آموزش ثبت سایت در گوگل وبمتسر تولز (Search Console)

آموزش ثبت سایت در گوگل وبمتسر تولز

ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول اولین قدمی است در جهت سئو کردن سایت که یک وبمستر باید بلافاصله بعد از راه‌اندازی سایت آن را انجام دهد.

البته گوگل آن‌قدر هوشمند است که حتی اگر سایت خود را در آن ثبت نکنید باز هم محتوای سایت شما در گوگل ایندکس شوند، ولی گوگل سرچ کنسول به شما اطلاعات ارزشمندی خواهد داد که هیچ ابزار دیگری نمی‌تواند آن‌ها را در اختیارتان قرار دهد.

توسط این اطلاعات می‌توانید سایت خود را بهینه‌تر کنید و کلمات کلیدی ارزشمند سایت خودتان که به ازای آن‌ها ترافیک قابل توجه ای دارید را یافته و به طور تخصصی روی سئو سایت خودتان کار کنید.

بدون داشتن اطلاعات سرچ کنسول شما هیچ دیدی از ورودی‌ها و میزان ترافیک سایت خود نخواهید داشت و در نتیجه نمی‌توانید بر عملیات سئو سایت خود نظارت و میزان موفقیت آن را بسنجید.

برای ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول نیازی به هیچ فرد یا شرکتی نخواهید داشت این کار به سادگی و در چند دقیقه قابل انجام است که در ادامه آن روش‌ها را به شما آموزش خواهیم داد.

توسط ابزار گوگل سرچ کنسول و با داشتن دانش تحلیل ترافیک و کلمات کلیدی به راحتی می توانید باعث افزایش بازدید سایت خودتان شوید.

 

امکانات Google Search Console

  1. نمایش تعداد کلیک‌ها و بازدیدها
  2. اطلاع دادن مشکلات امنیتی و ارورها
  3. ثبت سایت مپ
  4. مدیریت لینک‌های داخلی و خارجی
  5. مدیریت فایل robots.txt
  6. قابلیت fetch as google

 

چگونه سایت خود را در گوگل ثبت کنیم؟

برای ثبت سایت ابتدا باید یک اکانت جیمیل داشته باشید که Search Console بر روی آن ایمیل فعال شده و فقط شما که مدیر سایت هستید بتوانید به آن دسترسی داشته باشید.

ابزار google search console

اطلاعات سرچ کنسول به شدت برای هر مدیری حیاتی است و سایت‌هایی که دارای ترافیک بالا و کلمات کلیدی ارزشمندی هستند هرگز این اطلاعات را به فرد واسطی نخواهند داد پس لزوم داشتن یک ایمیل مخصوص و رعایت موارد امنیتی بر روی آن جز واجبات محسوب می‌شود.

 

آموزش ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول

برای شروع لازم است تا با ایمیل خود در جیمیل لاگین کنید سپس به آدرس Google Webmasters که در پایین قرار دادیم رفته و آدرس وب‌سایت خود را اضافه نمایید.

https://www.google.com/webmasters/tools/home

ثبت سایت در گوگل وبمسترتولز

سپس همان‌طور که در عکس زیر مشاهده می‌کنید باید به گوگل ثابت کنید که شما مدیر سایت هستید و دسترسی لازم به آن را دارید.

تایید دسترسی گوگل

گوگل از چند طریق می‌تواند احزار هویت را انجام دهد نخست می‌توانید فایل html که گوگل در اختیار شما قرار می‌دهد را روی هاست خودتان آپلود کرده و سپس روی دکمه verify کلیک کنید.

از روش‌های دیگری که می‌توانید برای ثبت سایت در سرچ کنسول از آن استفاده کنید می‌توان به Html Tag اشاره کرد که در این روش باید تگی که گوگل در اختیار شما قرار می‌دهد را درون صفحه سایت خود ترجیحاً یکی از صفحات site wide مثل هدر قرار دهید البته بهترین روش و آسان‌ترین روش همان استفاده از آپلود فایل Html است.

روش بعدی استفاده از گوگل آنالیتیکس هستش در این روش اگر اکانت Google Analytics دارید می‌توانید از طریق آن ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول را نیز انجام دهید.

استفاده از گوگل تگ منیجر و یا DNS روش‌های دیگری است که گول برای ثبت سایت در گوگل در اختیار مدیران سایت قرار داده است.

بعد از ثبت سایت در گوگل صفحات سایت شما در سریعترین زمان توسط خزنده‌های گوگل ایندکس خواهند شد حتی می‌توانید در مواقعی که سایت خود را بروز می‌کنید از قابلیت Fetch as Google به صورت لحظه‌ای صفحه مربوطه را درون ایندکس گوگل قرار دهید.

برای مشاهده اطلاعات دقیق‌تر از وب‌سایت خود درون سرچ کنسول باید حدود ۳ ماه از فعالیت سایت شما گذشته باشد تا بتوان اطلاعات ارزشمندی را از آن دریافت کرد.

نمودار سرچ کنسول

اگر اکانت شما چند وقتی است که در گوگل ثبت شده می‌توانید از بخش Search Traffic و سپس Search Analytics اطلاعت بسیار حیاتی و مهم سایت خودتان شامل کلمات کلیدی، میزان ورودی هرکدام، میزان بازدید و حتی جایگاه آن کلمه کلیدی را در صفحه گوگل مشاهده نمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد آرا: ۱۲

اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
وورکی

سلام
ممنون / خوب بود

املاک پاستور

کامل بود

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link