سئو یا تبلیغات کلیکی (PPC) کدام را باید انتخاب کنیم؟

سئو یا تبلیغات کلیکی

سئو یا تبلیغات کلیکیسئو و یا تبلیغات کلیکی؟ کدام نوع برای شما و کسب‌وکارتان مناسب‌تر خواهد بود؟

پاسخ به این سؤال نیاز به بررسی بیشتر و عمیق‌تر شدن در هر دو مبحث خواهد داشت.

شما باید بدانید که هر کدام در چه زمانی و در چه موقعی ضرورت پیدا خواهند کرد و بازخورد هر دو روش بر فروش سایت شما چطور خواهد بود.

 

سئو چیست و چطور باعث افزایش فروش سایت می‌شود

سئو یا بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجوگر مانند گوگل در واقع روش‌های آزموده شده‌ای است که با بهره‌گیری از آن‌ها با صرف زمان و در صورت نیاز، هزینه می‌توانید یک ترافیک پایدار و البته فروشی دائمی داشته باشید.

نتایج طبیعی گوگل

در سئو شما با تولید محتوا و محصولات متناسب با مخاطبانتان می‌توانید برای طولانی مدت بدون نیاز به صرف هزینه‌های دائمی همانند PPC درآمد پایدارتری را تجربه کنید.

شما حتی می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای فقط با استفاده از آموزش سئو و بالا بردن سطح دانشتان خود سئو سایت را انجام داده و تمامی کلمات کلیدی‌تان را به صفحه اول گوگل برسانید.

 

سئو ارزان‌تر از PPC

یکی از مزایای بسیار قابل‌توجه سئو به نسبت تبلیغات کلیکی بسیار مقرون به صرفه‌تر و همچنین بازده بهتر است.

شما نهایتاً با صرف یک مقدار مشخصی هزینه در صورتی که روی یک کلمه کلیدی بسیار سخت کار کنید می‌توانید بر روی ریپوتاژ آگهی سرمایه‌گذاری کنید ولی بعد از چند ماه به صفحه اول برسید و تا مدت زیادی از سود آن استفاده کنید.

 

سئو نیاز به زمان بیشتری دارد

یکی از نکات قابل‌تأمل سئو به نسبت تبلیغات کلیکی زمان‌بر بودن آن است. شما در پروسه سئو به هیچ عنوان نمی‌توانید با صرف هزینه یک‌شبه به صفحه اول برسید و در آنجا باقی بمانید.

برای سئو باید صبر بسیار بیشتری داشت و مدام روی بهبودها و فرایندها کار کرد تا بعد از سپری شدن چند سال از نتایج فوق‌العاده آن بهره‌مند شد.

بر اساس یک تحقیق معتبر فقط حدود ۵٫۷% از صفحات ایندکس شده در گوگل توانسته‌اند در کمتر از ۱ سال جز ۱۰ رتبه برتر صفحه اول باشند و مابقی صفحات بیش از ۱ سال نیاز به زمان داشته‌اند تا به جایگاه اصلی خود برسند.

5.7 درصد وب سایت خوش شانس رتبه گرفته در کمتر از 1 سال

به دلیل قابل توجیه نبودن هزینه تبلیغات کلیکی بسیاری از وبمسترها و صاحبان کسب‌وکار تمایل دارند تا از سئو برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند مگر در موقعیت‌های خاص

 

سئو نیاز به محتوای یکتا و معتیر دارد

برای کسب نتیجه عالی در سئو شما باید از محتواهای اصیل و معتبر استفاده کنید و صورتی که تمرکز شما صرفاً تولید محتوا و پر کردن سایت باشد هیچ‌گاه به جایگاهی که مدنظر داشته‌اید نخواهید رسید.

 

تبلیغات کلیکی یا Pay Per Click چیست

تبلیغات کلیکی حالتی از روش‌های نوین تبلیغاتی است که امروزه اکثر شبکه‌های اجتماعی نیز از آن برای خدمات‌دهی به کاربران خود استفاده می‌کنند.

تبلیغات کلیکی ppc

شما در تبلیغات کلیکی با پرداخت هزینه به سرویس‌دهنده می‌توانید در کمتر از ۱ ساعت در بهترین جایگاه‌های نمایشی قرار بگیرید و فروش شما سریعاً افزایش یابد.

در تبلیغات کلیکی گوگل جایگاه‌های خاصی برای این نوع تبلیغات در نظر گرفته شده که گرفتن بهترین جایگاه‌ها بر اساس مزایده‌ای خواهد بود که متقاضیان تبلیغ به ازای هر کلیک به گوگل خواهند پرداخت.

 

معایب PPC

در این روش تبلیغاتی همه‌چیز وابسته به بودجه‌ای است که شما برای آن در نظر گرفته‌اید. هر زمانی که شارژ اکانت شما تمام شود دیگر اثری از شما در جایگاه‌های تبلیغاتی نخواهد بود و فروش ما هم به طبع به پایان خواهد رسید.

تبلیغات کلیکی بسیار گران‌تر خواهند بود به طور مثال اگر وب سایتی در ماه حدود ۱۰۰۰۰۰ بازدید طبیعی از طریق سئو داشته باشد و شما بخواهید هر ماه همین تعداد ورودی را با PPC به دست آورید چقدر باید هزینه کنید.

هزینه ترافیک طبیعی سایت

خوب بیایید بر اساس یک تقریب این کار را به شما نشان دهیم اگر هزینه هر کلیک را در بهترین حالت فقط ۰٫۱ دلار در نظر بگیریم که عدد خیلی کمی است و در واقعیت شما باید بسیار بیشتر از آن را بپردازید می‌شود ۱۰۰۰۰=۰٫۱*۱۰۰۰۰۰ دلار در هر ماه که عدد بسیار زیادی خواهد بود.

حالا همین مثال را با ۱ دلار در نظر بگیرید ببینید چه رقم‌های گزافی را باید بپردازید که عملاً در بسیاری از موارد برای کسب‌وکارهای کوچک ممکن نخواهد بود.

 

PPC بسیار سریع‌تر از سئو

در تبلیغات کلیکی هر زمان که تصمیم به شروع  راه اندازی کمپین کنید نهایتاً تا ۱ ساعت بعد در صفحه اول گوگل خواهید بود و فقط با انجام یکسری A/B تست و مانیتورینگ میزان موفقیت کمیپن را بالا برد و  همچنین با بهینه کردن کمپین حتی با صرف بودجه کمتر بسیار بیشتر درآمد داشته باشید.

 

تبلیغات PPC ریسک بالایی دارند

تبلیغات کلیکی برای یکسری از کسب‌وکارها اصلاً پیشنهاد نمی‌شوند و حتی می‌تواند سرمایه شما را در چند ساعت بر باد دهد.

اگر قصد استفاده از تبلیغات کلیکی بهینه را دارید یا باید دانش خوبی در این زمینه داشته باشید و یا از متخصصین این حوزه استفاده کنید.

 

نتیجه‌گیری:

در کل نمی‌توان یک تجویز ثابت برای همه کسب‌وکارها و وب‌سایت داشت. ولی با در نظر گرفتن اهداف، بودجه و در نظر گرفتن زمان می‌توان انتخاب بهتری انجام داد.

اگر به دنبال یک ترافیک پایدار هستید و می‌خواهید برای چندین سال در صفحه اول گوگل حضور داشته باشید بهترین توصیه ما به شما استفاده از سئو خواهد بود.

اگر هم می‌خواهید سریعاً فروش سایت خود را افزایش دهید و زمان برای شما بسیار مهم است و بودجه خوبی را هم برای کسب‌وکارتان در اختیار دارید شاید PPC گزینه بسیار خوبی برای شما باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی

خیلی اطلاعات خوبی دادین ممنون

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link