر باشد باید لندینگ پیج مؤثرتر و جذاب‌تری طراحی کنید. قطعاً استفاده از الگوهای آماده برای این کار شمارا به هدف دلخواهتان نمی‌رساند. پس اگر برای بازاریابی آنلاین خود به یک لندینگ پیج متمرکز برای افزایش نرخ تبدیل نیاز دارید، Instapage گزینه خوبی برای شما نیست.

  • Webflow

اگر واقعاً قصد دارید که از تست A / B بیشترین استفاده را ببرید، Webflow ابزاری مناسب برای شما است. برخلاف دیگر ابزارهایی که در این بخش معرفی شد، این ابزار بیشتر برای ایجاد وب‌سایت طراحی‌شده تا ایجاد صفحات فرود. بااین‌وجود ما Webflow را در این لیست قرار داده‌ایم. چراکه با استفاده از آن می‌توانید صفحات موجود در سایت خود را به صفحات فرود تبدیل کنید.

ازآنجایی‌که این صفحات بخشی از معماری سایت شما هستند، می‌توانید از ابزارهای قدرتمندی همچون optimizely یا VWO برای بهبود عملکرد آن‌ها استفاده کنید. اما نکته قابل‌تأمل اینجا است کهبیشتر ابزارهای ساخت صفحه فرود دارای ویژگی‌های تست A / B داخلی بوده و فاقد جزییات مربوط به ابزارهای اختصاصی برای آزمایش سایت هستند. بنابراین اگر می‌خواهید تلاش‌های بهینه‌سازی خود را با ابزارهایی فراتر از تست ساده A / B بررسی کنی، احتمالاً Webflow می‌تواند مفید باشد.

  • LeadPages

این ابزار ازنظر گزینه‌ها و قابلیت‌ها تقریباً شبیه unbounce است. تنها نکته منفی در این ابزار این است که شما حتماً باید از یک الگو استفاده کنید. بنابراین توسط گزینه‌های اصلی الگو محدودشده و اگر بخواهید از عناصر چندین قالب به‌صورت هم‌زمان استفاده کنید، احتمالاً ناامید خواهید شد. یکی از ویژگی‌های جالب LeadPages نحوه مرتب‌سازی الگوها بر اساس نرخ تبدیل است. البته ممکن است این موضوع چندان دقیق نباشد اما می‌تواند به شما دید مناسبی برای تحلیل صفحات مختلف بدهد.

همه این ابزارها برای ساخت لندینگ پیج گزینه مناسبی هستند. اما شما باید با توجه به نیازهای تجاری خود و اهدافی که تعیین کرده‌اید، یکی از آن‌ها را برای کارتان انتخاب کنید.

 

آزمایش صفحات فرود

متأسفانه حتی اگر از قدرتمندترین ابزارها برای ساخت صفحه فرود خود استفاده کرده و همه اصول گفته‌شده را رعایت کنید، هیچ تضمینی وجود ندارد که لندینگ پیچ‌های شما همان‌طوری که انتظار دارید کار کنند. پیش‌بینی سلیقه‌های افراد کار دشواری است. حتی اگر فکر می‌کنید که به‌خوبی مخاطبان خود را می‌شناسید، پیش‌بینی اینکه چه نوع لندینگ پیجی می‌تواند شمارا به اهدافتان برساند کار آسانی نیست. برای آن‌که از صفحات فرود خود بیشترین بهره را ببرید باید طرح‌های مختلفی را امتحان کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

شما باید یک استراتژی جامع برای تست لندینگ پیج خود طراحی کنید تا علاوه بر صرفه‌جویی در وقت در طولانی‌مدت به همه اهداف خود برسید. پس از ساخت صفحه فرود باید درباره نحوه تعامل با مخاطبان هدف صفحه خود فرضیه ارائه دهید. شما باید مطمئن شوید که عنوان‌ها را به‌درستی انتخاب کرده‌اید و صفحه شما متناسب با همه نیازهای مخاطبان هدف شما است. همچنین باید روش‌هایی برای برطرف کردن این نیازها ارائه دهید. پس از ارائه این فرضیات می‌توانید استراتژی‌های تست خود را ارائه دهید.

در مسیر آزمایش بخش‌های مختلف لندینگ پیج چیزهایی جدیدی یاد خواهید گرفت که می‌توانید برای تکرارهای بعدی آزمایش از آن‌ها استفاده کنید. شما باید همه‌چیز را مستند کنید تا بتوانید به دیگران ثابت کنید که انتخاب شما بهترین انتخاب ممکن است. فراموش نکنید که هر آزمون اطلاعات بیشتری درباره مخاطبان شما فراهم کرده و به شما کمک می‌کند که به نتایج چشمگیری که می‌خواهید برسید.

 

سخن پایانی

درحالی‌که اصطلاح لندینگ پیج می‌تواند به هر صفحه‌ای در سایت شما اطلاق شود، در بازاریابی لندینگ پیج معمولاً صفحه خاصی است که برای یک کمپین بازاریابی خاص طراحی‌شده است. این نوع صفحات با ایجاد تجربه‌های هدفمند برای کاربران تأثیر زیادی در افزایش بازدیدی شما داشته و یک تبلیغ آنلاین مؤثر برای سایت شما هستند. در این مقاله ما درباره چیستی این صفحات، المان‌های اصلی آن‌ها، نحوه ساخت و آزمایش آن‌ها صحبت کردیم. فراموش نکنید که این مطالب تنها سرنخ است و شما برای رسیدن به نتیجه باید دست‌به‌کار شده و صفحات فرود مناسبی برای کمپین‌های بازاریابی خود ایجاد کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۱ / ۵. تعداد آرا: ۲

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link