آموزش آپدیت whmcs به 2 روش اصلی بدون از دست رفتن اطلاعات

آموزش آپدیت whmcs

برای بهره‌مندی از امکانات جدید و همچنین افزایش امنیت whmcs ضروری است که به صورت مداوم این اسکریپت را آپدیت کنید.

با بروز مشکلات امنیتی و همچنین اضافه شدن امکانات مدیریتی در این سیستم توسط شرکت سازنده به صورت دوره‌ای آپدیت whmcs توسط این وب‌سایت به صورت رایگان در اختیار استفاده‌کنندگان قرار می‌گیرد.

اگر با نصب whmcs به صورت حرفه‌ای و جدی روی سایت خود کار می‌کنید توصیه اکید داریم که حتماً قبل از آپدیت whmcs از هاست خود بکاپ تهیه کنید. اگر هم با فرآیند آپدیت whmcs به طور کامل آشنا نیستید و یا قصد واگذاری این کار را در قالب خدمات به یک شرکت معتبر دارید می‌توانید با مدیر سرور تماس بگیرید.

 

انواع روش‌های آپدیت whmcs

عملیات ارتقا و بروز رسانی whmcs به دو صورت Full Release و Patch Sets قابل انجام است که هر کدام در شرایط و نحوه خاصی قابل انجام هستند.

  1. Full Release شامل تمامی فایل‌های هسته این سیستم بوده و در این روش نسخه قبلی whmcs به هیچ عنوان بر خلاف روش Patch Sets بر روند آپدیت  whmcs تأثیرگذار نمی‌باشد.
  1. انواع روشهای آپدیت whmcsPatch Sets شامل فقط وصله‌های امنیتی whmcs است و این نوع ارتقا فقط در زمان‌های حساس و بحرانی توسط شرکت سازنده ارائه می‌شود.

در آپدیت whmcs به روش Patch Sets امکاناتی به این سیستم اضافه نخواهد شد و در صورت رخ داد حفره‌های امنیتی جدی و یا مشکلات به شدت تأثیرگذار به صورت کاملاً اورژانسی در دسترس استفاده‌کنندگان قرار خواهد گرفت.

در روش Patch Sets فایل‌های ارائه شده حجم کمتری داشته ولی فقط در ورژن های خاصی که توسط سازنده مشخص می‌شود عمل خواهد کرد و روی تمامی ورژن ها عمل نخواهد کرد ولی در روش Full Release عکس این قضیه کاملاً صدق می‌کند.

ارتقا whmcs به روش patch setsخوب همان‌طور که قبل‌تر هم اشاره کردیم قبل از اینکه وارد کار عملی بشیم و whmcs رو آپدیت کنیم از هاست خودتان یک فول بکاپ تهیه کنید تا در صورت بروز مشکل بتوانید سریعاً سایت رو برگردانید.

 

ارتقا whmcs به روش Full Release

برای شروع وارد آدرس زیر شوید و آخرین ورژن whmcs را دانلود کنید.

توجه داشته باشید در این روش به دلیل آنکه از نسخه اصلی whmcs استفاده می‌شود اگر از ورژن های نال شده استفاده کرده باشید سیستم شما از کار خواهد افتاد مگر اینکه فایل لایسنس را متناسب با ورژن جدید جایگزین کنید.

https://download.whmcs.com

حالا فایل فشرده دانلود شده whmcs را بر روی روت هاست خود و یا دایرکتوری که بر روی آن نصب را انجام داده‌اید آپلود کنید.

آپدیت آخرین ورژن whmcsاگر شما هم جهت افزایش امنیت whmcs دایرکتوری‌های مهم whmcs را تغییر نام داده و یا به مسیر دیگری منتقل کرده‌اید باید قبل از آپدیت whmcs آن‌ها را به اسم و دایرکتوری‌های پیش‌فرض تغییر دهید.

برای بازگردانی دایرکتوری admin علاوه بر تغییر نام آن باید درون فایل کانفیگ whmcs به دنبال خط زیر بگردید و آن را کاملاً حذف کنید.

$customadminpath = “newname”;

اگر هم دایرکتوری‌های attachments و downloads و templates_c را به مسیر دیگری منتقل کرده‌اید آن‌ها را مسیر پیش‌فرض برگردانده و سه خط زیر را از درون فایل کانفیگ پاک کنید.

$templates_compiledir = “/home/username/newnametemplates_c/”;
$attachments_dir = “/home/username/newnameattachments/”;
$downloads_dir = “/home/username/newnamedownloads/”;/

برای پوشه cron نیز به همین شکل عمل کرده و خط زیر را از فایل کانفیگ حذف کنید.

$whmcspath = ‘/home/username/public_html/whmcs/’;

خوب حالا همه چیز آماده شروع آپدیت whmcs هستش، حالا فایل فشرده آخرین ورژن whmcs را اکسترکت کنید. در این حالت فایل‌های جدید و همنام با فایل‌های قدیمی هسته جایگزین خواهند شد.

اکسترکت فایل فشرده whmcsحالا کافی است با رفتن به مسیر install روند ارتقا whmcs را نهایی کنید. اگر همه چیز به درستی انجام شده باشد نباید ارور و یا مشکلی رخ دهد و شما باید با صفحه زیر روبرو بشید.

صفحه آپدیت whmcsبعد از آپدیت whmcs حتماً دایرکتوری install رو از روی هاست خودتان حذف کنید تا سایت شما مورد سوءاستفاده هکرها قرار نگیرد.

در صورت وجود هرگونه سؤال و یا مشکلی در قسمت دیدگاه همین مطلب از ما پشتیبانی رایگان بگیرید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد آرا: ۲۶

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link