آموزش کامل اتصال سی پنل به whmcs ( +راهنمای تصویری)

آموزش کامل اتصال سی پنل به whmcs

با اتصال سی پنل به whmcs می‌توانید به صورت کاملا خودکار اکانت مشتریان خود را مدیریت کرده و حرفه‌ای‌تر فعالیت کنید. در اغلب شرکت‌های برتر هاستینگ از دو کنترل پنل قدرتمند دایرکت ادمین و سی پنل برای میزبانی استفاده می‌شود. در آموزش قبلی به نحوه اتصال دایرکت ادمین به whmcs پرداختیم و امروز هم قصد داریم شما را با نحوه اتصال سی پنل به whmcs آشنا کنیم.

با اتصال سی پنل به سیستم مدیریت مشتریان whmcs شما دیگر بدون نیاز به کنترل دستی می‌توانید حتی در زمان‌هایی هم که آنلاین نیستید و یا حتی در خواب به سر می‌برید فروش داشته باشید و تحویل سرویس مشتریان به صورت کاملاً خودکار بعد از پرداخت به مشتری انجام گردد.

قدم به قدم اتصال سی پنل به whmcs

برای اتصال این دو سیستم ابتدا باید وارد بخش مدیریت whmcs شده و از بخش Setup > Products/Services بر روی servers کلیک کنید.

در این قسمت باید با وارد کردن اطلاعات سرور سی پنل، اتصال آن را به whmcs برقرار کنیم. برای شروع با انتخاب Add New Server یک سرور جدید ایجاد کنید.

اضافه کردن سرور در whmcs

Name: نام سرور را به دلخواه وارد کنید

IP Address: آی پی سرور سی پنل را وارد کنید

Primary Nameserver: DNS اولی را وارد کنید

Secondary Nameserver: DNS ثانویه وارد نمایید

Type: نوع سرور را حتماً Cpanel انتخاب کنید

Username: نام کاربری نمایندگی WHM که در صورت اختصاصی بودن یوزر روت خواهد بود

Password: رمز عبور نمایندگی یا مدیر سرور

Access Hash: این بخش یک گزینه امنیتی قوی برای زمانی است که شما بخواهید به جای ورود مستقیم رمز عبور از آن استفاده کنید. برای استفاده کافی است از بخش Access Hash در پنل WHM خود به مسیر Cluster/Remote Access > Setup Remote Access Key بروید سپس کد موردنظر را Copy کرده و در فیلد بخش Add Server آن را Paste نمایید.

access hashبعد از ورود اطلاعات کافی است تغییرات را در انتها ذخیره کنید تا اتصال سی پنل به whmcs انجام شود. حالا برای ایجاد خودکار فرآیند خرید هاست و تحویل آن به مشتری باید در whmcs و سی پنل سرویس‌های موردنظر خود را ایجاد کنید تا زمانی که مشتری سرویس موردنظر خود را خریداری کرد به صورت کاملاً خودکار بر روی سرور ایجاد شود.

 

مراحل ساخت پکیج در WHM

برای ساخت پکیج در whm بعد از ورود به بخش نمایندگی به مسیر Packages > Add a Package بروید.

ساخت پکیج در whmدر این قسمت مهم‌ترین نکته نام پکیجی است که وارد می‌کنید. اسمی که برای بخش Package Name انتخاب می‌کنید می‌بایست همان نام را دقیقاً در هنگام ساخت پکیج‌ها در WHMCS نیز وارد نمایید.

سایر موارد را می‌توانید به صورت دلخواه تنظیم نموده و پکیج را ADD کنید.

حالا باید در بخش whmcs نیز پکیجی مشابه و همانند ایجاد کنید تا اتصال سی پنل به whmcs به طور کامل برقرار گردد.

 

مراحل ساخت پکیج در whmcs

بدین منظور ابتدا وارد بخش مدیریت WHMCS شده و سپس به مسیر Setup > Products/Services > Products/Services رفته و بر روی Create a New Product کلیک کنید.

ساخت پکیج در whmcsتنظیمات عمومی و قیمت را به صورت دلخواه و عمومی وارد نمایید و زمانیکه به تنظیمات مربوط به سربرگ Module Setting رسیدید می‌بایست در قسمت Module Name گزینه‌ی Cpanel را انتخاب نمایید.

برای اینکه که تمامی سفارشات افزوده شده بعد پرداخت به صورت اوتوماتیک ایجاد و تحویل گردند باید گزینه‌ی Automatically setup the product as soon as the first payment is received را انتخاب نمایید در غیر این صورت گزینه‌ی Automatically setup the product when you manually accept a pending order را جهت تائید دستی توسط مدیر و سپس ساخت اکانت انتخاب نمایید.

توجه داشته باشید حتماً در قسمت WHM Package Name نام پکیجی که در WHM ایجاد نمودید را دقیقاً وارد نمایید. سپس تنظیمات را ذخیره نمایید تا پکیج جدید افزوده شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد آرا: ۷

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link