رنک مث یا یواست سئو کدام یک برای سایت شما بهتر است؟

رنک مث یا یواست سئو کدام یک برای سایت شما بهتر است؟

برای افرادی که به دنبال بهینه‌سازی سایت‌شان برای موتورهای جستجو هستند روش‌ها و ابزارهای متعددی وجود دارد. اگر سایت‌تان وردپرسی است و می‌خواهید یک افزونه عالی برای سئو داشته باشید گزینه‌های متعددی پیش رو خواهید داشت. همه این افزونه‌ها وعده نتایج شگفت انگیز به شما می‌دهند و تلاش می‌کنند سئوی سایت‌تان را بهبود ببخشند. در میان همه این موارد دو افزونه به نام‌های رنک مث و افزونه یواست وجود دارد که طرفداران بیشتری دارند.

افزونه یواست از زمانی که وردپرس به دنیا معرفی شد یکی از افزونه‌های برتر سئو به حساب می‌آمد اما رنک مث نیز طرفداران خاص خود را دارد. هر دوی این افزونه‌ها گزینه‌های متعددی برای بهبود سئو پیشنهاد می‌کنند. در این مقاله قصد داریم به مقایسه این دو افزونه بپردازیم و ببینیم کدام یک از آن‌ها عملکرد بهتری دارند.

رنک مث یا یواست سئو
رنک مث یا یواست سئو

افزونه یواست یک افزونه بی‌نظیر و اصیل

افزونه یواست در سال ۲۰۱۰ معرفی شد و در ابتدا با عنوان سئو وردپرس شناخته می‌شد. این افزونه سال‌هاست که صدر جدول افزونه‌های برتر سئو را از آنِ خود کرده است. نویسنده این افزونه تمام تلاش خود را کرده تا یک گزینه عالی برای بهبود سئو ارائه کند و سایت‌های وردپرسی را برای رسیدن به نتایج برتر یاری کند. حالا یواست طرفداران زیادی در سرتاسر جهان دارد و سالیانه بیش از ۱۲ میلیون دلار درآمدزایی می‌کند. این افزونه را می‌توانید پدرخوانده سئو بدانید و آموزش‌های زیادی برای استفاده از آن دریافت کنید. به کمک این افزونه می‌توانید فروشگاه اینترنتی، ویدئو و حتی اخبار را هم سئو کنید.

 

رنک مث عضو جدید افزونه‌های سئو

شاید برایتان جالب باشد که بدانید رنک مث برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ در هند شروع به کار کرد. از زمان شروع فعالیتش توانست محبوبیت زیادی در میان افراد به دست آورد و بیش از ۵۰۰ هزار دانلودکننده داشته باشد. اگرچه این افزونه دومین افزونه محبوب سئوی وردپرس نیست اما محبوبیت آن در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته و در حال رشد است. چرا این افزونه به چنین موفقیتی دست یافته است؟ خوب پاسخ به این سوال در ویژگی‌های رایگانی نهفته است که رنک مث را در میان سایر رقبایش متمایز می‌کند. نسخه پولی این افزونه نیز در دسترس است اما بیشتر سایت‌ها به کمک نسخه رایگان می‌توانند فعالیت‌هایشان را به پیش ببرند.

 

رنک مث یا یواست؟ مسئله این است!

هم رنک مث و هم یواست قابلیت‌های بی‌نظیری دارند که به شما کمک می‌کنند کار را شروع کنید. در ادامه می‌خواهیم به بررسی این دو افزونه بپردازیم و آن‌ها را از جوانب مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

 

افزونه یواست سئو

ویزارد یواست سئو به طور مستقیم در داشبورد وردپرس قرار گرفته است. بخش تنظیمات شامل ویژگی‌های متعددی است که می‌توانید به راحتی از آن‌ها استفاده کنید و از بخش‌های مهم آن بهره‌مند شوید. این افزونه در ۸ گام راه‌اندازی می‌شود و ویدئوی دموی آن نیز در دسترس کاربران قرار گرفته است. همین امر موجب می‌شود یواست یک گزینه عالی برای افراد تازه‌کار باشد. ویزارد این افزونه بسیار منظقی است و کاربران را به سمت بهینه‌سازی سایت هدایت می‌کند. شما می‌توانید اطلاعات اساسی همچون نوع سازمان و وب‌سایت را مشخص کنید و مراحل پیچیده همچون نحوه ایندکس سایت و دیده شدن در موتورهای جستجو را هم به درستی تنظیم کنید.

ویزارد پیکربندی افزونه یواست به شما اجازه می‌دهد قابلیت‌هایی همچون موارد زیر را غیرفعال کنید:

  • آنالیز خوانایی متن
  • شمارنده تعداد لینک‌ها
  • نقشه سایت XML
  • منوی نوار ادمین

استفاده از ویزارد پیکربندی در این افزونه بسیار ساده است و کاربران مبتدی هم می‌توانند به راحتی از آن سر دربیاورند.

 

افزونه رنک مث

بخش پیکربندی این افزونه بین تنظیمات ابتدایی و پیشرفته تفاوت قائل می‌شود. به همین خاطر شما می‌توانید برخی از جنبه‌های خاص سایت‌تان را به راحتی عوض کنید یا اگر دوست داشتید آن را به طور کامل ویرایش نمایید. شما می‌توانید این گزینه‌ها را به اکانت رنک مث‌تان وصل کنید تا دسترسی بیشتری به قابلیت‌های افزونه داشته باشید. فقط به خاطر داشته باشید که اینکار اجباری نیست. اگر می‌خواهید وضعیت ساده یا پیشرفته را امتحان کنید اینکار به راحتی برایتان انجام می‌شود.

همانند افزونه یواست سئو، افزونه رنک مث هم رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد و به کمک چندین گام ساده شما را به سمت بهینه‌سازی سایت هدایت می‌کند. شما می‌توانید اطلاعات شرکت و سایت‌تان را از طریق این افزونه اضافه کنید یا سایت را با نرم‌افزارهایی مثل گوگل آنالیتیکس ادغام نمایید. نکته جالب ماجرا اینجاست که رنک مث تست‌های تشخیصی را هم انجام می‌دهد و هر نوع مشکل مربوط به سازگاری را در اختیار شما قرار می‌گذارد. شما می‌توانید فهرست کاملی از مشکلات را در اختیار داشته باشید تا قبل از استفاده از افزونه بدانید چه مراحلی باید طی کنید.

در بخش پیکربندی و تنظیمات، این دو افزونه (رنک مث و یواست) دوش به دوش هم حرکت می‌کنند و نمی‌توان تفاوت زیادی بین آن‌ها قائل شد.

رنک مث یا یواست
رنک مث یا یواست

یواست سئو در برابر رنک مث (کلمات کلیدی)

همه ما خیلی خوب می‌دانیم که کلمات کلیدی بدون شک مهم‌ترین بخش از سئوی سایت به حساب می‌آیند. تا به حال به این موضوع فکر کرد‌ه‌اید که چگونه می‌توانید کیوردها را آنالیز کنید و سایت را بر اساس آن بهینه نمایید؟ کیوردها بخش ضروری استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما محسوب می‌شوند. در این بخش رنک مث گزینه‌های بهتری برای آنالیز کلمات کلیدی دارد و مزایای بیشتری در اختیارتان می‌گذارد. این در حالیست که یواست تنها یک گزینه در این بخش دارد. بیایید این دو افزونه را از منظر بررسی کلمات کلیدی مورد وارسی قرار دهیم.

 

یواست سئو از نگاه کلمات کلیدی

یواست سئو به شما اجازه می‌دهد یک کیورد را در نسخه رایگان آنالیز کنید. اگر دوست دارید از گزینه‌های بیشتری بهره ببرید باید به سمت نسخه پولی بروید. به کمک این افزونه می‌توانید فهرستی از پیشنهادات را داشته باشید و ببینید عملکرد شما در بخش کیوردها چگونه است. نمره یا رتبه‌ای که یواست به شما می‌دهد بر اساس یک چراغ شبیه چراغ راهنمایی رانندگی است و از رنگ قرمز تا سبز به نمایش در می‌آید. به کمک این افزونه حتی می‌توانید خوانایی متن‌هایتان را بررسی کنید و ببینید مخاطبان‌تان چگونه با متن‌های شما تعامل می‌کنند.

اگر دوست دارید قابلیت‌های بیشتری کسب کنید باید به سمت نسخه پولی یواست بروید و از ویژگی‌های متعددی که در اختیارتان قرار می‌دهد لذت ببرید.

 

رنک مث از نگاه کلمات کلیدی

خوب شاید برایتان جالب باشد که بدانید رنک مث ارزیابی‌های دقیق‌تری در زمینه کلمات کلیدی ارائه می‌دهد. به کمک این افزونه یک سیستم رتبه‌بندی از صفر تا صد را خواهید داشت که علامت سبز نشان دهنده رتبه بالای هشتاد است. همانند افزونه یواست در این افزونه هم می‌توانید از نمره خوانایی بهره ببرید. البته این نمره برای زبان انگلیسی است و زبان فارسی را به خوبی پشتیبانی نمی‌کند. رنک مث پیشنهادهایی هم در اختیارتان می‌گذارد. به محض اینکه کیوردتان را نوشتید این پیشنهادها به شما نشان داده می‌شود.

 

رنک مث یا یواست؟ فهرست قابلیت‌های رایگان

همه ما به دنبال افزونه‌ای هستیم که قابلیت‌های رایگان بیشتری در اختیارمان قرار دهد. رنک مث فهرست بلندبالایی از قابلیت‌های رایگان را دارد اما یواست اینگونه نیست. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشیم این است که آیا قابلیت‌های رایگان مزیتی برای کاربر دارند یا خیر. بیایید این موضوع را هم بررسی کنیم.

 

قابلیت‌های رایگانی که هر دو افزونه دارند

هم افزونه یواست و هم افزونه رنک مث فهرستی از قابلیت‌های رایگان را دارند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • قالب سئو: به کمک این قالب‌ها می‌توانید عناوین سئو و توضیحات مربوط به محتوا را تنظیم کنید و ببینید چه عملکردی دارید.
  • نقشه سایت XML و sitewide schema markup
  • توضیحات مربوط به رسانه‌های اجتماعی: شما می‌توانید برای توییتر و فیس بوک توضیحاتی بنویسید.
  • اضافه کردن بردکرامب‌ها: بردکرامب‌ها ناوبری کاربر در سایت را بهبود می‌بخشند.
  • کنسول جستجو: رنک مث اینکار را با ادغام سایت با کنسول جستجوی گوگل انجام می‌دهد.
  • شمارنده لینک های داخلی
  • اضافه کردن عنوان و توضیحات برای سئوی ووکامرس

 

رنک مث: قابلیت‌های رایگان

حالا که قابلیت‌های رایگان هردوی این افزونه‌ها را بررسی کردیم بهتر است به سراغ قابلیت‌های ویژه هر کدام برویم. رنک مث قابلیت‌های رایگان دیگری هم دارد:

  • ادغام سایت با گوگل آنالیتیکس
  • آنالیز چندین کیورد(بیش از ۵ کیورد)
  • سئوی محلی و سئوی تصویر
  • مدیریت خطای ۴۰۴
  • توضیحاتی برای ایجاد لینک‌های داخلی
  • مدیریت ریدایرکت‌ها
  • شمارنده لینک‌های خارجی

تنها قابلیتی که افزونه یواست سئو دارد و افزونه رنک مث از آن بی‌نصیب مانده است توانایی رتبه بندی صفحات به عنوان Cornerstone (محتوای شاخص یا بنیاد مقاله) است. به کمک این قابلیت می‌توانید صفحات مهم را بشناسید و آن‌ها را به درستی بهینه‌سازی کنید.

 

یواست در برابر رنک مث: فهرست قابلیت‌های پولی

اصلی‌ترین تفاوتی که بین یواست و رنک مث وجود دارد این است که بیشتر قابلیت‌های رایگان رنک مث به صورت پولی در یواست ارائه می‌گردد. کاربران پولی یواست می‌توانند از قابلیت‌هایی همچون مدیریت ریدایرکت‌ها، پشنهاد لینک‌های داخلی و آنالیز چندین کیورد بهره ببرند. هم رنک مث و هم یواست محصولات پولی متفاوتی دارند که هر کدام‌شان نیازهای خاصی را از کاربران برآورده می‌کنند.

 

قابلیت‌های پولی افزونه یواست

این افزونه قابلیت‌های پولی برای سئوی محلی، سئوی ویدئو، سئوی اخبار و سئوی ووکامرس ارائه می‌کند. سئوی محلی موقعیت‌های مختلفی را پشتیبانی می‌کند. به کمک سئوی ویدئو می‌توانید ویدئوهایتان را در فهرست ویدئوهای گوگل نشان دهید. با سئوی اخبار هم قادر خواهید بود اخبارها را با گوگل نیوز سازگارتر نمایید. قابلیت‌های پیشرفته‌تری هم برای سایت‌های ووکامرسی ارائه شده است.

 

قابلیت‌های پولی رنک مث

بهترین قابلیت‌های پولی در این افزونه بسته‌ای است که آنالیز سالانه موفقیت کلمات کلیدی را برایتان انجام می‌دهد. شما می‌توانید سایت را با ابزارهای مختلفی همچون گوگل ترندز ادغام کنید. برخلاف یواست، رنک مث سئوی ویدئو، سئوی اخبار و سئوی محلی را به عنوان بخشی از بسته پرمیوم خود ارائه می‌کند و افزونه اضافی برای آن ندارد.

 

یواست در برابر رنک مث: این ابزارها چقدر کاربرپسندند؟

این دو افزونه رابط کاربری متفاوتی دارند و پیشنهادهای مختلفی را هم در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند.

 

رابط کاربری افزونه یواست

این افزونه به شما اجازه می‌دهد ویرایش‌هایتان را به کمک متاباکس وردپرس یا از طریق سایدبار یواست انجام دهید. متاباکس را می‌توانید هم در ویرایشگر کلاسیک و هم سایر ویرایشگرها داشته باشید. این در حالیست که سایدبار یواست تنها در ویرایشگر بلوکی در اختیارتان است. سایدبار همه گزینه‌هایی که برای سئو نیاز دارید را در یک بخش واحد در خود جمع کرده است. شما می‌توانید پیش نمایش محتوایتان را به خوبی ببینید. متاباکس در خود ۴ تب برای سئو، خوانایی، اسکیما و رسانه‌های اجتماعی دارد. همه این قابلیت‌ها به بخش‌های جداگانه‌ای تقسیم می‌شوند و به شما اجازه می‌دهند بین پیش نمایش موبایل و دسکتاپ حرکت کنید. اینکه از کدام رابط کاربری استفاده می‌کنید به سلیقه خودتان بستگی دارد. اگر از متاباکس استفاده کرده‌اید شاید بخواهید نسخه جدید سایدبار یواست را هم امتحان کنید.

 

رابط کاربری رنک مث

رنک مث به طور کامل با ویرایشگر بلوکی ادغام شده و متاباکسی برایش وجود ندارد. شما می‌توانید با کلیک بر روی آیکون آن در تولبار و ویرایشگر بلوکی به این افزونه دسترسی داشته باشید. تولبار رنک مث به چهار تب جداگانه تقسیم می‌شود: عمومی، پیشرفته، اسکیما و رسانه اجتماعی. در کنار همه این مواردی که بیان کردیم این افزونه داشبورد آنالیتیکی جداگانه هم دارد که به شما اجازه می‌دهد گزارش‌های کنسول جستجو را در نسخه رایگان رصد کنید و آمار مربوط به ترافیک سایت را هم داشته باشید.

 

یواست در برابر رنک مث: قیمت‌ها چگونه است؟

رنک مث تا ماه نوامبر، یک افزونه رایگان بود و در حال حاضر نسخه بیزنسی و پرو را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. البته این موضوع تاثیری بر روی نسخه رایگان آن نداشته است و بیشتر قابلیت‌های پولی یواست به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید بسته پولی این دو افزونه را تهیه کنید موارد زیر را در نظر داشته باشید.

 

قیمت افزونه یواست

بسته پولی یواست برای کار بر روی یک سایت ۸۹ دلار برایتان هزینه دارد هر چند شما می‌توانید لایسنس چند سایتی را با تخفیف خریداری کنید. تخفیف‌های اولیه با ۵ درصد به ازای هر سایت اضافی آغاز می‌شود و بعد از خرید‌های بیشتر به طور تدریجی افزایش می‌یابد. همچنین قابلیت‌هایی را که قبلا بیان کردیم را هم می‌توانید در بخش سایر افزونه‌ها در سایت یواست ببینید و بررسی کنید. سئوی ویدئو، سئوی محلی، سئوی ووکامرس و سئوی اخبار را می‌توان برای هر سایت با هزینه ۶۹ دلار خریداری کرد.

 

قیمت افزونه رنک مث

رنک مث بسته پرمیوم خود را به دو بخش پرو (۵۹ دلار) و بیزنسی (۱۹۹ دلار) تقسیم بندی می‌کند. هرکدام از این بسته‌ها به صورت ویژه و تخفیف دار ارائه می‌شوند و قیمت‌شان از چیزی که گفتیم بیشتر است. تفاوت این دو بسته شامل موارد زیر است:

  • آنالیز کلمات کلیدی: ۵۰۰ برای بسته پرو و ۱۰ هزار برای بسته بیزنسی
  • وب سایت: سایت‌های شخصی نامحدود برای پرو و پشتیبانی بیشتر برای مشتریان بیزنسی
  • پشتیبانی: پشتیبانی ویژه برای بسته بیزنسی و پشتیبانی ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته

 

یواست سئو یا رنک مث: کدام یک بهتر است؟

افزونه یواست سئو سال‌هاست که در اختیار کاربران قرار دارد و هنوز هم یکی از افزونه‌های موفق در حوزه سئو به حساب می‌آید. با اینحال رنک مث در دو سال گذشته میلیون‌ها کاربر به سمت خود جذب کرده و رشد بی نظیری داشته است. اینکه کدام یک را انتخاب می‌کنید به نیازها و خواسته‌هایتان بستگی دارد اما بیایید برنده را در هر طبقه بندی بررسی کنیم:

  • راه‌اندازی و تنظیم: هردوی این افزونه‌ها فرآیند یکسانی در راه اندازی و تنظیم دارند. با اینکه یواست ویدئو و دموی مرحله به مرحله دارد رنک مث بین کاربران پیشرفته و مبتدی تفاوت قائل می‌شود و تنظیمات ساده و پیشرفته را در اختیارشان می‌گذارد.
  • کیورد: برای نسخه رایگان رنک مث انتخاب بهتری است. در این افزونه کلمات کلیدی بیشتری در اختیار دارید.
  • قابلیت‌ها: رنک مث قابلیت‌های رایگان بیشتری نسبت به یواست در اختیارتان قرار می‌دهد. برخی از قابلیت‌های پایه‌ای رنک مث به صورت پولی در یواست ارائه می‌شود.
  • کاربرپسند بودن: این موضوع به سلیقه کاربران بستگی دارد. افزونه یواست گزینه‌های بیشتری برای ویرایش دارد و به شما اجازه می‌دهد از طریق متاباکس و سایدبار کارتان را انجام دهید.
  • قیمت‌گذاری: رنک مث به صرفه‌تر است و بسته‌های بهتری دارد. همه چیز به خوبی قیمت‌گذاری شده است و شما دسترسی نامحدود در برخی از بسته‌ها دارید. یواست هم قابلیت‌هایش را به دو بخش افزونه و بسته پرمیوم تقسیم کرده است

 

حرف آخر

بدون شک برنده مقایسه‌ای که در این مقاله انجام دادیم رنک مث است. این افزونه ارزان‌تر است و قابلیت‌های رایگان بیشتری نسبت به یواست دارد. با اینحال یواست محبوبیت بیشتری دارد و می‌تواند هنوز هم در صدر جدول باشد. شواهد موجود حاکی از آن است که رنک مث در طول سال‌های آتی رشد قابل توجهی خواهد داشت.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد آرا: ۵

اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
dgiland.academy

عالی بود

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link