۶ راهکار عملی افزایش بازدید عکس‌ها و ترافیک ورودی سایت

افزایش بازدید عکس‌ها

افزایش بازدید عکس‌هاعکس‌ها بر خلاف متن می‌توانند مفهوم را سریع‌تر و قدرتمندتر و با تأثیر بیشتری منتقل کنند.

روش‌های زیادی برای ساخت بک لینک برای مقالات، عکس‌ها، اینفوگرافیک ها و … وجود دارند که تمامی آن‌ها به طور مستقیم روی سئو و افزایش بازدید سایت مؤثر هستند.

در این مقاله می‌خواهیم ۶ راهکار عالی برای افزایش میزان بازدید از عکس‌های سایت به عنوان آهنرباهای اساسی سایت و گرفتن لینک‌های بیشتر را به شما آموزش دهیم.

 

تأثیر عکس‌ها در مقابل محتواهای متنی

بر اساس یک تحقیق معتبر خوانندگان یک محتوای متنی بعد از ۳ روز فقط حدود ۱۰% از مطالب آن را به خاطر خواهند آورد در صورتی که محتواهایی که با عکس‌های مناسب و مرتبط همراه باشند حدود ۶۵% در به یادآوری خوانندگان کمک بیشتری خواهند کرد.

عکس‌ها حدود ۱۲% ترافیک سایت شما را می‌توانند افزایش دهند. مطالبی که در شبکه‌های اجتماعی با عکس همراه هستند حدود ۱۵% بیشتر لایک و share و نظرات دریافت می‌کنند.

 

۱- عکس‌هایی بسازید که مخاطبان را متحیر کند

اگر یک دیجیتال مارکتر هستند و حتی به عنوان وب مستر فعالیت دارید قطعاً نمی‌توانید نسبت به عکس‌ها و استفاده از آن‌ها بی‌تفاوت باشید.

یک عکس جذاب و تأثیرگذار که بتواند تعامل عالی با مخاطبان برقرار کند برای شما لایک و share در شبکه‌های اجتماعی بگیرد و یا در سایت باعث گرفتن بک لینک شوند نیاز به استراتژی‌های حساب شده‌ای بر اساس نیاز کاربرانتان برای تولید دارند.

عکس‌های تولیدی را تا حد ممکن ساده و انتقال مفهوم را در آن‌ها راحت‌تر و سهل‌تر کنید.

مطالب سایتتان را مرتب آپدیت و از عکس‌های مناسب و بهینه شده در آن‌ها استفاده کنید و دائماً بازخورد مخاطبانتان را نسب به آن‌ها بسنجید. در این صورت می‌توانید الگوی رفتاری آن‌ها و نیازشان را یافته و تمرکز خودتان را روی تولید چنین عکس‌ها و گرافیک‌هایی بکار بگیرید.

 

۲- از منابع معتبر عکس و ابزارهای آنلاین ساخت عکس استفاده کنید

شما در درجه اول از عکس‌ها برای غنی کردن محتوایتان سپس برای شبکه‌های اجتماعی و تأثیرگذاری روی مخاطبانتان استفاده می‌کنید.

شما برای داشتن عکس‌های جذاب باید با منابع ارائه کننده عکس‌های با کیفیت و روش‌های ساخت آنلاین آن آشنا شوید.

شما از وب‌سایت‌هایی چون شاتراستوک، istockphoto و… که بهترین عکس‌ها با بالاترین کیفیت را ارائه می‌کنند می‌توانید بهره ببرید. این وب‌سایت‌ها با داشتن دیتابیسی بسیار قدرتمند در هر زمینه‌ای که شما فکرش را بکنید صدها و یا هزاران عکس در اختیار شما قرار خواهند داد.

برای ساخت و ویرایش عکس نیز ابزار فوق‌العاده قدرتمند canva را در اختیار خواهید داشت که توسط آن به صورت کاملاً آنلاین می‌توانید برای شبکه‌های اجتماعی خود یک عکس کاملاً اختصاصی بسازید و از آن به نفع خود بهره ببرید.

 

۳- با استفاده از اینفوگرافیک ها مطالب خود را غنی کنید

در عصر مدرن دیجیتال مارکتینگ اینفوگرافیک ها روش‌های بسیار خوبی برای انتقال مفاهیم محتواهای متنی به شمار می‌روند. اینفوگرافیک ها ۳۰ برابر بیشتر به نسبت متون خوانده خواهند شد.

حدود ۶۵% مارکترهای B2B از اینفوگرافیگ ها استفاده می‌کنند و از تأثیر آن‌ها کاملاً باخبرند.

پس می‌توان به وضوح قدرت اینفوگرافیک را در انتقال مفاهیم و اطلاعات به مخاطبان را مشاهده کرد. این را هم باید در نظر داشت تولید یک اینفوگرافیک موفق و خلاقانه نیاز به ساعت‌ها و حتی روزها فکر و خلاقیت و ایده پردازی دارد تا بتواند در نهایت یک اثر موفق باشد.

 

۴- عکس‌های خود را یافتنی‌تر کنید

حالا که عکس‌های بسیار جذابی برای وب‌سایت و یا شبکه‌های اجتماعی خودساخته‌اید را اگر نتوانید در دسترسی مخاطبانتان قرار دهید نه تنها ترافیک سایت شما افزایش پیدا نخواهد کرد بلکه ۱۰۰% در استراتژی‌های خود شکست خواهید خورد.

اینکه چقدر عکس‌های شما جذاب و خوب هستند اصلاً مهم نیست تا وقتی نتوانید برای آن‌ها بازدیدکننده و مخاطب جذب کنید شما قدم نهایی پیروزی را بر نداشته‌اید.

در شبکه‌های اجتماعی شما باید از استراتژی و روش‌های متفاوتی برای دیده شدن عکس‌هایتان استفاده کنید.

در تویتر و لینکدین می‌توانید برای هر عکس خود یک توضیح کوتاه و اثربخش بنویسید تا علاوه بر انتقال مفهوم در نمایش بیشتر هم کمک خوبی برای شما باشد.

در اینستاگرام و فیسبوک نیز با زدن هشتگ برای عکس‌های خود بازدید آن‌ها را تا حد بسیار زیادی می‌توانید افزایش دهید و مخاطبان و فالورهای بیشتر جذب کنید.

در وب‌سایت هم کار بسیار راحت است با سئو عکس و نام مناسب، کاهش حجم و زدن یک تگ Alt مرتبط در نمایش عکس‌های گوگل قطعاً حضور خواهید داشت.

 

۵- کسانی که از عکس‌های شما استفاده می‌کنند را پیدا کنید

به عنوان یک وبمستر و یا مارکتر باید بدانید چه وب‌سایت‌هایی به عکس‌های شما لینک داده‌اند و چند نفر از عکس‌های شما بدون اجازه استفاده می‌کنند. این یک استراتژی مهم و قوی برای مارکترهاست.

در اینترنت نمی‌توان برای استفاده بدون اجازه کاربران از عکس‌ها و منابع خود کاری کرد. البته به کسانی که به عکس‌ها و یا محتواهای شما لینک می‌دهند و شما را به عنوان مرجع معرفی می‌کنند ایرادی وارد نیست و حتی به سئو سایت شما کمک خواهند کرد.

اما با کسانی که بدون اجازه و بدون لینک به شما از محتوا و عکس‌های و گرافیک شما استفاده می‌کنند باید برخورد کنید. این دسته از افراد علاوه بر دزدی از محتوای شما به سئو وب سایت شما هم صدمه می‌زنند.

برای پیدا کردن این افراد توسط گوگل ایمیج می‌توانید با دادن لینک عکس خود به گوگل لیستی از سایت‌هایی که از عکس شما استفاده کرده‌اند را پیدا کنید.

حالا با بررسی تک‌تک لینک‌ها عکس خود را پیدا کرده و سایت‌هایی که غیرقانونی و بدون اجازه شما از آن استفاده می‌کنند را پیدا کرده و با ارسال پیام به مدیران آن‌ها ازشان بخواهید تا عکس‌های شما را پاک کرده و یا لینک منبع را ذکر کنند.

 

۶- آنالیز عکس رقبا

یکی از بهترین استراتژی‌های مارکتینگ همیشه آنالیز و بررسی رقباست، شما با زیر نظر داشتن رقبا می‌توانید به طور دقیق از روند فعالیت آن‌ها، محتوای تولیدی آن‌ها و فعالیتشان در شبکه‌های اجتماعی باخبر شوید.

در این حالت می‌توانید متوجه شوید رقبایتان در حال حاضر روی چه موضوعی انرژی گذاشته و بر چه اساسی فروش بیشتر را هدف قرار داده‌اند تا شما هم بتوانید با الهام گرفتن از روند موفقیت آن‌ها کار خود را ساده‌تر کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امیر

ممنون از مطالب کاربردی سایت شما

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link