زمان ایندکس شدن مطالب در گوگل (+ تکنیک افزایش سرعت Crawl)

زمان ایندکس شدن مطالب در گوگل

یکی از چالشی‌ترین سؤالاتی که اغلب تازه‌واردان در بحث سئو و بهینه سازی سایت با آن روبرو هستند زمان ایندکس شدن مطالب در گوگل و نحوه افزایش سرعت آن است.

هیچ منبع خاص و یا زمانی مشخص برای تعیین زمان ایندکس شدن مطالب در گوگل وجود ندارد و صرفاً بر اساس تجربه می‌توان درباره آن صحبت کرد و تکنیک‌هایی را برای این مورد تست و اجرا کرد.

عوامل زیای در افزایش سرعت Crawl سایت دخیل هستند که سعی می‌کنیم ببه طور کامل به آن‌ها بپردازیم پس با ما همراه باشید.

 

مفهوم ایندکس مطالب در گوگل

اگر در علم سئو تازه‌کار باشید شاید سؤال داشته باشید که اصلاً ایندکس مطالب در گوگل به چه معناست؟

در جواب این سؤال باید بگوییم زمانی که ربات‌های گوگل به سایت و صفحات داخلی سایت شما سر بزنند و آن را در دیتابیس گوگل ذخیره کنند مفهوم کلی ایندکس در گوگل را شامل می‌شود.

 

زمان ایندکس شدن مطالب در گوگل و عوامل تأثیرگذار

فاکتورها مختلفی در زمان ایندکس شدن مطالب در گوگل تأثیر دارند که به‌طور کلی محبوبیت و بزرگی سایت از مهم‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود.

داشتن Domain Authority بالا، تعداد مطالب ایندکس شده زیاد در گوگل، بهینه بودن محتواهای تولید شده و از همه مهم‌تر به‌روزرسانی مداوم سایت جز دلایلی هستند که سرعت خزیدن اسپایدهاری گوگل را دستخوش تغییر می‌کنند.

اگر سایت شما با استراتژی منظم تولید محتوا کند شانس این را دارید که نسبت به رقبای خود جایگاه بهتری داشته باشید.

تاثیر دامین اتوریتی در ایندکس شدن مطالب در گوگل

گوگل از وب‌سایت‌هایی که به‌طور اصولی و منظم برای کاربران خود مطالب ارزشمند تهیه می‌کنند استقبال کرده و به طور حتم آن‌ها را با وب‌سایت‌هایی که به طور غیر هدفمند تولید محتوا می‌کنند متمایز خواهد کرد.

اگر سایت شما تازه شروع به کار کرده باشد زمان ایندکس شدن صفحات شما به طور حتم طولانی‌تر از وب سایتی است که چند سال شروع به کار کرده این مدت می‌تواند از ۳ تا ۱۰ روز حتی متغیر باشد ولی برای یک سایت بزرگ شاید این مدت به ۱۰ دقیقه هم نرسد.

 

چطور بفهمیم صفحات ایندکس شده‌اند؟

برای اینکه متوجه شوید آیا صفحات سایت شما ایندکس شده‌اند یا خیر کافی است آدرس سایت خود را به فرمت site:yoursite.com در گوگل وارد نمایید.

نمایش نتایج صفحات ایندکس شده سایت شما در گوگل با این کوئری به نمایش در خواهند آمد و اگر بخواهید فقط از وضعیت یک صفحه خاص مطلع شوید کافی است جلوی کوئری بالا عنوان صفحه را هم اضافه کنید.

چک کردن ایندکس صفحات در گوگل

 

چطور زمان ایندکس شدن مطالب در گوگل را افزایش دهیم؟

برای افزایش سرعت ایندکس مطالب در گوگل شما چند کار لازم را انجام دهید. نخست با ثبت سایت در گوگل وبمسترتولز گول را از وجود سایت خود باخیر کنید.

سپس نقشه سایت را در گوگل وبمستر ثبت کنید تا خزنده‌های گوگل به راحتی بتوانند صفحات جدید ایجاد شده درون سایت شما را شناسایی و آن‌ها را ایندکس کنند.

اضافه کردن سایت مپ

اگر هم مطالبی در سایت منتشر می‌کنید که می‌خواهید همان لحظه توسط گوگل ایندکس شوند کافی است آدرس آن صفحه را در بخش Fetch as google وارد کنید تا در کمتر از ۵ دقیقه محتوای شما در گوگل ایندکس شود.

fetch as google

اگر می‌خواهید گوگل مرتباً به سایت شما سر بزند و صفحات سایت شما را ایندکس کند بهتر است با اصول و استراتژی روی سایت خود کار کنید. مطمئن باشید وب‌سایت‌هایی که برنامه دقیقی برای تولید محتوا داشته باشند می‌توانند بر سایت‌هایی که سرمایه زیادی دارند ولی کاملاً بی‌هدف فعالیت می‌کنند پیروز شوند.

از فعالیت‌های هیجانی روی سایت خودداری کنید در عوض به طور مرتب در بازه‌های مشخص درون سایت خود محتوا منتشر کنید.

انتشار ۱ مطلب منظم در هفته بهتر از انتشار ۱۰ مطلب در یک روز و رها کردن سایت برای یک ماه است گوگل به طور حتم متوجه نظم درون سایت شما شده و سعی می‌کند خودش را با سایت شما منطبق کند و در بازه‌هایی که شما محتوا منتشر می‌کنید به سایت شما سر بزند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد آرا: ۱۸

اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بهروز

خیلی خوب بود بکارم آمد تشکر
مخصوصا این قسمت:
چطور بفهمیم صفحات ایندکس شده‌اند؟

امیر کیان پاکدامن

واقعاً مطالب شما بسیار عالی و پر محتوا هست .

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link