آموزش تغییر رمز دایرکت ادمین از طریق ssh تنها با 1 دستور

آموزش تغییر رمز دایرکت ادمین

در این جلسه به آموزش تغییر رمز دایرکت ادمین از طریق ssh خواهیم پرداخت، دایرکت ادمین یک کنترل پنل رایگان با امکانات بی‌نظیر است که فوق‌العاده سبک و کارآمد می‌باشد.

بیشتر هاستینگ‌های ایرانی به دلیل ارزان بودن لایسنس و عدم مشکل تحریمی استفاده از دایرکت ادمین را به سی پنل ترجیح می‌دهند.

در جلسه قبل به آموزش نصب دایرکت ادمین در لینوکس پرداختیم امروز در نظر داریم تا شما را با نحوه تغییر رمز دایرکت ادمین از طریق ssh آشنا کنیم.به دلیل hash شدن پسوردها در دایرکت ادمین امکان بازیابی پسوردها وجود نخواهد داشت و تنها راهی که می‌ماند تغییر پسورد یوزر admin از طریق دستورات لینوکس می‌باشد.

در بسیاری از مواقع شما پسورد ادمین را فراموش کرده‌اید و در بعضی از موارد شما بلافاصله بعد از نصب دایرکت ادمین امکان لاگین با یوزر admin را ندارید. بدین منظور باید از روش زیر برای تغییر پسورد دایرکت ادمین در ssh استفاده کنید.

 

مراحل تغییر رمز دایرکت ادمین از طریق ssh

برای تغییر پسورد در دایرکت ادمین ابتدا باید توسط دسترسی روت و از طریق نرم‌افزار putty به سرویس ssh متصل شوید.

putty-تغییر رمز دایرکت ادمین از طریق ssh

سپس برای تغییر پسورد دایرکت ادمین از ssh دستور زیر را وارد کنید در جلسه لینوکس به آموزش دستورات لینوکس به طور مفصل پرداختیم که می‌توانید از آن مقاله ارزشمند نیز استفاده کنید.

passwd admin

عملکرد دستور بالا بدین صورت است که با آمدن نام هر یوزری بعد از passwd پسورد مربوط به آن یوزر تغییر خواهد کرد و اگر شما دستور passwd را به تنهایی اجرا کنید در واقع دارید پسورت یوزر root را عوض می‌کنید.

password changed-تغییر پسورد دایرکت ادمین از طریق ssh

بعد از اجرای دستور بالا شما باید پسورد جدید را دو بار وارد کنید و هر بار دکمه Enter را بزنید. حالا باید پیام all authentication tokens updated successfully برای شما نمایش داده شود که نشان از موفقیت‌آمیز بودن عملیات تغییر رمز دایرکت ادمین از طریق ssh دارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد آرا: ۱۵

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link