آموزش ریستور بک آپ در سی پنل قدم به قدم (تصویری 0 تا 100)

آموزش ریستور بک آپ در سی پنل

در این مقاله به آموزش ریستور بک آپ در سی پنل خواهیم پرداخت ولی برای آن دسته از کسانی که به دنبال آموزش بکاپ گیری از هاست در cpanel هستند نیز مقاله‌ای با این نام بر روی سایت قرار دادیم.

ریستور بکاپ زمانی اهمیت بسیار مهمی دارد که به هر دلیلی برای سایت شما مشکلی پیش‌آمده یا دیتای سایت شما از دسترس خارج شده و شما باید در سریعترین زمان ممکن از بکاپ سایت خود استفاده کرده و آن را مجدد بر روی سایت خود ریستور کنید.

به جرات حیات یک کسب و کار اینترنتی و یا هرگونه وب‌سایتی را می‌توان به داشتن بکاپ‌های منظم وابسته دانست. باید به طور مرتب از هاست خود در فواصل کوتاه بکاپ داشته باشید و بتوانید در سریعترین زمان در صورت بروز هر مشکلی آخرین بکاپ را جایگزین کرده و سایت خود را در دسترس قرار دهید در غیر این‌صورت اگر بکاپی نداشته باشید کسب و کار شما نابود خواهد شد.

 

لزوم بکاپ گیری و ریستور فول بک آپ در cpanel

اگر صاحب یک وب‌سایت هستید و به عنوان یک وب مستر حرفه‌ای در اینترنت فعالیت می‌کنید و یا یک مدیر سرور هستید و از سایت‌های مشتریان خود میزبانی می‌کنید قطعاً آگاه هستید که بک آپ گیری از سایت و ریستور اطلاعات در صورت لزوم چقدر حائز اهمیت هستش،

در بعضی از مواقع اگر به عنوان مدیر سرور و یا پشتیبان هاستینگ در یک شرکت فعالیت می‌کنید شاید نیاز داشته باشید تا از اطلاعات مشتری بر روی سرور و هاست قبلی آن پشتیبان تهیه کرده و خودتان وظیفه انتقال و ریستور آن را نیز بر عهده داشته باشید، در این صورت این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا این کار مهم را به درستی و بدون مشکل انجام دهید.

عملیات بکاپ گیری از سایت باید یکی از روتین‌ترین کارهایی باشد که هر ماه و شاید هر روز نیاز باشد آن را انجام دهید ولی فقط در موارد ضروری که اطلاعات سایت شما دچار مشکل شده و یا از دسترس خارج شده باید اقدام به ریستور فول بکاپ سی پنل سایت خود کنید.

 

ریستور بک آپ در سی پنل (ریستور فول بکاپ سی پنل)

برای گرفتن بکاپ و یا ریستور بک آپ در سی پنل و یا ریستور بک آپ دایرکت ادمین شما نیاز دارید تا به یک بخش مشترک رجوع کنید. ابتدا توسط دسترسی که از میزبان خود تهیه کردید وارد بخش هاست سی پنل خودتان بشوید.

سپس از بخش FILES بر روی Backup Wizard کلیک کنید تا به ناحیه مربوط به عملیات بکاپ گیری و ریستور سی پنل وارد شوید.

backup wizard-ریستور بک آپ در سی پنل

همانطور که در عکس زیر مشاهده می‌کنید برای گرفتن بکاپ روی دکمه شماره ۱ و برای ریستور بک آپ در cpanel روی دکمه Restore که در عکس با شماره ۲ مشخص شده کلیک کنید.

backup and restore-ریستور بک آپ در سی پنل

اگر بر روی دکمه Backup کلیک کنید در صفحه بعد همانند عکس زیر شما می‌توانید اقدام به گرفتن فول بکاپ در سی پنل کنید و یا از بخش خاصی از اطلاعات خودتان شامل اطلاعات Email و یا دیتابیس و یا فقط فایل‌های روی هاست خود بکاپ تهیه کنید.

بعد از اتمام فرآیند بکاپ گیری ایمیلی حاوی پایان پروسه برای شما ارسال خواهد شد و حالا می‌توانید بکاپ را دانلود و یا آن را به هاست و یا سرور دیگری منتقل کنید.

برگردیم سراغ آموزش خودمان یعنی ریستور فول بکاپ سی پنل ، خوب برای این مورد در عکس اول روی Restore کلیک کنید. سپس بر روی Home Directroy کلیک کنید.

restore from home-ریستور فول بکاپ سی پنل

حالا مسیر فایل بکاپی که از قبل تهیه کردید را وارد نمایید و سپس بر روی دکمه upload کلیک کنید.

upload file-ریستور فول بکاپ سی پنل

این پروسه بسته به سرعت اینترنت و سخت افزار سرور و حجم اطلاعات وب‌سایت شما می‌تواند از ۱ دقیقه تا حتی ۳۰ دقیقه هم به طول انجامد.خوب ریستور فول بکاپ سی پنل شما انجام شد هم اکنون می‌توانید دوباره از سایت خود استفاده کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیاز ۵ / ۵. تعداد آرا: ۳۲

اشتراک در
اطلاع از
guest

5 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امین

سلام.وقت بخیر

با انجام این مراحل مشکلی پیش نمیاد؟؟من خیلی میترسم دیگه کلا سایت بپره.

داخل خود Cpanel کلی بک اپ بود (از قبل داشت.حالا شرکت طراحی سایت گرفته بوده یا خود Cpanel).بر اساس تاریخ ، بک آپی رو ک میخواستم پیدا کردم.فایل رو جنریت و دانلود کردم.بک آپ رو برگردونم به مشکل بر نمیخورم؟؟؟

سایت مثه روز اول میشه؟

ممنون

رسول

سلام یه سوال من بکاپ کامل دارم ایا وقتی ریستور میکنم یوزرنامی دیتابس و پسورد که قبل تو اون سایت داشتم لازم هست یا خیر

چیاکو بفرین

سلام من همینکار را کردم ولی متاسفانه سایتم بر نگشت فقط یک پوشه از بکاپ در هاستم آپلود شد که شامل فایلهای بکاپ هست

فرم ثبت نام در مسابقه فتح پرچم

برای شرکت در مسابقه باید با اطلاعات صحیح عضو شوید
ثبت نام در مسابقه
close-link