رفع خطای Apache is functioning normally در دایرکت ادمین

رفع خطای Apache is functioning normally

در این جلسه به نحوه رفع خطای Apache is functioning normally در دایرکت ادمین که یکی از ارورهای شایع هم هست خواهیم پرداخت. معمولا این ارور بعد از نصب دایرکت ادمین رخ می‌دهد و تا مدت زمانی باعث درگیر شدن مدیران سرور می‌شود.

یکی از محبوب‌ترین پنل های میزبانی وب با قابلیت‌هایی هم چون عدم مشکلات تحریمی و سبک بودن موقع اجرا دایرکت ادمین می‌باشد که با هزینه‌ی پایین لایسنس آن بسیار در بین وب مستران و مدیران سرور محبوب گشته است.

توسعه روزافزون و استفاده‌ی گسترده بعضاً باعث بروز مشکلاتی در حین اجرای  کار با آن برای کاربران تازه‌کار می‌شود یکی از ارور های مهم و شایع خطای Apache is functioning normally می‌باشد.

برای رفع خطای Apache is functioning normally در دایرکت ادمین باید عوامل متعددی مورد بررسی قرار گیرند که برای شما در ادامه به تفصیل شرح خواهیم داد.

آموزش رفع خطای Apache is functioning normally

آموزش رفع خطای Apache is functioning normally

اولین دلیل بروز این خطا بعد از نصب پنل، فراخوانی هاست ایجاد شده با آدرس IP سرور به جای آدرس دامنه می‌باشد در این مورد برای حل مشکل از آدرس دامنه برای فراخوانی سایت خود استفاده کنید و یک آدرس دامنه مجزا برای هاست نیم خود تعریف نمایید.

دومین دلیل بروز خطای Apache is functioning normally عدم ست شدن صحیح virtualhost در کانفیگ آپاچی می‌باشد.

برای رفع آن باید فایل کانفیگ سرور مربوط آپاچی یوزر مربوطه که در مسیر زیر قرار دارد در فایل کانفیگ اصلی آپاچی etc/httpd/conf/httpd.conf/ فراخوانی شده باشد.

usr/local/directadmin/data/users/username/httpd.conf/

چنانچه از custombuild ورژن ۲ استفاده می‌کنید باید در فایل کانفیگ اصلی آپاچی خط زیر قرار داشته باشد.

Include /conf/extra/directadmin-vhosts.conf

و در فایل /etc/httpd/conf/extra/directadmin-vhosts.conf/ باید در انتهای فایل خطی برای فراخوانی فایل کانفیگ آپاچی منحصربه‌فرد یوزربا خط زیر قرار داشته باشد Include /usr/local/directadmin/data/users/username/httpd.conf  اگر موارد ذکر شده وجود نداشته باشند توسط دستورات زیر فایل کانفیگ آپاچی رو یکبار rewrite می‌کنیم.

cd /usr/local/directadmin/custombuild
build rewrite_confs/.

و حتماً از وجود خط apacheconf=/etc/httpd/conf/extra/directadmin-vhosts.conf در مسیر فایل زیر اطمینان حاصل نمایید.

usr/local/directadmin/conf/directadmin.conf/

سومین دلیل رخ داد این ارور و نحوه رفع خطای Apache is functioning normally عدم ست شدن دامنه با آدرس IP صحیح سرور در آپاچی می‌باشد. برای حل این مشکل به مسیر Admin Level -> Show All Users رفته و از ست بودن دامنه موردنظر با آدرس ای پی اطمینان حاصل کنید.

رفع خطای Apache is functioning normally

در بعضی از مواقع برای رفع خطای Apache is functioning normally در Directadmin باید یکبار دامنه موردنظر را پاک کرده و دوباره ایجاد نمایید تا مشکل مربوطه برطرف گردد.

و در آخر اگر باز تمامی موارد ذکر شده را انجام دادید و ارور همچنان به قوت خود باقی بود بهترین راه همیشه چک کردن لاگ سرور هستش با بررسی لاگ آپاچی به احتمال ۹۹ درصد مشکل شما حل خواهد شد.

برای رفع خطای ۵۰۰ internal server error و همچنین رفع خطای ۵۰۳ Service Unavailable می‌توانید از آموزش‌هایی که در وب‌سایت قرار دادیم نیز استفاده کنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۴.۹ / ۵. تعداد آرا: ۳۱

اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
babakmahmoudi

سلام مهندس جان من قبلا سایتم رو در هاست ایران سرور بالا اورده بودم و به بعضی از دلایل اون هاست رو کلا لغو کردم و به هاستینگ نت افراز اومدم ولی وقتی بکاپ کل سایتم رو در هاست نت افراز بالا اوردم و خواستم به سایتم سر بزنم با این ارور مواجه شدم و با کلی پرس و جو و ایراد رو پیدا کردم وقتی در cmd پینگ گرفتم از دامنم سیستم (لپ تاپ) من داشت از همون ای پی قبلی که هاست ایران سرور داده بود داره می خونه و از ای پی جدید چیزی نمی خونه این فقط سیستم من هستش مشتری ها و حالا سیستم های دیگه از اون ای پی جدید می خونن (هاستینک جدید ) حالا کلا کش dns سیستم و اینکه کش مرورگر و حتی خود مرورگر رو هم پاک کردم نشد به نظزتون چیکار من باید انجام بدم واقعا همه کار رو هم انجام دادم ولی نشد گفتم dns سیستم کش مرورگر و اینکه با ی اینترنت دیگه برم چک کنم نمی شود ولی میگم با گوشی میرم به وب سایت همه چیز اوک هستش ولی در لپ تاپم این مشکل رو دارم (لپ تاپ من دو سیستم عامل هستش یکی کالی لینوکس هستش و یکی ویندوز ۱۰ در ویندوز چیزی از سایت نشون نمیشده ولی در سیستم عامل کالی لینوکس سایتم رو نشون میده بدون ایراد الان نمی دونم چیکار کنم فکر کنید اون ای پی چسبیده مونده تو ویندوز من و الان هر چی می کنم تغییر نمی کنه به ای پی جدید مهندس جان تو رو خدا ببیند می تونید به من کمک کنید

Amirhossein Salmani

ممنون استفاده کردم جواب داد واقعا عالی بود

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link