بک لینک چیست و چگونه رتبه سایت را جا به جا می‌کند؟

بک لینک چیست

بک لینک چیست و چگونه سایت شما را به رتبه ۱ گوگل می‌رساند؟ اگر می‌خواهید در رتبه‌بندی گوگل جز سایت‌های محبوب باشید و در صفحه اول و یا حتی لینک اول قرار بگیرید ناگزیر هستید تا برای سایت خود بک لینک بسازید.

شما به دو صورت می‌توانید برای سایت خود بک لینک بسازید روش نخست ساخت Backlink استفاده از بک لینک رایگان و دستی و روش دوم خرید بک لینک به‌صورت رپورتاژ آگهی است که تأثیر زیادی در رتبه سئو سایت شما دارند.

 

بک لینک چیست و چگونه سایت ما را متحول می‌کند

بک لینک در واقع همان لینک‌هایی است که وب‌سایت‌های دیگر به سایت و محتوای شما می‌دهند. هدف گوگل از Backlink برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها سنجش میزان محبوبیت یا Authority آن‌ها بوده است. البته لینک‌هایی که به صورت طبیعی و توسط مدیران آن سایت‌ها به شما داده شوند نه اینکه به صورت دستی توسط شما گرفته شوند.

بک لینک چیست و چگونه سایت ما را متحول می‌کند

ولی متأسفانه لینک سازی به شکل کلاه‌سفید بسیار زمان‌بر و در اغلب موارد محکوم به شکست است. امروزه کمتر سایتی حاضر است به شما لینک رایگان بدهد و همین مورد سبب شده ۹۰ درصد بک لینک‌های گرفته شده از نوع کلاه خاکستری باشند.

در روش کلاه خاکستری صاحبان وب‌سایت‌ها خودشان برای وب سایتشان لینک می‌سازند ولی نه به روش تماماً سیاه و ترکیبی از روشهای سفید و سیاه که به کلاه خاکستری محسوب می‌شود.

 

اهمیت بک لینک در حد است

هنوز هم که هنوزِه بک لینک‌گیری جز مهم‌ترین فاکتورهای Off-Page سئو محسوب می‌شود سایت شما بدون لینک شانسی برای پیشی‌گیری از رقبایتان نخواهد داشت.

توصیه می‌کنیم حتماً مقاله سئو داخلی چیست را مطالعه کنید چون Off-Page سئو نقطه مقابل سئو داخلی است و شما باید به هر دو روش مسلط باشید تا بتوانید سایت خود را رشد دهید.

اگر می‌خواهید در نتایج گوگل دیده شوید، اگر تمایل دارید به سرعت باعث افزایش بازدید سایت خودتان شوید کافی است محتوای جامع و ارزشمندی تولید کنید و سپس با اصول صحیحی که در ادامه به شما خواهیم گفت برای محتوای خود لینک بسازید و سپس منتظر بمانید. بعد از گذشت ۳ تا ۶ ماه به احتمال ۹۰ درصد به ازای هر کلمه کلیدی در صفحه اول گوگل خواهید بود.

 

لینک فالو و لینک نوفالو چیست

بک لینک سازی به دو شکل لینک فالو و لینک نوفالو تقسیم‌بندی می‌شوند. از نظر اهمیت لینک follow به نسبت لینک nofollow ارزش بالاتری نزد گوگل دارد.

در لینک فالو گوگل در سایتی که به شما لینک داده به محض اینکه به آن لینک رسید از طریق آن لینک وارد محتوای مربوط به سایت شما شده و رتبه بالاتری را برای شما در نظر خواهد گرفت.

در لینک نوفالو برعکس لینک فالو خزنده‌های گوگل محدود می‌شوند از اینکه به سایت شما سر زده و اعتباری را از سایت مبدأ برای شما در نظر بگیرند.

 

لینک سازی و خطر پنالتی شدن سایت

بسیاری از شرکت‌ها و افرادی که خود را متخصص سئو اعلام می‌کنند به اشتباه اعلام می‌کنند که ۱۰۰ درصد لینک‌های شما باید از نوع فالو باشد تا سایت شما رتبه بهتری را کسب نماید ولی این باور کاملاً اشتباه است و حتی می‌تواند منجر به پنالتی شدن محتوای سایت شما شود.

لینک سازی و خطر پنالتی شدن سایت

اگر تمامی لینک‌های ایجاد شده توسط شما فقط از نوع فالو باشد در واقع شما دارید از سئو کلاه‌سیاه استفاده می‌کند و لینک‌های کاملاً غیرطبیعی می‌گیرید شما باید تا حد ممکن طبیعی عمل کنید و گوگل را نسبت به سایت خود حساس نکنید.

 

آیا بک لینک بخریم یا خودمان رایگان بسازیم

یک سؤال رایج دیگر این است که آیا خرید لینک می‌تواند منجر به پنالتی شدن سایت ما شود؟ آیا شما اصلاً خرید لینک را پیشنهاد می‌دهید؟

پاسخ ما خلاف افراد ناآگاه در حوزه سئو برای بعضی از وب‌سایت‌های خاص مثبت است. البته با داشتن شرایطی شما می‌توانید برای سایت خود لینک بخرید و حتی بر خلاف نظر این افراد رشد بسیار قابل قبولی هم داشته باشید.

 

چه سایت‌های حق خرید لینک را دارند

وب‌سایت‌هایی در این روش مجاز به خرید لینک هستند که حداقل ۱ سال از زمان فعالیت آن‌ها گذشته و تا حدودی نزد گوگل اعتبار کسب کرده باشند.

سایت شما باید دارای محتوای ارزشمندی بوده باشد و طی این ۱ سال فعالیت مشکوک که منجر به اسپم شناخته شدن سایتتان شود را نداشته باشد.

 

چه نوع بک لینکی بخریم

شما باید به عنوان صاحب یک وب‌سایت یا کسب‌ و کار اینترنتی نسبت به خرید بک لینک حساس باشید. هرگز نباید از وب‌سایت‌هایی که کارشان فروش لینک‌های زیاد است استفاده کنید.

این وب‌سایت‌ها از نظر گوگل سایت‌های اسپمی محسوب شده و قطعاً لینک‌های آن‌های نیز ارزشی نخواهند داشت.

لینک‌های خریداری شده باید برای یک مدت طولانی تمدید شوند حداقل زمان پیشنهادی ۳ ماه است که اگر کمتر از این مدت لینک شما از سایت مبدأ حذف شود برای سایت شما یک نمره منفی لحاظ خواهد شد.

چه نوع بک لینکی بخریم

باید لینک‌هایی ایجاد شده از این سایت‌ها حتماً از نوع فالو باشد و به هیچ عنوان از جایگاه‌هایی نظیر سایدبار و یا فوتر که نشان‌دهنده لینک‌های خریداری شده هستند و گوگل به آن‌ها حساس است نباشند.

هرگز به دنبال خرید بک لینک ارزان نباشید اگر قصد لینک سازی دارید حتماً برای آن بودجه‌ای را مدنظر بگیرید و سعی کنید با خرید بک لینک با کیفیت و دائمی از مزایایی آن به سود خود استفاده نمایید.

 

تأثیر Authority سایت لینک دهنده

وب سایتی که قصد لینک سازی و یا خرید بک لینک از آن را دارید باید دارای Domain Authority و Page Authority بالاتری نسبت به سایت شما باشند.

نکته بعدی هم اینکه درست است باید میزان محبوبیت سایت موردنظر از سایت شما بالاتر باشد تا روی سایت شما تأثیر مثبت گذارد ولی به این نکته نیز توجه کنید فاصله خیلی زیاد در Authority سایت شما و سایت موردنظر می‌تواند باعث شک گوگل و پنالتی شدن سایت شما شود.

 

تبادل لینک آری یا نه

تبادل لینک در این آموزش تنها بخشی است که با آن ۱۰۰ مخالف هستیم و اثرات آن فوق‌العاده مخرب است و می‌تواند باعث جریمه سایت شما شود.

باید شما لینک یک‌طرفه از سایت‌های موردنظر خود داشته باشید و همکاری در لینک سازی دو طرفه اصلاً به سود شما نخواهد بود.

 

بررسی لینک سازی رقبا

خوب می‌رسیم به بخش مهم تحلیل و آنالیز لینک رقبا، یکی از بهترین روش‌ها در پیدا کردن لینک‌های ارزشمند آنالیز رقبای سایت شماست با بررسی استراتژی‌های آن‌ها شما دقیقاً می‌توانید متوجه شوید آن‌ها چه تعداد بک لینک دارند از چه جاهایی بک لینک می‌خرند و حتی هر روز از کجا بک لینک می‌گیرید.

ابزاری به نام Ahrefs وجود دارد که برای استفاده از آن باید هزینه پرداخت کنید ولی اطلاعات بسیار ارزشمندی در اختیار شما قرار دهد که می‌توانید توسط آن کلاً Off Page سئو سایت خود را به بهترین شکل مدیریت کنید.

 

چگونه لینک بسازیم

برای ساخت بک لینک رایگان شما می‌توانید از ۳ طریق اقدام کنید نخست از انجمن‌های گفتگو که بهترین و آسان‌ترین روش لینک سازی هستند استفاده کنید.

برای اینکار کافی است به دنبال انجمن‌های مرتبط با حوزه کاری سایت خود باشید و سپس در آن‌ها فعالیت کنید و برای محتوای خود بک لینک بسازید.

دومین روش بک لینک گیری از طریق گذاشتن نظر درون سایت هستش در این روش شما باید به وب‌سایت‌هایی که امکان نظر دادن را می‌دهند بروید و برای سایت خود لینک بسازید.

روش سوم که روش کلاه‌سفید هستش شما از مدیر سایت موردنظر می‌خواهید به محتوای سایت شما لینک بدهد. البته این روش باید با ذکاوت خاصی انجام شود و برای هر دو طرف سود داشته باشد که مدیر سایت موردنظر نیز به شما لینک بدهد.

می‌توانید با پیدا کردن لینک‌های شکسته سایت هدف برای آن‌ها محتوا تولید کنید و بخواهید که با قرار دادن محتوای شما در سایتشان به شما نیز در قبال آن لینک فالو بدهند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد آرا: ۲۱

اشتراک در
اطلاع از
guest

6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سفارش چاپ آنلاین آکسون

سایت خیلی خوبی دارین مطالب پر باری توش هست که اگه عملی بشه قطعا تاثیر میزاره

مشهد چت

سلام واقعا عالی بود با تشکر

مسعود رفیعی آرانی

با عرض سلام
مطالب و محتوای بسیار عالی بود و من تحت تاثیر مطالب خوبتان قرار گرفته ام و امیدوارم که کاربران دیگر این سایت از مطالب پر محتوایتان استقبال و بازدید به عمل آورند و از فعالیت و روش کار سایت شما الگو گرفته و در سایتهای خود استفاده نمایند
با تشکر

Microsoft Persia

چه موقعی ممکن است که با بک لینک سازی گوگل مارو جریمه کنه؟

سعید پولادوند

عالی بود

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link