آموزش تغییر آواتار در وردپرس از حالت پیش فرض به تصویر دلخواه

آموزش تغییر آواتار در وردپرس از حالت پیش فرض به تصویر دلخواه

در این جلسه به نحوه تغییر آواتار در وردپرس از تصویر پیش فرض به عکس دلخوه خواهیم پرداخت.

اگر در بستر اینترنت فعالیت داشته باشید در وب سایت‌هایی، حتماً دیده‌اید که یک یوزر در مقابل نام خود یک عکس منحصربه‌فرد دارد به این عکس آواتار می‌گویند.

البته وردپرس از آواتار خاصی استفاده می‌کند که به آن اصطلاحاً Gravatar نیز می‌گویند و مخفف شده‌ی Globally Recognized Avatar می‌باشد.

یکی از مزایای استفاده از گراواتار قرار دادن عکس انتخاب شده در تمامی بلاگ های وردپرسی در حین ارسال پست می‌باشد.

مزیت دیگر تغییر آواتار لود سریعتر سایت می‌باشد. اگر تست سرعت سایت خود را در gtmetrix انجام داده باشید شاید با مشکل لود آواتار در محتواهای درون سایت برخورد کرده باشید.

این مشکل به دلیل اینکه ممکن است کاربران حرفه‌ای‌تر زمانی که برای ایمیل خود یک عکس مشخص تنظیم می‌کنند و درون سایت شما نظری را ارسال می‌کنند رخ دهد.

بدین شکل که با هر بار لود صفحه مربوطه عکس کاربر باید در صفحه شما لود شود که خود این امر می‌تواند باعث کندی سایت شما گردد. پس تغییر آواتار در وردپرس یک مزیت مهم دیگر هم دارد آن هم افزایش سرعت سایت شماست.

گراواتار به صورت مشترک در تمامی وب‌سایت‌های وردپرسی قابل استفاده است، پس از اولین ثبت‌نام در سایت Gravatar اطلاعاتی که در این وب‌سایت وارد می‌کنید به ایمیل شما الحاق خواهد شد و از این به بعد عکس و اطلاعات نمایش داده شده در تمامی وب‌سایت‌های وردپرس مشابه خواهند بود.

در صورت عدم انتخاب گراواتار، عکس پیش فرض گراواتار administrator برای شما در نظر گرفته خواهد شد. البته به وسیله پلاگینهایی که برای وردپرس نوشته‌ شده‌اند می‌توانید برای تغییر آواتار در وردپرس اقدام کنید ولی این امکان به خوبی و گسترگی گراواتار نخواهد بود.

برای مدیر یک وب‌سایت نیز دارای مزایایی است که می‌توان به تلاش کمتر برای پیاده‌سازی سیستم قدرتمندی مثل گراواتار، عدم استفاده از پلاگینهای بیشتر و در پیرو آن کندتر شدن سایت و عدم نیاز به ادیت دستی یوزرها و اطلاعات آن‌ها اشاره کرد.

 

تغییر آواتار پیش فرض در وردپرس

اگر نخواهید از عکس‌های دلخواه برای آواتار سایت خود استفاده کنید می‌توانید از بخش تنظیمات و گفت‌وگوها آواتار پیش فرض وردپرس را تغییر داده و از عکس‌های دیگر استفاده کنید.

default-تغییر آواتار در وردپرس از حالت پیش فرض

تغییر این عکس به منزله تغییر عکس آواتار تمامی کاربران بدون آواتار می‌باشد، یعنی اگر فردی در سایت گراواتار ثبت نام نکرده باشد آواتار پیش فرض آن برابر آواتار شما که مدیر هستید خواهد بود.

 

تغییر آواتار در وردپرس از پیش فرض به عکس دلخواه

اگر بخواهید از یک عکس مجزا بر روی سایت خود به عنوان آواتار پیش فرض استفاده کنید باید دو کار اساسی انجام دهید، اول آپلود عکس درون وب‌سایت خودتان و سپس آدرسی دهی آن در فایل فانکشن قالب سایت که به آن‌ها خواهیم پرداخت.

ابتدا عکس خود را با ابعاد ۲۵۰*۲۵۰ پیکسل از بخش رسانه > افزودن بر روی سایت بارگذاری کنید و آدرس آن را درون یک notepad کپی کنید.

حال با قرار دادن کد زیر درون فایل functions.php قالب سایت خود و وارد کرد آدرس عکس آپلود شده درون کد آن را به صورت side wide درون وب‌سایت فراخوانی کنید.

<?php
add_filter( 'avatar_defaults', 'new_default_avatar' );

function new_default_avatar ( $avatar_defaults ) {
		//Set the URL where the image file for your avatar is located
		$new_avatar_url = get_bloginfo( 'template_directory' ) . '/images/new_default_avatar.png';
		//Set the text that will appear to the right of your avatar in Settings>>Discussion
		$avatar_defaults[$new_avatar_url] = 'Your New Default Avatar';
		return $avatar_defaults;
}
?>

حالا دوباره به بخش تنظیمات و گفت‌وگوها رفته و گزینه Default Gravatar که جدیداً اضافه شده است را انتخاب کنید تا عملیات تغییر آواتار پیش فرض در وردپرس نهایی شود.

آموزش پیشنهادی این جلسه ما به شما آموزش رفع خطاهای وردپرس توسط wp-debug هستش که توصیه می‌کنیم حتماً آن را مطالعه کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
fateme

با سلام و احترام
من با توجه ب اینکه در سایت Gravatar ثبت نام کردم ولی بازم عکسم در سایت نمایش داده نمی شود.
ولی در بقیه سایت ها ک کامنت میزارم پروفایلم نمایش داده می شود.
میخام بدونم چ دلایلی باعث میشه ک گراواتار در سایت خودم نمایش داده نشه؟

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link