حضور در صفحه اول گوگل در مدت کوتاه (در 3 ماه صفحه اول باشید)

first page of google

اگر می‌خواهید زمانی که کاربران اینترنتی هر کلمه‌ای را در گوگل جستجو کردند سایت شما در صفحه اول گوگل و یا حتی نتیجه اول SERP باشد حتماً این آموزش را تا انتها بخوانید.

برای بودن در صفحه اول گوگل شما دو راه پیش رو دارید روش نخست استفاده از تبلیغات گوگل یا همان ادوردز است که شما با پرداخت به ازای هر کلیک یا اصطلاحاً cpc می‌توانید مادامی که بودجه داشته باشید همیشه جلوی چشم مخاطبانتان باشید و زمانی که بودجه شما به پایان برسد قطعاً دیگر در نمایش نتایج گوگل دیده نخواهید شد.

روش دوم استفاده از سئو برای کسب جایگاه‌های ارگانیک گوگل است. در این روش شما بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای و صرفاً با تکنیک‌های SEO برای موتورهای جستجو می‌توانید در صفحه اول گوگل حضور داشته باشید.

در این مقاله سعی داریم به روش دوم یعنی رسیدن به صفحه اول گوگل از طریق آموزش سئو بپردازیم. با روش‌هایی که در ادامه آموزش خواهید آموخت می‌توانید حتی سخت‌ترین کلمات کلیدی خودتان را به صفحه اول برسانید.

 

با رعایت ۱۱ اصل زیر صفحه اول گوگل باشید و فروانروایی کنید!

همیشه سئو برای کسانی که آشنایی کافی را با آن ندارند یک بحث پیچیده و سردرگم کننده است. چیزی که باعث دلسری آنان شده و باعث می‌شود کار را نیمه کاره رها کنند و هرگز امیدی برای حضور در صفحه اول گوگل نداشته باشند.

صفحه اول گوگل با 11 اصل اساسی

در این آموزش با رعایت ۱۱ اصل اساسی در سئو می‌توانید با هر کلمه کلیدی در صفحه اول گوگل حضور پیدا کنید و حتی بالاتر از رقبای خود قرار بگیرید. البته باید به صورت کاملا دقیق و حرفه‌ای هر یک از اصول ۱۱ گانه را روی سایت موردنظرتان پیاده‌سازی نمایید تا شاهد نتایج فوق‌العاده آن‌ها باشید.

 

سئو صفحه اصلی سایت

برای شروع سئو، بهترین نقطه شروع بهینه‌سازی صفحه اول سایت است که مهم‌ترین صفحه سایت شما نیز محسوب می‌شود. شما بدون داشتن یک Home Page سئو شده شانس چندانی در رسیدن به صفحه اول گوگل حتی روی مقالات داخلی سایت نیز نخواهید داشت.

در استراتژی حرفه‌ای بک لینک سازی که در دوره جامع سئو نیز به شرکت‌کنندگان آموزش می‌دهیم تأکید زیادی بر روی سئو صفحه اصلی داریم چون بخش عظیمی از بک لینک‌ها باید به صفحه اصلی داده شوند و این مورد در شروع کار یک سایت نیز بیشتر نمود خواهد داشت.

 

سئو برندینگ

اگر دارای یک نام برند شناخته شده نیستید شاید بهترین گزینه برای سئو خارجی سایت استفاده از برندینگ سئو است. شما در این روش باید تا جای ممکن روی سئو برند وب‌سایت خود زمان بگذارید. بک لینک سازی روی نام برند شما علاوه بر اثر بسیار قدرتمند روی سئو تأثیر چشم‌گیری در فروش شما نیز خواهد داشت.

زمانی که در کسب و کار خود آن‌قدر رشد کنید تا با جستجوی نام برند شما بخش عظیمی از مخاطبان وارد سایت شما شوند یعنی شما توانسته‌اید برندینگ خود را به درستی انجام دهید و مطمئناً درآمد شما در این مرحله به طرز باورنکردنی افزایش یافته است.

 

طراحی مناسب سایت

شاید این مورد را باید اول آموزش بیان می‌کردیم تا ارزش این بخش بیش از بیش برای شما ملموس می‌شد. اگر سایت شما دارای یک طراحی جذاب نباشد و یا کاربران بعد از ورود به سایت شما خیلی زود از آن خارج شوند شاید بتوان به جدیت گفت که دیگر بخش‌های این آموزش تأثیر چندانی بر سئو نخواهند داشت.

سایت شما علاوه بر طراحی زیبا باید از نظر کارایی یا User Exprience نیز بسیار تجربه لذت بخشی برای کاربرانتان فراهم کند. افزایش سرعت سایت و یا ایجاد دسترسی آسان به بخش‌های داخلی از مهم‌ترین فاکتورهای تجربه کاربری محسوب می‌شوند.

 

استفاده از کلمات کلیدی بلند (Long Tail)

اگر در شروع کار سئو هستید و قصد دارید سریع با حضور در صفحه اول گوگل ترافیک و فروش سایت خودتان را افزایش دهید توصیه می‌کنیم که از کلمات کلیدی کم رقابتی‌تر یا اصطلاحاً Long Tail استفاده کنید.

به طور مثال اگر در شروع کار هستید و کسب و کار شما طراحی سایت است به طور قطع اگر بخواهید با کلمه طراحی وب‌سایت صفحه اول گوگل باشید باید بدانید کار بسیار بسیار سختی پیش رو خواهید داشت شاید پیش‌بینی ۳ ساله برای رساندن این کلمه به صفحه اول گوگل خیلی هم بدبینانه نباشد.

از طرفی اگر شما کلمات کلیدی درستی را در ابتدای کار انتخاب کنید به دلیل اینکه رقبای کمتری روی این کلمات وجود دارند سریع‌تر و با تلاش بسیار کمتری می‌توانید در صفحه اول گوگل حاضر شوید.

 

تولید محتوای مستر

یکی از سؤالات بسیار پرتکرار کاربران که باعث شد تا این آموزش را برای شما آماده کنیم این بود که چگونه سایت خود را پربازدید کنیم؟ که همیشه جوابی که برای این دسته از مخاطبان ارائه می‌دادیم این بود که مهم‌ترین عاملی که مشخص می‌کند سایت شما در آینده یک سایت پربازدید و پردرآمد خواهد بود یا خیر استراتژی شما در تولید محتوای مستمر است.

اگر امروز شما با کمترین هزینه یک سایت راه‌اندازی کنید و هیچ سرمایه‌ای هم برای تبلیغات و سئو نداشته باشید و فقط روی تولید محتوا مستمر و با کیفیت کار کنید شک نکنید در طی ۲ سال اغلب رقبا و هم‌صنف‌های خود را کنار خواهید زد.

تولید حتی یک محتوا در روز شما را نسبت به قدرتمندترین رقبای کسب و کارتان جلو خواهد انداخت چون یکی از مهم‌ترین ضعف رقبا نداشتن محتواهای به روز و مستمر است که هنوز هم این مشکل کماکان وجود دارد.

 

سرعت سایت خود را افزایش دهید

افزایش سرعت سایت یکی از جدی‌ترین مواردی است مستقیماً باعث افزایش فروش و یا حتی کاهش فروش شما می‌شود. این مورد برای وب‌سایت‌هایی که ترافیک بسیار زیادی دارند نمود بیشتری دارد.

افزایش سرعت سایت - صفحه اول گوگل

بر طبق یک بررسی انجام شده لود سایت بیش از ۳ ثانیه باعث کاهش ۴۰ درصدی ترافیک سایت شما خواهد شد یعنی اگر به‌طور مثال سایتی دارای ورودی ۱۰۰ هزار کاربر در روز باشد و ۴۰ درصد ترافیک آن به دلیل سرعت لود بد از دست برود یعنی در روز ۴۰ هزار بازدید را از دست خواهد داد.

با یک تخمین اگر نرخ تبدیل ورودی به مشتری یک وب‌سایت در بدترین حالت ۱ درصد هم باشد یعنی ۴۰۰ مشتری در روز فقط به خاطر سرعت بد سایت از دست خواهد رفت.

 

واکنش‌گرایی و باز شدن صحیح سایت در موبایل

در سال‌های اخیر به دلیل رشد چشمگیر کاربران استفاده کننده از موبایل و ورود آن‌ها به گوگل برای جستجو باعث شد گوگل روند ایندکس مطالب وب‌سایت‌ها را به حالت Mobile First Index تغییر دهد یعنی اولویت اول گوگل از کاربرانی که با کامپیوتر وارد وب‌سایت‌ها می‌شدند به دستگاه‌های همراه مثل موبایل و تبلت تغییر کرد.

سئو سایت برای موبایل - صفحه اول گوگل

اگر سایت شما در تلفن همراه به درستی بارگذاری نشود بدون شک ورودی سایت شما کم خواهد شد و حتی بر اساس اعلام گوگل احتمال پنالتی شده سایت نیز بسیار زیاد خواهد بود.

پس همواره سعی کنید قالب سایت شما از خاصیت واکنش گرایی پیروی کرده و کاملاً برای تلفن همراه و تبلت بهینه شده باشد. اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس به عنوان سایت ساز استفاده می‌کنید اغلب قالب‌های موجود برای این سیستم کاملاً واکنش گرا بوده و شما نیازی به کدنویسی و طراحی مجدد نخواهید داشت.

 

استفاده از عناوین جذاب

اگر محتوای مستمر تولید می‌کنید و با سئو هم آشنایی دارید حتماً می‌دانید که استفاده از عناوین جذاب چقدر در افزایش میزان نرخ کلیک یا CTR تأثیر مثبتی دارد.

بر اساس الگوریتم Rankbrain یکی از موارد بسیار مهم در کسب جایگاه‌های برتر صفحه اول گوگل افزایش میزان CTR کاربران است. اگر بتوانید عنوان جذابی بنویسید که وقتی کاربری با یک کلمه کلیدی توجهش به عنوان و لینک شما جلب شود و تصمیم بگیرید شما را به لینک‌های بالاتر ترجیح دهد و کلیک کرده و وارد سایت شما شود و این اتفاق بارها و بارها تکرار شود گوگل متوجه این قضیه شده و شما را در رتبه بسیار بهتری نسبت به رقبایتان قرار خواهد داد.

استفاده از عناوین جذاب در سئو

تکنیک‌های بسیار حرفه‌ای برای بهبود تایتل و افزایش CTR وجود دارد که حتی بدون گرفتن و یا خرید بک لینک هم می‌تواند شما را به رتبه‌های ۱ تا ۳ صفحه اول گوگل برساند اگر می‌خواهید از این تکنیک‌ها آشنا شوید و به سطح استادی در سئو برسید توصیه می‌کنم در دوره جامع آموزش سئو حتماً شرکت کنید.

 

اعتبار سایت مهم‌ترین عنصر موفقیت سایت

قرارگیری در صفحه اول گوگل بدون داشتن اعتبار مناسب نزد گوگل هرگز و یا به‌سختی اتفاق خواهد افتاد.

گوگل سایت‌هایی را که دارای Domain Authority بالاتری هستند را به سایت‌های معمولی و سطح پایین‌تر ترجیح می‌دهد. ترجیح می‌دهد سایت‌هایی در نمایش نتایج در لینک‌های بالایی قرار گیرند که نزد کاربران شناخته شده تر و اعتبار بالاتری داشته باشند.

 

چگونه اعتبار سایت را بالا ببریم؟

برای افزایش اعتبار سایت راهی جز بک لینک گیری وجود ندارد.

شما باید برای سایت خود به صورت مداوم و با استراتژی هدفمند لینک بگیرید. لینک‌های ارزشمندی که اعتبار بالایی دارند و می‌توانند سایت شما را هم بالا بکشند.

نحوه لینک سازی دارای اصول و تکنیک‌هایی است که باید حتماً از آن‌ها آگاهی داشته باشید مگر نه ممکن است سایت شما در معرض پنالتی شدن قرار گیرد.

 

UI و UX و تأثیر آن در سئو

کدهای قالب و یا CMS سایت شما باید بهینه و بدون ارور باشد.

برای تست قالب سایت می‌توانید از ابزار آنلاین w3cvalidator استفاده کنید تا در صورت وجود ارور بتوانید آن‌ها را شناسایی و نسبت به رفع آن‌ها اقدام کنید.

در مرحله بعدی، سایت شما باید از نظر کاربران جذاب و کار کردن با آن راحت و دلچسب باشد.

اگر سایت شما بتوانید هر چه بیشتر کاربران را راضی کند زمان ماندگاری در صفحات سایت شما افزایش یافته و این مورد به صورت مستفیم بر سئو سایت شما تأثیر خواهد داشت.

گوگل با الگوریتم Rankbrain میزان رضایت کاربران از سایت شما را سنجیده و احتمال قرارگیری در صفحه اول گوگل برای آن صفحاتی که دارای بیشترین میزان ماندگاری کاربران هستند وجود دارد.

 

سوشیال سیگنال و تأثیر آن بر سئو

اگر بتوانید مطالبی در سایت خود بنویسید که کاربران شما با آن درگیر شوند و تمایل به اشتراک‌گذاری آن محتوا در شبکه‌های اجتماعی بالا باشد شما نسبت به رقبا شانس بسیار بالاتری برای رسیدن به صفحه اول گوگل خواهید داشت.

اشتراک‌گذاری و لایک مطالب شما در شبکه اجتماعی را سوشیال سیگنال می‌نامند که یکی از پارامترهایی است که گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها آن را در نظر می‌گیرد.

این کاملاً به شما و استراتژی کسب‌وکار شما در شبکه‌های اجتماعی بستگی دارد. شما می‌توانید با ایجاد گیمیفیکیشن و چالشی کردن پست‌های خود در شبکه‌های اجتماعی مخاطبان خود را به نوعی ترغیب کنید در تا بحث شما وارد شوند.

با گرفتن لایک های بیشتر و یا اشتراک‌گذاری بیشتر مطالب سایت شما توسط مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی، گوگل زودتر از آنچه که تصورش را بکنید متوجه این مورد شده و رتبه شما را جا به جا خواهد کرد(این مورد رو بارها تجربه کردیم)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد آرا: ۲۱

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link