آموزش رفع مشکل redirect وردپرس (راهنمای 0 تا 100 حل مشکل)

آموزش رفع مشکل redirect وردپرس

مشکل redirect وردپرس می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد از جمله خطا internal server error و یا مشکل صفحه سفید وردپرس، ولی در این آموزش سعی داریم به رفع مشکل redirect وردپرس و باز نشدن پیشخوان وب‌سایت از روش‌های دیگر بپردازیم.

برای بسیاری از وبمستران این مشکل دقیقا بعد از نصب وردپرس رخ می‌دهد و ممکن است باعث دلسردی آن‌ها در همان شروع راه‌اندازی سایت شود ولی نگران نباشید چون گام به گام تا رفع این مشکل شما را همراهی خواهیم کرد.

توصیه می‌کنیم قبل از شروع کار حتما از اطلاعات سایت خود یک بکاپ کامل بگیرید تا در صورت بروز مشکل بتوانید مجدد سایت را به حالت قبل برگردانید و ریسک بروز خطر و حذف اطلاعات را به صفر برسانید.

روش‌های رفع مشکل redirect وردپرس

بعد از گرفتن بکاپ لطفا تمامی مراحل زیر را به ترتیب انجام داده و بعد از اجرا، مجدد وضعیت ورود به پیشخوان را بررسی کنید اگر مشکل در هر قدم رفع شد نیازی به ادامه مسیر نخواهد بود و مورد بروز خطا در سایت شما بدین شکل به راحتی شناسایی خواهد شد.

 

حذف کوکی مرورگر

یکی از دلایل ابتدایی می‌تواند مشکل کوکی‌ها و کش مرورگر شما باشد، سعی کنید یک‌بار کش مرورگر خود را حذف کنید و مجدد مشکل را بررسی کنید. ممکن است در این مرحله بدون هیچ عمل اضافه‌ای مشکل redirect وردپرس شما حل شود.

clear cookie-رفع مشکل redirect وردپرس

غیرفعال کردن پلاگین‌ها

یکی دیگر از دلایل این مشکل، می‌تواند تداخل یک و یا چند پلاگین باشد که این مورد را به کررات مشاهده کردیم، برای رفع مشکل redirect وردپرس ابتدا از طریق پنل وب‌سایت خود به هاست خود لاگین کنید.

سپس در مسیر wp-content نام دایرکتوری plugins را به یک اسم دیگر به طور مثال plugins-backup تغییر بدید تا تمامی پلاگین‌ها غیرفعال شوند. حال به وب‌سایت خود برگشته و دوباره سایت را بررسی کنید، اگر مشکل redirect وردپرس رفع شده بود، به طور حتم مشکل در یکی از پلاگینهای فعال بر روی وب‌سایت شماست.

غیرفعال کردن پلاگین‌ها

کافی است به پیشخوان وردپرس خود رفته و تک‌تک پلاگینها را فعال کنید و وب‌سایت خود را refresh کنید اگر مشکل دوباره ظاهر شد آخرین پلاگین فعال شده با سایت شما تداخل داشته و باید فکری به حال آن کنید.

 

استفاده از پوسته پیش‌فرض

در برخی از موارد مشکل از پوسته‌ی شماست ممکن است با آپدیت وردپرس و عدم سازگاری قالب شما با ورژن جدید این مشکل رخ دهد، برای رفع مشکل redirect وردپرس باید وارد هاست خود شوید و در داخل دایرکتوری wp-content/themes نام قالب خود را تغییر دهید تا وردپرس اتوماتیک به قالب پیش فرض سوییچ کند.

اگر هم قالب پیش‌فرض را حذف کرده‌اید باید قالب را مجدد نصب و فعال کنید، اگر مشکل شما رفع شد پس باید به دنبال رفع مشکل قالب خودتان باشید.

 

حذف فایل htaccess.

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند باعث بروز این مشکل شود محتویات فایل htaccess. شماست، برای رفع موقت این مشکل این فایل را حذف کنید و سپس مجدد وب‌سایت خود را بررسی کنید، اگر مشکل وب‌سایت رفع شما می‌توانید یک فایل htaccess. مجدد ایجاد کنید و با رفتن به پیوندهای یکتا و ذخیره تنظیمات کدهای موردنیاز را مجدد تولید کنید.

 

رفع مشکل از طریق آدرس url سایت

مورد آخر که ممکن است باعث بروز این مشکل شده باشد آدرس url اشتباه سایت شماست، برای رفع مشکل redirect وردپرس از این طریق باید فایل wp-config.php سایت خود را ادیت کرده و مقادیر زیر را درون آن اصلاح کنید و در صورت عدم وجود آن‌ها را ایجاد کنید.

;define('WP_HOME','http://example.com')
;define('WP_SITEURL','http://example.com')

بدیهی است که باید به جای example.com آدرس سایت خود را وارد کرده و اگر از www برای آدرس سایت خود استفاده می‌کنید آن را در کدهای بالا لحاظ کنید.

بعد از قرار دادن دو خط بالا درون فایل کانفیگ تغییرات را ذخیره کنید و مجدد بررسی کنید که آیا مشکل رفع شده است یا نه!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۴.۸ / ۵. تعداد آرا: ۲۳

اشتراک در
اطلاع از
guest

4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سمیرا مرادی

اقا دستت درد نکنه گزینه اخری جواب داد

رضا

سلام. روش آخر کار کرد. ممنون از شما

سیمین

سلام
ممنون از سایت خوبتون
من سایتم وردپرسی هست ، سایت رو وقتی با دامنه فراخوانی میکنم ارور ERR_INVALID_REDIRECT میده اما وقتی وارد بخش مدیریت میشم صفحات داشبورد وردپرس میاد اما بازم سایت رو میزنم خود سایت نمیاد … چجور میشه مشکلش رو حل کنم؟

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link